کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پاسخ به سوالات روی تخته


من برگه مربعی 10 در 10 سانتی که قرار بود پاسخ 3 سوال مندرج در تخته را رویش  بنویسم، تحویل ندادم چون : 1- زیردستی نداشتم  2- فرصت فکر کردن نداشتم  3- جای کافی در برگه نبود

پاسخ سوال اول :

1- نمیدانم / یا حداقل مطمئن نیستم "چه در کانون نیست". خودم را به تجاهل میزنم و چند سوال میپرسم: دانشجویان فرانسوی (با آن سابقه درخشان سینما در فرانسه ) وقتی به فرض مثال وارد دانشگاه سوربن میشوند ، اگر علاقه مند به سینما هستند چه میکنند ؟ اصلا در سوربن نهادی، یا گروهی یا انجمنی یا کانونی ، رسمی یا غیر رسمی برای جمع شدن و فعالیت علاقه مندان سینما وجود دارد ؟ یا چنین نهاد هایی بیرون دانشگاه تشکیل میشود ؟ نامش چیست؟ در هند با آن اتمسفر سینمایی دانشجویان دانشگاه بمبئی چطور با علایق سینمایی خود رفتار میکنند ؟ در دانشگاه فنی مونیخ چطور ؟ در موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان  چطور ؟ دانشجویان UCLA  با آن قرابت جغرافیایی با هالیوود چه؟ در دانشگاه پلی تکنیک میلان چطور؟ فیلم کوتاه میسازند؟ اگر میسازند محصولاتشان را چطور ببینیم و مقایسه کنیم ؟ سالی چند تا؟ با چه کیفیتی؟  دانشجویان علاقه مند به سینما در مریلند فیلم های کن را اکران میکنند ؟ فیلم کوتاه میسازند ؟ ذیل معاونت فرهنگی ! دانشگاه فعالیت میکنند ؟ جلسه هفتگی دارند؟ با آن قوانین سخت گیرانه کپی رایت، روی سیستم کانونشان! آرشیو تاریخ سینما دارند؟  آیا علاقه مندان به سینما در هاروارد فعالیت هایی دارند که ما از آن بی خبریم ؟ 

  

آیا ذیل دسته بندی "انتقال تجربه" صرفا باید از تجربیات قدیمی های کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی استفاده کنیم ؟ یا میشود ما به ازای فرانسوی مثلا عباس شکوری را  که  چنین نهاد مشابهی را در دانشگاه لیون راه انداخته  استفاده کرد ؟ "به هیچ وجه در مقام مقایسه نیستم" . اول این جمله کلیشه ای را نوشته بودم اما خوب فکر کردم دیدم: بله . هستم.  پیشنهاد میکنم در قالب یک پروژه (فکر کنم اولین پروژه تحقیقاتی کانون باشد) بدون عجله تحقیق کنیم. یک تیم تشکیل بدهیم و در سایت دانشگاه های سراسر دنیا به دنبال جواب سوالات بالا باشیم. فکر میکنم ایده های خوبی برای پاسخ سوال : "چه چیزی در کانون نیست" پیدا کنیم و شاید پاسخی برای سوالاتی که نپرسیدیم. 


پاسخ سوال دوم :

1- دوست دارم همیشه یک عطارپور پشت سیستم نشسته باشد، یک نما از یک فیلم را برای چند بار نگاه کند و از اکشن های John Woos و رزم های kurosawa و نمای های باز  Jacques Tati از کهن اسطوره ها، از ادیسه، از سفر قهرمان، از تبعات ساخت Rosemary's Baby، در مدح دایره سرخ Melvilleو در ستایش سینما، ساعت ها حرف بزند. دوست دارم جلسات نقد فیلم مانند آنچه  خانم سیفی راه انداخت و ادامه پیدا نکرد منظم برگزار شود. 

2- دوست دارم به صورت منظم هفته ای حداقل 3 فیلم یا انیمیشن کوتاه در کانون ببینیم و نقد کنیم. 

3- دوست دارم روند ساخت فیلم کوتاه باکیفیت تر و جدی تر ادامه پیدا کند. دوست دارم فیلم کوتاه بسازم.

4- دوست دارم انیمیشن کوتاه بسازیم.


پ ن : با کم شدن اکران ها موافقم. 


نظرات 6 + ارسال نظر
فریدا حصاری جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 19:17

بسیار عالی نوشتید.
مخصوصا پاسخ 1 خیلی ایده خوبیست.

شهسواریان جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:03

با 2 و 4 خیلی موافقم
و اینکه به زودی پست اعلام پروژه برای ساخت انیمیشن را خواهم گذاشت :)

میلاد خانی جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 23:42

ایده ی اول رو من خودمم راجع به انجمن علمی دانشکده مون میخواستم اجرا کنم ، بشدت موافقم و حاضرم عضو اون تیم باشم

قریشی شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 07:11

به خانم حصاری : ممنون . به تیم کاوش بپیوندید
به خانم شهسواریان : عالی
به آقای خانی (انار الله برهانه) : خیلی هم خوب . دپارتمان اروپای شرقی دست شما

من حاضرم. بعد امتحانا :))
حصاری

نوید نیک نژادی یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 09:23

چقدر خوب نوشتی
تیم تحقیقاتی چه تحول خوبی در کانون میشه.

عبقریان دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 20:05

یه راهشم اینه از بچه های که اونور دارن تحصیل میکنن بپرسیم که فکر کنم بچه ها خیلی از رفیقاشون اونور اند و میشه ازشون پرسید

قریشی : تو روابط عمومیت خوبه اعلام آمادگی کن مسئول ستاد مهاجران شی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد