کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

پل جاسوس ها/همکاری اسامی بزرگ خوب نشد.!

یک فیلم معمولی.

 

 وقتی کارگردان اسپیلبرگ باشه،فیلم نامه برادران کوئن و بازیگر آقای تام هنکس انتظار ی فیلمی بزرگ رو دارید اما پل جاسوس ها کاملا معمولی شده.

فیلم مربوط به دوران جنگ سرد هست و وکیلی به اسم داناوان با بازی تام هنکس که سعی میکنه موقع جنگ بین کشورها انسانیت و اخلاق رو رعایت کنه.حالا از نطر من اسپیلبرگ تو این فیلم بیشتر از این که بخواد جنگ و سختی هاش رو به تصویر بکشه چیزی که تو فیلم های قبلیش نشون داده توش  تبحر داره به مسائل انسانی پرداخته.

اما فیلم اثر بزرگی نشده که خب به فیلم نامه برمیگرده ، فیلم هیچ غافلگیری یا نقطه اوج خاصی نداره. کاملا یکدست پیش میره.شاید واقعی بودن داستان ، دست فیلم نامه نویس رو بسته بوده. در مورد بازی ها هم بازیگر نقش موکل تام هنکس در فیلم خیلی خوب یازی کرده(اسمش رو نمی دونم.) که تو فیلم اعتقاد داره نگرانی مشکلی رو حل نمی کنه.:))

نظرات 1 + ارسال نظر
قریشی جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 12:10

پل جاسوس ها فیلم معمولی نیست. فیلم بدی است. یک پروپاگاندای ناشیانه . انگار که فیلم را به سفارش بنیاد سینمایی! هالیوود در اواسط جنگ سرد ساخته اند که بوق باشد. برای طرف روسی و نیز آلمان شرقی اندک شعوری محاسبه نشده. فاجعه ترین قسمت کار که دم شعاری بودن فیلم را بیرون میزند صحنه ایست که استاد در قطاری از غرب به شرق برلین میروند و چند نفر میخواهند از دیوار برلین عبور کنند (کشته میشوند اوکی) اما این بخش اول و کلیشه ای ماجراست. هنگام مراجعت استاد از پنجره مترو در خاک وطن چند کودک را میبینند که به همان سبک! قبلا دیده شده از از نرده های حیاط پشتی یک بدبختی با خوشحالی میپرند و بازی میکنند. قهرمان نمای فیلم با یک پوزخند (که فکر میکنم به ما و به حیثیت سینما میزند) صحنه را پیگیری میکند. بگذریم. در خاک ایالات متحده فقط این بابا میفهمد نباید جاسوس اخذ شده را به چهار میخ نکشید و زنده نگهش داشت برای معاوضه. از زنش ، پاسبون در خونه اش، اون مادربزرگ مثلا رهگذر تو مترو (لعن الله علی الکارگردان بد سلیقه) قاضی دادگاه، سازمان سیا، همه و همه اشتباه میکنند و این بشر فقز میفهمد . آنقدر این قضیه بیرون زده بود که در جاهای از فیلم منتظر بودم آقای وکیل کت و شلوارش را در بیاورد و زیرش لباس سوپر من پوشیده باشد. برود به تنهایی دیوار برلین را خراب کند و خلبان- جاسوس زندانی شده را به همراه جمعی از مظلومین و دردمندان برلین شرقی را با خود به غرب ببرد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد