کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

سوال از مسئول اینستاگرام

چرا در اینستاگرام کانون، پوستری که برای عضویت در کانون، نوشته شده: مراجعه به کارشناس، داره اطلاع رسانی میشه؟

آیا کانون با این موضوع موافقه که عضویت در کانون، باید از طریق لینک کارشناس انجام بشه؟

شکور

نظرات 19 + ارسال نظر
هانی یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 11:13

غلامی از من خواهش کرد که این عکسو بزارم اینستا و وبلاگ، منم دیدم متنش مشکل نداره، تو اینستا و وبلاگ گذاشتمش.

شکور یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 12:20

به نظر من، روشنه که اینکه «برای عضویت در کانون ما» ملت دعوت بشن به مراجعه به جایی غیر از خود کانون ما، مشکل داره.
حتی تعجب میکنم از اینکه تو میگی مشکلی ندیدی.
به هر شکل پیشنهاد دارم سریعاً رای گیری فورس ماژور برای حذف اون پست از اینستاگرام بشه. همچنین از غلامی سوال بشه که چرا برای عضویت در کانون فیلم، مسیر کارشناس در این تبلیغات درج شده...

شکور

درضمن، من به صورت خصوص هم قبل از اینکه تو وبلاگ نظر بذاری، بهت دلایل دیگه رو هم گفتم. و تو گفتی که «الان فهمیدم مشکل داره»... اگه هنوز معتقدی که متوجه مشکلش شده ای، بهتر نیست رای گیری فورس ماژور برای حذف اون پست از اینستاگرام رو انجام بدی؟
شکور
.......................................................................................................
بله تو هم قبل اینکه اینجا پست بزاری بهم گفتی. منم گفتم که الان با توضیحاتت میبینم که مشکل داره بعدش با دبیر صحبت کردم اون گفت که مشکلی نداره و وقتی به کارشناس مراجعه میکنند، آقای غلامی راهنماییشون میکنه به کانون..
هانی_مسول وبلاگ

شکور یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 20:58

من نظرم رو گفتم. دبیر هم نظرش رو گفت.
بر چه اساسی نظر دبیر رو بدون سوال از مسئول اساسنامه اجرا کردی؟
اصلاً ارتباط این قضیه با دبیر چیه؟
َآیا فکر میکنی دبیر می تونه در خصوص اینکه اینستاگرام کانون پستی با جمله ای با مفهوم «برای عضویت در کانون فیلم به کارشناس مراجعه کنید» مجوز صادر کنه؟

من سوالم اینه:
چرا پستی که نیاز به رای گیری داره، بدون رای گیری، در اینستاگرام کانونه؟

سوال بعدی اینه: چرا مسئول اساسنامه به این جریان ورود نکرده؟
سوال بعدی: چرا دبیر تو رو به اساسنامه و رای گیری ارجاع نداده؟
سوال بعدی: تو از بیخ چرا به جای رای گیری، و حتی بدون مشورت، این پست رو در اینستاگرام کانون گذاشتی؟ جمله ای که در این پست وجود داره، حتی با وجود توضیحی که طغیان میده، نمیتونه بدون رای گیری از طرف کانون تبلیغ بشه.
اینکه عضو، برای عضویت در کانون، به کارشناس مراجعه کنه، نمیتونه بدون تصمیم «نهاد تصمیم گیری» مورد تایید کانون فیلم از طریق انتشار در اینستاگرام قرار بگیره.
سوال دیگه: مسئول اینستاگرام چرا فکر کرده که میتونه این عکس رو در اینستاگرام به تبلیغ بذاره؟ مطابق با کدوم بند قانون اینستاگرام؟ آیا غلامی عضو ماست یا اون عکس، عکس یه پروژه ی مصوب کانون؟

من حس میکنم یه مدتیه اساس اساسنامه رو بچه ها گذاشته ان کنار. به جای اینکه اشتباهاتشون رو بپذیرن، سعی بر «ماست مالی» کردن اونها دارن. تماس با دبیر و گرفتن مجوز یا توضیح از دبیر وقتی اساسنامه مجوزی برای انتشار این عکس نداده، آیا «ماست مالی کردن اشتباه در انتشار عکس» نیست؟ چرا به جای فکر کردن برای اینکه «اشتباه رو چطوری درست کنیم» اشتباهات بیشتری انجام میدید؟
نکنه به نظرتون مشخص نیست که گذاشتن اون پست در اینستاگرام، هیچ مشروعیت قانونی نداره.

یه جمله ی کلیدی رو بهتون میگم: اگه فکر میکنید، به خاطر اینکه مثلاً اوضاع بر وفق مراده یا همه چی آرومه، میتونید اساسنامه رو بی خیال باشید، بدونید که به چنان هرج و مرجی مبتلا خواهید شد که حسرت این رو میخورید که ای کاش در اون دوران آرامش به اساسنامه مقید می موندید.

شکور

ترابی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 00:01

با سلام.

اول اینکه من این چند روز شهرستان بودم دسترسی به اینترنت نداشتم و امروزم توی راه بودم و در جریان این پست نبودم. و معذرت خواهی می کنم به خاطر نبودم.
مورد دوم اینکه قانون اینستا می گه از اینستا باید برای تبلبغ پروژه ها استفاده کرد و این عکس مربوط به پروژه ی کانون نیست پس برای گذاشتنش توی ایسنتا باید رای گیری بشه و جدای از اون برای مواردی که زیر مجموعه سمتی قرار نمی گیره باید رای گیری انجام بشه. و این از اون موارده. و کلا اصل موضوع عضو گیری از طریق کارشناس با مشکل روبه روئه و احتاج به رای گیری داره.
در کل به نظرم بهتره که این پست پاک باشه و یا (با وجود اینکه مخالفم) رای گیری فورس ماژور بشه تا مشروعیت داشته باشه.
آقای بختیاری شما که مسئول اینستا هستید و در جریان قانون گذاری های اون بودید دیگه شما چرا!
فراموشی برای همه پیش میاد حتی اگه فراموش کرده بودید از من میپرسیدید نه دبیر.
دبیر هم بعد از مطلع شدن از موضوع اگر خودشون اطلاع نداشتن از من باید میپرسیدن تا مطلعشون بکنم.(چون در حیطه کاریه منه)

به شکور دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 09:28

شکور: بر چه اساسی نظر دبیر رو بدون سوال از مسئول اساسنامه اجرا کردی؟
_کی گفته من نظر دبیر رو اجرا کردم، گفتم که بعد از صحبت با تو که دیروز انجام دادم با دبیر هم صحبت کردم که دبیر گفت که مشکلی نداره، من پست رو 3 روز پیش گذاشتم.
خود دبیر هم گفته که با غلامی صحبت کرده، و خودتم از دبیر جویا شده بودی به خاطر اون جمله.
شکور: َآیا فکر میکنی دبیر می تونه در خصوص اینکه اینستاگرام کانون پستی با جمله ای با مفهوم «برای عضویت در کانون فیلم به کارشناس مراجعه کنید» مجوز صادر کنه؟
_گفتم که دبیر مجوزی برای صادر کردنش نداده،
شکور:چرا پستی که نیاز به رای گیری داره، بدون رای گیری، در اینستاگرام کانونه؟
_من اینطور نمیبینم. چرا نیاز به رای گیری داره، اگه من مسولشم نیازی ندیدم. اگه نیاز به رای گیری پیدا کرده الانه نه قبلش.
شکور:تو از بیخ چرا به جای رای گیری، و حتی بدون مشورت، این پست رو در اینستاگرام کانون گذاشتی؟ جمله ای که در این پست وجود داره، حتی با وجود توضیحی که طغیان میده، نمیتونه بدون رای گیری از طرف کانون تبلیغ بشه.
_گفتم که من در جریان نبودم و نیازی ندیدم،
شکور:مسئول اینستاگرام چرا فکر کرده که میتونه این عکس رو در اینستاگرام به تبلیغ بذاره؟ مطابق با کدوم بند قانون اینستاگرام؟ آیا غلامی عضو ماست یا اون عکس، عکس یه پروژه ی مصوب کانون؟
_غلامی کارشناس کانونهاست، از من خواهش کرد که عکس رو تو وبلاگ و اینستا بزارم. ربطی به پروژه خاص نداره، یکی از اهداف اینستاگرام تبلیغاته، حالا این تبلیغات میتونه برای نشون دادن خود کانون باشه یا تبلیغات پروژه ها.
بعدش اینکه اینستاگرام جزیی از وظایف مسول ارتباطات اینترنتی ینی اینستاگرام یه سری قانون برا خودش داره ولی قانون های مسول ارتباطات رو هم شامل میشه. حالا تو فکر کن مثلا غلامی که مثل همیشه اومده اینجا کامنتی گذاشته به مسول وبلاگ گفته که پستش کن، من اگه ببینم مشکلی نداره پست میکنم بعد مثلا تو میبینی این حرفی که غلامی میزنه به ضرر کانونه و مطابق با اساسنامه نیست و ... میای توضیح میدی. حالا من اینو گفتم که این پست نیاز به رای گیری داشت هر پستی هم که از طرف غلامی گذاشته میشه نیاز به رای گیری داره.
من هیچ اشتباهی انجام ندادم فقط به وظایفم عمل کردم.
اینم بگم اگه فکر میکنی نیاز به رای گیری داره تا پست حذف بشه رای گیریشو بزار.

هانی

به ترابی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 09:41

ترابی: قانون اینستا می گه از اینستا باید برای تبلبغ پروژه ها استفاده کرد و این عکس مربوط به پروژه ی کانون نیست پس برای گذاشتنش توی ایسنتا باید رای گیری بشه.
_ به نظرم بهتره یه نگاهی به قانون اینستا بندازی یا اینکه یه سری به پیج کانون بزنی. ما پست هایی داشتیم که مربوط به پروژه نبوده.
بیشتر جواب ها رو در کامنت قبلی در جوابیه به شکوری گفتم.

این کامنت برا من بود.
هانی_ مسول وبلاگ

طغیون دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 12:28

چرا وقتی ما به صورتی عرفی از صبح تا عصر (تایم اداری معاونت) دربازکن داریم و کانونمون بازه و در شرایطی که کارشناس کانونها عملا هیچ نقشی در معرفی کانون به دانشجو نداره (چیزی که خودشونم همیشه میگن) باید با زدن عبارت مراجعه به کارشناس کانون و هدایت دانشجو به دوتا اتاق اونورتر مشکل داشته باشیم ؟؟

اینم بگم چون قضیه فورسماژور بود و خیلی زود باید یا تایم میدادیم یا بگیم بزنه مراجعه به کارشناس یا به قول شکوری بزنه مراجعه به دبیر یا اصلا نزنه، چون خیلی زود جواب میخواست من به رای گیری برای دادن تایم نمیرسیدم و ساعت جلسه هفتگیمون هم بعلت عدم تشکیلش تو این هفته ها زیاد روش نمیشد حساب کرد...میمونه یه مراجعه به کارشناس و یه مراجعه به دبیر... تو مورد اول ساعاتی دانشجو میتونه به کانون مراجعه کنه صد درصد زیادتره ساعاتیه که دبیر میتونه کانون باشه و دانشجو بهش مراجعه کنه....گیریم شماره دبیر زده میشد و دانشجو برای عضوشدن و اومدن به کانون به دبیر زنگ میزنه که کانون بازه من بیام یا نه..دبیر اگه خودش کانون باشه که هیچی اگه نباشه باید از این و اون پیگیر بشه که کی کانون هست یا نیست که این پروسه طولانی تریه نسبت به این که دانشجو بره پیش کارشناس و کارشناس بفرستدش دوتا اتاق اونورتر...
اگه بحث استقلال کانون و کارامدبودنش نسبت به کانونای دیگس که تو این پوستر با اونا یکی شده و مقابل همشون خورده مراجعه به کارشناس باید بگم به نظر نمیرسه این بخاد تو ذهن دانشجو یه اثر فوق شدیدی داشته باشه که کانون فیلم با بقیه کانونها یکیه...اونم فقط به خاطر یه پوستر

با این حال با این حال من اگر میدونستم که این قضیه اینقدر قراره مهم بشه میگفتم بزنه مراجعه به دبیر و اینم بگم که چیزایی که بالا گفتم استدلالهای من بود برای اینکه گفتم بزنه مراجعه به کارشناس... اگه از نظر همه این کار من اشتباه بوده من از کانون بابت این خبط عذرخواهی میکنم......
مخلصی شوما ظغیون

به هانی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 13:40

به نظرم جواب آخری که به خانم ترابی دادی جواب قانع کننده ای نیست.
اینکه ما قبلا هم همچین پست هایی داشتیم دلیل نمیشه باز هم داشته باشیم.
قانون همچین اجازه ای نداده پس حتی اگر قبلا هم نقض شده نمی تونیم با استناد به اون ما هم نقضش کنیم.
( البته من نمیدونم چه پست یا پست هایی رو میگی، شاید اگر دقیق بررسی کنیم ببینیم همچین شرایطی وجود نداشته. شاید هم بررسی بشه و ببینیم که همینطور بوده که میگی ). اما ...
اما...
اما به طور کلی این دلیل مناسبی نیست. مسئول اساسنامه طبق قانون اینستا داره میگه که چنین پستی از وظایف مسئول اینستا خارجه. اما جوابی که داری میدی استناد می کنه به گذشته و این درست نیست.

کاظم فاضلی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 13:41

کامنت قبلی مال من بود. :دی

به کاظم دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 14:29

قانون میگه تبلیغات چه برا خود کانون چه برای پروژه ها.
منظورم از پست های دیگه اینه که قانون اینستا فقط برا تبلیغات پروژه ها نیست.
پست روز جلسات یا پستی که عباس داره حرف میزنه. (این پستها مگه غیر از معرفی کانونه)
هانی

به خانم ترابی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 14:37

تو کامنت قبلی من به شما، متاسفانه ضمیر هامو درست به کار نبردم.فکر کردم هنوز دارم به شکوری جواب میدم.عذر میخوام
هانی

ترابی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 16:01

اولا که ترابی نه و خانم ترابی
در مورد پاسخ هایی که دادید چه به من و چه به آقای شکوری:
آقای بختیاری:_ به نظرم بهتره یه نگاهی به قانون اینستا بندازی یا اینکه یه سری به پیج کانون بزنی. ما پست هایی داشتیم که مربوط به پروژه نبوده.
خودم: تمام پست های توی پیج اینستاگرام کانون مربوط به پروژه های فعلی و سابق کانونه دقیقا مطابق با قانون و حتی اگز شما قبلا هم همچین اشتباهی را کردید قابل استناد نیست و اشتباهی بوده که بهش توجه نشده (که میگم همچین نمونه ای نبوده؛ نمونه هایی که میگید پروژه نیستن زیر مجموعه مسئول سمت بوده و احتیاج به رای گیری ندارد)
آقای بختیاری:_کی گفته من نظر دبیر رو اجرا کردم، گفتم که بعد از صحبت با تو که دیروز انجام دادم با دبیر هم صحبت کردم که دبیر گفت که مشکلی نداره، من پست رو 3 روز پیش گذاشتم.
خودم: طرف مشورت و نظر خواهی شما من هستم(مسئول اساسنامه) یا کسی که به اساسنامه کاملا واقف باشه و الان پستی که شما گذاشتید هم خودش و هم اساسش مشکل اساسنامه ای داره.
آقای بختیاری:_گفتم که دبیر مجوزی برای صادر کردنش نداده،
خودم: چه دبیر مجوزی صادر کرده و چه شما بدون رای گیری و مجوز گرفتن از نهاد تصمیم گیری این پست رو منتشر کرده باشید اشتباه کردید (شدیدا مشکل اساسنامه ای دارد)
آقای بختیاری:_من اینطور نمیبینم. چرا نیاز به رای گیری داره، اگه من مسولشم نیازی ندیدم. اگه نیاز به رای گیری پیدا کرده الانه نه قبلش.
واقعا جوابی من توی این صحبت های شما نمیبینم و صرفا از زیرش در رفتنه این صحبت های شما
من این طور نمیبینم یعنی چه معلومه که اینطور ندید که این پست و این جواب رو گذاشتید اگر اینطور نمیبینید با مسئول اساسنامه و کسی که به اساسنامه کاملا واقف هست مشورت میکردید. 3 تا علت برای این که نیاز به رای گیری داره براتون نوشتم توی کامنتم که دوباره هم براتون میگذارم و اینکه، شما مسئول اینستا هستید ؛ نه مسئول این پست. این پست هیچ جوره زیر مجموعه سمت شما نمیره من توی جواب هام هم گفتم . این پست از اساس مشکل داره و احتیاج به رای گیری داره و هیچ جوره شما اجازه نداشتید بدون رای گیری این پست رو بگذارید.
این هم اون سه تا دلیل
1. قانون اینستا می گه از اینستا باید برای تبلبغ پروژه ها استفاده کرد و این عکس مربوط به پروژه ی کانون نیست پس برای گذاشتنش توی ایسنتا باید رای گیری بشه 2. برای مواردی که زیر مجموعه سمتی قرار نمی گیره باید رای گیری انجام بشه.
3. کلا اصل موضوع عضو گیری از طریق کارشناس با مشکل روبه روئه و احتیاج به رای گیری داره.
آقای بختیاری:_غلامی کارشناس کانونهاست، از من خواهش کرد که عکس رو تو وبلاگ و اینستا بزارم. ربطی به پروژه خاص نداره، یکی از اهداف اینستاگرام تبلیغاته، حالا این تبلیغات میتونه برای نشون دادن خود کانون باشه یا تبلیغات پروژه ها.
خودم: متن داخل تصویر مشکل داره و با اساسنامه کانون منافات داره و شما باید به این دقت میکردید و به خاطر ماهیت و متن عکس اون رو به رای گیری میگذاشتید.و تو قانون اینستا نوشته شده مسئول این سمت وظیفه داره عکس پروژه های سابق و فعلی رو منتشر کنه برای تبلیغ کانون.
در مورد صحبت های آخرتون هم همین رو بگم که اگر قرار بود با اینستاگرام مثل وبلاگ رفتار بشه براش قانون جداگانه تصویب نمیشد .
بله وبلاگ و اینستاگرام هر دو زیر مجموعه مسئول ارتباطات اینترنتی هستند ولی با قانون های مشخص و جداگانه و جاهایی که باید مثله وبلاگ با اینستاگرام رفتار بشه در قانونش اومده.

یه موضوع دیگه اگر برای مسئولی وظایفی در قانون تصویب بشود مسئول باید دقیقا طبق آن وظایف عمل کند نه جوری که خودش اون قانون رو تفسیر میکنه و در موردش فکر میکنه .

به خانم ترابی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 20:23

نمی خواستم جواب بدم ولی گفتم این آخرین صحبت من باشه و دیگه نیازی نمیبینم وقتمو صرف این موضوع کنم.
خانم ترابی: تمام پست های توی پیج اینستاگرام کانون مربوط به پروژه های فعلی و سابق کانونه دقیقا مطابق با قانون و حتی اگز شما قبلا هم همچین اشتباهی را کردید قابل استناد نیست و اشتباهی بوده که بهش توجه نشده (که میگم همچین نمونه ای نبوده؛ نمونه هایی که میگید پروژه نیستن زیر مجموعه مسئول سمت بوده و احتیاج به رای گیری ندارد).
_من مسول اینستام میدونم چه پست هایی بوده. در ضمن اشتباهی نبوده. تفسیر شما از قانون اینستا اشتباس.
خانم ترابی:طرف مشورت و نظر خواهی شما من هستم(مسئول اساسنامه) یا کسی که به اساسنامه کاملا واقف باشه و الان پستی که شما گذاشتید هم خودش و هم اساسش مشکل اساسنامه ای داره.
_خب حتما لینکی بین دبیر و غلامی بوده که میگه مشکلی نداره. بعدش من که نمیدونستم مشکل داره.وظیفمو انجام دادم قرار نیست که هر پستی که میزارم اینستا به شما نشون بدم بگم مشکل اساسنامه ای داره یا نه.
خانم ترابی:واقعا جوابی من توی این صحبت های شما نمیبینم و صرفا از زیرش در رفتنه این صحبت های شما
من این طور نمیبینم یعنی چه معلومه که اینطور ندید که این پست و این جواب رو گذاشتید اگر اینطور نمیبینید با مسئول اساسنامه و کسی که به اساسنامه کاملا واقف هست مشورت میکردید. 3 تا علت برای این که نیاز به رای گیری داره براتون نوشتم توی کامنتم که دوباره هم براتون میگذارم و اینکه، شما مسئول اینستا هستید ؛ نه مسئول این پست. این پست هیچ جوره زیر مجموعه سمت شما نمیره من توی جواب هام هم گفتم . این پست از اساس مشکل داره و احتیاج به رای گیری داره و هیچ جوره شما اجازه نداشتید بدون رای گیری این پست رو بگذارید.
این هم اون سه تا دلیل
1. قانون اینستا می گه از اینستا باید برای تبلبغ پروژه ها استفاده کرد و این عکس مربوط به پروژه ی کانون نیست پس برای گذاشتنش توی ایسنتا باید رای گیری بشه 2. برای مواردی که زیر مجموعه سمتی قرار نمی گیره باید رای گیری انجام بشه.
3. کلا اصل موضوع عضو گیری از طریق کارشناس با مشکل روبه روئه و احتیاج به رای گیری داره.
_به این که جواب دادم و نیازی نیست دوباره جواب بدم.
خانم ترابی:متن داخل تصویر مشکل داره و با اساسنامه کانون منافات داره و شما باید به این دقت میکردید و به خاطر ماهیت و متن عکس اون رو به رای گیری میگذاشتید.و تو قانون اینستا نوشته شده مسئول این سمت وظیفه داره عکس پروژه های سابق و فعلی رو منتشر کنه برای تبلیغ کانون.
_میگم باز از نظر من متن مشکلی نداشت که گذاشتم. وقتی هم عباس گفت که مشکل داره با دبیر صحبت کردم و دبیر گفت مشکلی نداره. الان شما مسول اساسنامه اید میگید مشکل داره. خب پس الان مشکل دار شده نه از ابتدا.
خانم ترابی:در مورد صحبت های آخرتون هم همین رو بگم که اگر قرار بود با اینستاگرام مثل وبلاگ رفتار بشه براش قانون جداگانه تصویب نمیشد .
بله وبلاگ و اینستاگرام هر دو زیر مجموعه مسئول ارتباطات اینترنتی هستند ولی با قانون های مشخص و جداگانه و جاهایی که باید مثله وبلاگ با اینستاگرام رفتار بشه در قانونش اومده.
_ما هم نگفتیم یکیه و قانوناش یکیه.گفتم هر کدوم قانون های مسول ارتباطات رو شامل میشن وای یه مثالی زدم که گفتم اشتباهی نبوده و تخطی نکردم.

هانی

به هانی / شکورم دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 20:38

هانی. به هیچ وجه، به هیچ وجه، قصد ندارم «قانعت» کنم. مخصوصاً که می بینم سبکی که در صحبت کردن با من انتخاب کردی، سبکیه که کسایی که فقط قصد دارن «جلوی شکوری کم نیارن» ازش استفاده می کنن. همچنین با توجه به چیزهایی که می بینم و می شنوم، حس میکنم، حتی پاسخ هام، به بهبود وضعیت کانون هم کمکی نمیکنه. چون از نظر من کانون در دوران «گوش های بسته» قرار گرفته. دوره ای که در گذشته هم نمونه هاییش رو دیده ام. یه دوره ی به شدت تکراری. بنابراین صرفاً جواب ها رو می نویسم برای یه گروه اندک که با چیزی که من بهش میگم «منطق» استدلالات و صحبت های من رو با صحبت ها و استدلالات تو مقایسه کنن. قطعاً با توجه به اینکه اینطور که به نظر من می رسه، تو خودت و یا طغیانی رو خیلی خیلی آگاه تر از من به اساسنامه ای که خود من پیش نویسش رو نوشتم و همچنین قسمتی از اون که خود من به رای گذاشتمش، می دونی، اصلاً حتی نیازی نیست که بخوای جلوی حرفای من استدلال کنی. کافیه که بگی: «شکوری، تو چقد در اشتباهی. اصلاً اشتباهاتت اونقد کودکانه اس که به خودم زحمت نمیدم جوابشون رو بدم.»

----------------------
شکور: بر چه اساسی نظر دبیر رو بدون سوال از مسئول اساسنامه اجرا کردی؟

هانی: کی گفته من نظر دبیر رو اجرا کردم، گفتم که بعد از صحبت با تو که دیروز انجام دادم با دبیر هم صحبت کردم که دبیر گفت که مشکلی نداره، من پست رو 3 روز پیش گذاشتم.
خود دبیر هم گفته که با غلامی صحبت کرده، و خودتم از دبیر جویا شده بودی به خاطر اون جمله.

شکور: من در تلگرام، به صورت خصوصی به تو استدلالاتم رو در خصوص اینکه چرا نباید اون پست رو منتشر میکردی، گفتم. تو هم این جمله رو در انتهای بحثمون گفتی: «الان که گفتی فهمیدم مشکل داره»
و من منتظر موندم تا ببینم حالا که متوجه شدی کارت مشکل داره، مشکل رو حل کنی.
و منتظر موندم
و منتظر موندم
در نهایت دیدم که مثل اینکه دیگه به جمله ات پایبند نیستی
بنابر این برای اینکه برای خودم سوتفاهم نشه در وبلاگ ازت پرسیدم که: اگه هنوز معتقدی که متوجه مشکلش شده ای، بهتر نیست رای گیری فورس ماژور برای حذف اون پست از اینستاگرام رو انجام بدی؟
و تو در پاسخ به من گفتی: «...بعدش با دبیر صحبت کردم اون گفت که مشکلی نداره و وقتی به کارشناس مراجعه میکنند، آقای غلامی راهنماییشون میکنه به کانون..»
این پاسخ تو یعنی چی؟ یعنی نظر دبیر رو اجرا کردی. یعنی نظر دبیر مبنی بر اینکه قضیه مشکل نداره رو اجرا کردی. یعنی اقدامی برای حل کردن مشکل نکردی. چرا؟ چون نظر دبیر رو پذیرفتی.
و من ازت پرسیدم: به چه حقی؟ وقتی من ایراد اساسنامه ای می گیرم، به چه حقی با استعلام از دبیر، اقدام میکنی؟ تو نظر دبیر رو اجرا کردی هانی. و با اینکه من ایراد اساسنامه ای گرفتم، بدون سوال از مسئول اساسنامه، به نظر دبیر عمل کردی. یعنی به نظری که میگه: این حرکت مشکلی نداشت.
در مقابل این رفتارت نوشته ام که: بر چه اساسی نظر دبیر رو بدون سوال از مسئول اساسنامه اجرا کردی؟


-------------------------------------------



شکور: َآیا فکر میکنی دبیر می تونه در خصوص اینکه اینستاگرام کانون پستی با جمله ای با مفهوم «برای عضویت در کانون فیلم به کارشناس مراجعه کنید» مجوز صادر کنه؟
_گفتم که دبیر مجوزی برای صادر کردنش نداده،

شکورم:
وقتی بعد از مطرح شدن یه ایراد اساسنامه ای میگی: حالا فهمیدم که مشکل داره، در ادامه از دبیر استعلام می گیری و به قول خودت از توضیحات دبیر متوجه میشی که «مشکل نداشته» داری به نظر دبیر در خصوص «مشکل نداشتن» عمل میکنی.
حالا مجدداً از تو میپرسم: آیا فکر میکنی دبیر می تونه در خصوص اینکه اینستاگرام کانون پستی با جمله ای با مفهوم «برای عضویت در کانون فیلم به کارشناس مراجعه کنید» مجوز صادر کنه؟ فکر میکنی مرجع تو برای این سوال دبیره؟ یعنی اگه دبیر بگه مشکل نداره، یعنی نداره؟
اگه اینطور نیست، پس چرا در مقابل مطرح شدن ایراد اساسنامه ای به این حرکت، بعد از اینکه به جمله ی «فهمیدم مشکل داره» رسیدی، با استعلام از دبیر، به مشکل نداشتنش معتقد شدی؟ آیا دبیر، مسئول اساسنامه است؟ یا اینکه معتقدی، دبیر، از من، در اساسنامه دست بیشتری داشته و از موازینش مطلع تره؟ یا اینکه طغیانی دبیر نسبت به ترابی مسئول اساسنامه، در این خصوص اصلحه؟
سوال: آیا فقط جریان این نبوده که حرف من رو نپذیری، و همچنین اینکه از ترابی، به خاطر ترابی بودنش، سوال نپرسی؟


------------------------------------------


شکور:چرا پستی که نیاز به رای گیری داره، بدون رای گیری، در اینستاگرام کانونه؟
_من اینطور نمیبینم. چرا نیاز به رای گیری داره، اگه من مسولشم نیازی ندیدم. اگه نیاز به رای گیری پیدا کرده الانه نه قبلش.

شکور:
تو به عنوان مسئول اینستاگرام باید به حقوق و وظایفت آگاه باشی. از تو می پرسم. مطابق با اساسنامه چه پست هایی میتونه در اینستاگرام منتشر بشه؟
اساساً چرا اعضا به مسئول اساسنامه مراجعه کنن؟ اگه همه چیز اساسنامه، کاملاً واضحه، پس چرا ما بحث مراجعه به مسئول اساسنامه رو داریم؟ آیا فقط برای بحث تلف نشدن وقت اعضاست؟
من الان چند تا جمله میگم که تو به راحتی میتونی انکارشون کنی. و جواب دادن به هر کدوم از انکارهات، برای من کلی وقت خواهد برد:

اول اینکه آنچه تو «حق داری» و یا «موظفی» در اینستاگرام کانون منتشر کنی در سه ماده از قانون اینستاگرام درج شده. مواد 7 و 9 و 11:

7- مسئول صفحه موظف است، پیش از هر برنامه و پس از آن، اقلام تبلیغاتی برنامه را در صفحه قرار دهد. در این راستا، مسئول موظف به تلاش به گونه ای است که اهداف تبلیغاتی از جمله اطلاع رسانی پیشینی و همچنین ایجاد رغبت پسینی در مخاطبین، محقق گردد. در صورتی که پروژه به گونه ای است که عکس روال معمول، تبلیغات نمی بایست انجام گیرد، دبیر یا مدیر پروژه یا مسئول اساسنامه موظف به منع اقدام توسط مسئول صفحه خواهند بود. مسئول مربوطه با منع هر یک از این افراد، حق انتشار نخواهد داشت. همچنین مسئول در صورت شک در رابطه با وجود منع یا عدم وجود آن ملزم به تلاش برای رفع ابهام است. اصل بر عدم وجود منع تبلیغاتی است.

9- مسئول صفحه موظف است نسبت به انتشار تصاویر گذشته ی کانون در راستای اهداف تبلیغی انسجام، کانویت و بعد هنری کانون، در خلال تبلیغات پروژه ها اقدام کند. در این خصوص مسئول حق انتشار متون مربوطه را نیز دارد.

11- هر عضو از اعضای نهاد تصمیم گیری سابق یا حال، که پیشنهاد انتشار عکس یا متن مربوط به آن در صفحه ی کانون فیلم و عکس را دارد می بایست آنها را به دست مسئول مربوطه برساند و مسئول با تحقق سه شرط ذیل ظرف 24 ساعت موظف به انتشار آنها می باشد:
الف- رعایت اهداف صفحه: اهداف تبلیغاتی به وسیله ی نمایش کانونیت و همچنین بُعد هنری کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
ب- رعایت خطوط قرمز عرفی سابق
ج- رعایت موازین اخلاقی عرفی کانون
عضویت سابق در نهاد تصمیم گیری، یا با اثبات وبلاگی و یا با احراز توسط دو تن از مورد اعتماد ترین اعضای قدیمی احراز می گردد.

به طور حوزه ی آنچه می توانی در اینستاگرام منتشر کنی یعنی:
1- اقلام تبلیغاتی برنامه. پیش و بعد از برنامه. که در متن به پروژه بودنشون هم اشاره شده
2- تصاویر گذشته ی کانون جهت بعد تبلیغاتی
3- پست های پیشنهادی اعضا با شرط مربوط بودن به کانون و رعایت خطوط قرمز.
ولاغیر.
حالا پستی که از طرف غلامی منتشر کردی تو قالب کدوم یکی از این سه تا قرار میگیره؟
شاید به یه شکلی – که به چی عنوان نمیتونم حدس بزنم – پست غلامی رو زیر مجموعه ی یکی از این سه دسته قرار بدی.
اگه قرار بدی که من حرفی ندارم. خوشحال میشم که این کار رو بکنی.
ولی شاید بیای بگی که: کی گفته که من به این سه مورد محدودم؟
اینجاست که من بهت خواهم گفت: اساساً زدی زیر میز قانون رفت پی کارش. اساساً علت اینکه صرف مطالعه ی اساسنامه گاهی کفایت نمیکنه، دچار این گونه ابهامات بدیهی شدنه. قانون برای مسئولین، حدود اختیاراتشون رو مشخص میکنه نه محدودیت هاشون رو. قانون میگه: فلان و فلان و فلان حق رو داری ولاغیر. نه اینکه برعکس بگه. داریم در مورد حقوق «مسئولین» صحبت میکنیم نه حقوق «اعضا»
من منتظرم ببینم چه جوابی میدی تا روشن کنم هر کدوم رو. البت اگه جواب اول رو بدی، چندان دیگه نیازی به پاسخ نمی بینم.


----------------------------------------

شکور:تو از بیخ چرا به جای رای گیری، و حتی بدون مشورت، این پست رو در اینستاگرام کانون گذاشتی؟ جمله ای که در این پست وجود داره، حتی با وجود توضیحی که طغیان میده، نمیتونه بدون رای گیری از طرف کانون تبلیغ بشه.
_گفتم که من در جریان نبودم و نیازی ندیدم،


شکور: در جریان چی نبودی؟
به کاری که کردی، یه نفر، ایراد اساسنامه ای گرفته.
به جای اینکه از مسئول اساسنامه صحت یا عدم صحت ایراد رو جویا بشی، از دبیر استعلام می گیری و مطابق با نظر دبیر عمل میکنی.
در جریان چی نبودی؟ چه نیازی بود که در جریان چیزی باشی؟ چرا در جریان حقوق و وظایفت نیستی؟ تو موظفی که بدونی.
پس الزام به مشورت کجاست؟ حتی بعد از مشورت که چه عرض کنم، انتقادی که بهت میکنم می بینم که راهکاری برای نپذیرفتن، پس از پذیرفتن، پیدا میکنی!!!
اصلاً من مشکلم دیگه این نیست که چرا اون پست «به صورت خلاف اساسنامه» اطلاع رسانی شده
مشکل من این موارده:
1- علت ماست مالی هایی که میبینم دارید انجام میدید چیه؟ به فرض که کاملاً جاهلانه، اون پست رو بدون اینکه بدونی داری چیکار میکنی، منتشر کردی، چرا در مقابل ایراد اساسنامه ای ای که گرفتم، و نظرم رو پذیرفتی، بعدش با استعلام از دبیر (که هم تجربه ی زیادی در کانون نداره هم در گیر و دارهای اساسنامه نبوده و هم حتی موظف به درک کامل اساسنامه هم نبوده) استعلام گرفتی و به استعلامی که از دبیر گرفتی عمل کردی؟ اینکه در مقابل ایراد اساسنامه ای من (که شخص خودم این قسمت قانون ایسنتاگرام رو نوشتم) حتی به شک نیفتادی که از مسئول اساسنامه (که البت من ایشون رو هم خیلی مجرب نمیدونم و البته که اشرافش بر اساسنامه رو هم کمتر از خودم می بینم) بپرسی، بلکه بعد از اینکه به من میگی، «حالا متوجه شدم اشتباه کرده ام»، از دبیر جویا میشی؟ آیا این حرکت «دنبال راهی گشتن برای اینکه اشتباه حرکت قبلی رو نپذیری» نیست؟
چه علتی میتونه این رفتار رو توجیه کنه؟
مگه من این قانون رو ننوشتم؟
چطور شد که طغیانی این قانون رو بهتر از من بلده؟
مگه ما مسئول اساسنامه نداریم؟
چطور شد که طغیانی در مقابل ایراد ابهام اساسنامه ایه من، مرجع مناسب تری برای استعلام تو شد؟
اینها چه حسی به کسی که حرفای من رو میشنوه باید بده؟

2- مشکل بعدی ای که من باهاش دارم اینه که چرا دبیر، به این راحتی، به این راحتی، با صحبت با کارشناس کانون ها، تصمیمی میگیره که برای اینکه نتونه این کار رو بکنه، در تاریخچه ی کانون، انقلابی رخ داد که محصولش شد اساسنامه ی جزئی؟
به همین راحتی دبیر میگه که : تصمیم فورس ماژور بود و غلامی همیشه هست و میتونه بگه دو تا اتاق اون طرف تر و ...!!!!
سوال: به چه حقی؟
سوال از دبیر: به چه حقی خودت رو مجاز به «تصمیم گیری» فورس ماژور دونستی؟
حتی اگه بتونی این رو حل کنی، سوال بعدی اینه: بعد از حل شدن فورس و منتشر شدن تصویر، علت عدم اطلاع رسانی و انجام کارهایی بعد از پایان فورس، چیه؟
سوال از دبیر: در حال حاضر تو فکر میکنی حوزه ی اختیارات در چه حد گسترده است؟ با مسئول اساسنامه در خصوص حیطه ی اختیاراتت صحبت کرده ای؟

دوستان فراموش کرده ان که ما علاوه بر اساسنامه، اصول حاکم بر اساسنامه رو داریم
اصولی مانند: مسئولین کانون حقی ندارند مگر بتوانند اثبات کنند
از همه بدتر، دبیر هیچ حقی نداره، مگه بتونه اثبات کنه
اصل بر رای گیریه مگه بتونید اثبات کنید که جریان نیازی به رای گیری نداشته
نه دبیر، نه هانی، اصلاً عین خیالشون نیست!!! بابا 6-7 سال پیش همین «عین خیالشان نبودن» باعث شد که اساسنامه نوشته بشه! حالا با وجود اساسنامه هم باز «عین خیالتون نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟»
به همین راحتی تفسیربه رای و مصادره به مطلوب میکنید؟
به همین راحتی؟
به همین راحتی هانی میگه: به نظر من نیازی به رای گیری نبود و من کار اشتباهی نکردم؟ به همین راحتی قانون به این روشنی و سادگی رو انکار میکنی؟
اگه بخواید اینطور از اساسنامه تفسیر موسع کنید که هر کس، میتونه با تفسیر های عجیب و غریب، هر کاری که میخواد رو به صورت قانونی انجام بده! تفسیری که میکنید، قانون رو از حالت قانون به یه حالت «متن ادبی یا حقوقی یا توصیه نامه» تغییر میده.

----------------------------------

شکور:مسئول اینستاگرام چرا فکر کرده که میتونه این عکس رو در اینستاگرام به تبلیغ بذاره؟ مطابق با کدوم بند قانون اینستاگرام؟ آیا غلامی عضو ماست یا اون عکس، عکس یه پروژه ی مصوب کانون؟
هانی: غلامی کارشناس کانونهاست، از من خواهش کرد که عکس رو تو وبلاگ و اینستا بزارم. ربطی به پروژه خاص نداره، یکی از اهداف اینستاگرام تبلیغاته، حالا این تبلیغات میتونه برای نشون دادن خود کانون باشه یا تبلیغات پروژه ها.


شکور:
سوال من این بود: مطابق با کدوم بند اساسنامه
بند مربوطه رو بگو.
میگی ربطی به پروژه ی خاص نداره. به من اثبات کن که میتونی خارج از اون سه تا حیطه ای که بهت گفتم، اقدام کنی.
میگی که هدف اینستاگرام تبلیغه.... برای توجیه کارت به «هدف» استناد میکنی. سوال من: به چه حقی؟ به چه حقی به هدف استناد میکنی. هانی. هدف کانون، ارتقای دید هنری دانشجوهاست. من الان بدون اینکه اطلاع رسانی کنم، میتونم برم طرح اکران بدم؟ چرا به هدف استناد میکنی وقتی در مواد مربوط به قانون اینستاگرام، حوزه ی اختیاراتت مشخص شده؟ حداقل به اصول استناد میکردی! استناد به هدف خلق اینستاگرام چه مفهومی داره؟
بعید نمیدونم که بخوای بگی: موظف به پاسخگویی نیستم
یا بگی: «تو به چه حقی میگی که من نمیتونم»!!!
یا بگی: اصلاً اصلی به نام اینکه مسئولین حق ندارن مگه بتونن ثابتش کنن وجود نداره.
تو میتونی از بیخ بزنی زیر میز.... از بیخ. کانون فیلمه دیگه. زدن زیر میز بسیار کار ساده ایه و جلوی طرف رو گرفتن، سخت، سخت. پشت مشهدی اون کارهای عجیب و غریب رو میکرد، کارهایی که در خلاف اساسنامه ای بودنشون هیچ شکی نبود، ما برای حل کردن مشکل، یک ماه برنامه ریزی می کردیم جلسه بذاریم... با چه مکافاتی انجام شد. حالا هم تو. بزن زیر میز. بگو که اصلاً این حرفایی که میزنی در کانون وجود خارجی ندارن. حالا این منم که باید بیام تک تک حرفام رو با ارجاع به انواع و اقسام متون و اتفاقات و تفاسیر و اثبات بدیهیات و ... اثبات کنم.
اونچه من از دوستان میخوام اینه که نگاه کنن. فقط نگاه کنن ببینن چه چیزی از حرفای من بهشون دست میده چه چیزی از حرفای هانی. من دنبال موافق کردن اکثریت با خودم نیستم. فقط دوست دارم، توئی که داری این متن رو میخونی، بدون حب و بغض، بدون دخالت دادن رفاقت یا عداوت، با توجه به چیزهایی که سالهاست دارم از اساسنامه ی کانون متذکر میشیم، قضاوت کنی. آیا هانی واقعاً و منطقاً – به ویژه با ادبیات زیبایی که جلوی من استفاده میکنه – صرفاً داره یه مخالفت معمولی با توجه به «مطلق برداشت هاش» انجام میده؟
من، عباس شکوری. نمیدونم چی شد که یهو عباس شکوری تو ذهن بعضی هاتون، اسم ساده ای نسبت به بقیه ی اعضا شد. ولی بازم با تکیه بر اونچه باید در قضاوتتون نسبت به عقبه ام بهش توجه کنید عرض میکنم، حسی که هانی به من میده، حسی که دبیر به من میده، فقط اینه: چطوری باید حرفای شکوری رو نقض کرد. البت شاید شکوری هم مهم نیست و حتی دارن این رو میگن: چطوری حرف خودمون رو به کرسی بنشونیم.
درسته که الان خیلی از اعضا با خیلی ها درگیرن، خیلی ها از هم دل خوشی ندارن، ولی آیا این میتونه دلیل زیر پا گذاشتن منطق و حتی انجام ندادن یه مسیر بسیار ساده باشه؟ وقتی منه شکوری به هانی ایراد اساسنامه ای وارد میکنم، در ادامه، هانی برای کنار گذاشتن پذیرش قبلیش، از دبیر استعلام بگیره؟ اونم بدون استعلام از اساسنامه؟ این مسیر، مسیر درستیه؟

--------------------

هانی: بعدش اینکه اینستاگرام جزیی از وظایف مسول ارتباطات اینترنتی ینی اینستاگرام یه سری قانون برا خودش داره ولی قانون های مسول ارتباطات رو هم شامل میشه.

شکور: یا ابالفضل. یا خدا. یا پیغمبر. هانی. علت اینکه این حرفا رو با این قاطعیت و بدون هیچگونه شک و شبهه ای به شکوری، موسس کانون، نویسنده ی متن ابتدایی و متن ثانویه ی کانون، مسئول دو دوره اساسنامه ی کانون، و حتی حقوقخوانده میزنی چیه؟
بذار حدس بزنم: دو تا علت میتونه داشته باشه
1- شکوری داره در چیزایی که میگه، دروغ به کار میبره. شکوری حقیقت رو میدونه ولی داره دروغ میگه.
2- شکوری، عضو ده ساله، نویسنده ی تمامی قوانینی که داری بهش استناد میکنی، و کسی که تخصصش، چیزیه که من دارم میگم، از من، عضو سه ساله، و دانشجوی علوم تربیتی، کمتر از اساسنامه حالیش میشه.
هانی. تو این کانون که احترام قدیمی بودن دیگه وجود نداره. اون ها به کنار. به من بگو، با همه ی این اماراتی که گفتم، آیا خودت رو بذاری جای من، فکر نمیکنی، هانی فقط قصد مخالفت داره؟ فقط قصد نپذیرفتن؟ (من لازمه که برای جلوگیری از هرگونه سوتفاهم بگم سعید حاج حسینی یکی از کسائیه که من رو شرمنده ی خودش کرد با ادبیات زیباش در انتقال انتقادش. دمش گرم که احترام حفظ کرد با اینکه فکر میکرد که بهش توهین شده و من رو از جهل مرکب نسبت به خودش خارج کرد.)
اینکه این پست تو اینستاگرام باشه، به فرض که غلامی هم در ارشاد مراجعین، اقدام بکنه، به فرض که غلامی هم اشتباه کنه و به فرض که حتی کانون از اشتباه غلامی لطمه ای ببینه، هیچ اهمیتی در مقابل این سبکی که تو، - و هر کس دیگه ای که این سبک رو پیش گرفته اید – نداره. میخوای بگی خیلی عالمی و اساسنامه رو بیشتر از من بلتی؟ حتی بی نیازی از مراجعه به مسئول اساسنامه؟ میخوای بگی که مسئول توئی و توئی که تشخیص میدی و تمام؟ ما همین مشکل رو یک بار هم با قدکساز داشتیم. اونم خواستی بخون. ولی ردیفه.

---------------------------

هانی: حالا تو فکر کن مثلا غلامی که مثل همیشه اومده اینجا کامنتی گذاشته به مسول وبلاگ گفته که پستش کن، من اگه ببینم مشکلی نداره پست میکنم بعد مثلا تو میبینی این حرفی که غلامی میزنه به ضرر کانونه و مطابق با اساسنامه نیست و ... میای توضیح میدی.

اول اینکه قانون وبلاگ به اینستاگرام ربطی نداره. میخوای بگی از منی که جفت این قانون ها رو نوشتم بیشتر آگاهی به این مسئله؟ بسم الله.
میخوای در مقابل این «ادعای من» از دبیر استعلام بگیری؟ بسم الله.
میخوای در مقابل این «توصیف من» از کس دیگه ای مطمئن بشی؟ بسم الله.
به نظر من، داستان، داستان پیدا کردن حقیقت نیست. داستان، داستان نپذیرفتنه. وگرنه واقعاً واقعاً واقعاً تو بر اساس چه پتانسیلی فکر میکنی که اونچه من در مورد اساسنامه میگم غلطه و تصور تو یا طغیانی درسته؟
اصلاً من از تو این سوال رو به شکل بسیار مطلق می پرسم. به نظر تو، چه کسی در کانون، بیشتر اساسنامه رو بلته؟
(یادت باشه، شکوری، این فاکتور ها رو در این رابطه داره: موسس این کانونه. نویسنده ی اولین اساسنامه است. نویسنده ی دومین اساسنامه است. نویسنده ی بحث اصلی قانون ارتباطات اینترنتیه. نویسنده ی قانون اینستاگرامه. تا الان 190 تا دکترین نوشته که اغلبشون به اساسنامه مربوطن. رشته ی تحصیلی لیسانس و ارشدش، مربوط به اساسنامه ی کانون فیلم وعکسه!!! شغل الانش مربوط به اساسنامه ی کانون فیلم و عکسه!!! از معدود اعضای کانون که بهترین سالهای زندگیش رو تام و تمام درگیر کانون بوده.)
حواست باشه چه جوابی میدی. اگه بگی شکوری رو قبول داری، بعدش باید به این سوال جواب بدی که با اینکه در مقابل همین شکوری گفتی که فهمیدی اشتباه کرده ای، چرا بعدش از طغیانی استعلام گرفتی و حرف طغیانی رو عمل کردی؟ آیا فکر میکنی که شکوری داره دروغ میگه یا چرت و پرت؟ یا مسئله اونقد مهم نبوده که بخوام حرفای شکوری رو گوش کنم؟
پیشنهاد میکنم بگی: من شکوری رو به فهم اساسنامه در حد طغیانی (یا فلان کس) قبول ندارم.


--------------

هانی: حالا من اینو گفتم که این پست نیاز به رای گیری داشت هر پستی هم که از طرف غلامی گذاشته میشه نیاز به رای گیری داره.
من هیچ اشتباهی انجام ندادم فقط به وظایفم عمل کردم.

شکور:
عرض کردم که. اول اینکه مطابق با این مسئله که مسئولین باید به حقوق و تکالیف اساسنامه ایشون آگاه باشن، در انتشار پست مربوطه، اشتباه کرده ای. ولی اشتباهی که در اون رابطه کردی خیلی خیلی ناچیزه. اشتباه بزرگت، بعد از اون شروع میشه. وقتی که شروع به کارهایی میکنی که به من حس «چه کنم که حرف شکوری رو نپذیرم» میده.

-------------------

اینم بگم اگه فکر میکنی نیاز به رای گیری داره تا پست حذف بشه رای گیریشو بزار.

هانی


شکور: این پست دیگه برای من مهم نیست. کانونی که من دارم براش سینه میزنم، و می بینم که با «زیر پا گذاشتن یه سری موارد ساده ی اساسنامه ایش» راحت میتونید بستر رو برای «تفسیر به هر جهت اساسنامه» باز کنید، با من 40 کیلومتر فاصله داره و من با تمام علاقه ای که بهش دارم (که علاقه ی پدر به بچه اشه که هیچکدومتون به هیچ عنوان اون علاقه رو ندارید) نمیتونم توش باشم و هر کاری هم که بکنم، نمیتونم به شکل جدی جلوی شما رو بگیرم، الان بیشتر و در عمل، کانون، کانون شماست.
اگه فکر میکنی برای لذته «جلوی شکوری دراومدن یا ضایع کردن شکوری، یا نپذیرفتن حرفش یا ...» میتونی اینطور عجیب و غریب اساسنامه رو تفسیر کنی، و حرفایی بگی که واقعاً شنیدنش برای من از زبون قربانی و پشت مشهدی راحت تره، آیا واقعاً برای من نایی برای مقاومت جلوی تو یا هر کسی که میخواد اینطور برخورد کنه می مونه؟
من شکوری ام. یه مدتیه شماها وقتی با من صحبت میکنید یادتون میره که من شکوری ام. کسی که ده سال و بیشتر از همه ی شماها، درگیر این کانون بوده. انصاف داشته باشید و آگاهی من رو زیر سوال نبرید. هرچند برای دفاع از خودتون، اگه آگاهی من رو زیر سوال نبرید، مجبورید که «نیت» من رو زیر سوال ببرید.


شکور

به هانی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 20:48

اینقدر بحث های زیر این پست زیاد شده باید بگم در جواب به چه مساله ای این رو می نویسم.
" پست روز جلسات یا پستی که عباس داره حرف میزنه. (این پستها مگه غیر از معرفی کانونه) "
حاجی این دوتا پستی که گفتی هیچ کدوم به نظر من مصداق معرفی کانون نیستن و اتفاقا یکی از اون سه تا وظیفه مسئول اینستاس.
پستی که عباس شکوری صحبت کرده هم مربوط میشه به فعالیت های گذشته کانون و هم به پیشنهاد اعضا گذاشته شده.
پست روز جلسات هم تا جایی که من یادمه باز به پیشنهاد اعضا گذاشته شد.
پس هر دوی این پست هایی که داری میگی قانونی بودن

کاظمم

طغیون سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 09:03

به عباس
بازم میگم من گفتم اگه از نظر همه کاره من اشتباه بوده معذرت میخام....
تو رو هم نمیدونم چرا اینجوری شدی و دیدگاهت اینقدر نسبت به کانون فرق کرده ؟؟ به نظرم اصلا این چیزی که در مورد کانون فکر میکنی درست نیست عباس....میترسم اینجل دوباره یه کامنت شیش متری بنویسم او ین بحث مفصل ادامه دار شه...
اگر جمع بگه من در این قضیه اشتباه کردم بنده با کمال میل میپذیرم و از همه عذرخواهی میکنم....

امیر حیدری سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 10:38

نمیخواستم تو این بحث وارد بشم چون در درجه اول حوصله و اعصاب صحبت های دنباله دار رو ندارم و دوم اینکه با اینطور حرف زدن با همدیگه مشکل دارم. اما با توجه به طولانی شدن لازم دیدم نظر خودم رو بنویسم.
با توجه به قانون اینستا که الان هم مجددا مطالعه اش کردم، فکر میکنم ماهیت گذاشتن این پست (جدا از متن خود پست) در وبلاگ درست و در اینستا با توجه به قوانین خودش درست نبوده.
مجتبی هم باید حداقل یه مشورت فورس ماژوری در مورد اعلام یک اسم برای درج در بنر میکرد.

پ.ن.1: هانی 6،7 ماه هست که به کانون اومده و اینکه یه اشتباه به این شکل انجام بده زیاد دور از ذهن سالم نیست. (البته باید سریع برای رفع اشتباه اقدام میکرد).
پ.ن.2: فکرمیکنم اینجور متهمانه برخورد کردن باعث بشه دیگه کسی زیر بار مسئولیت نره و این در دراز مدت برای کانون مفید نیست. باید اعتراض و ایراد اساسنامه ای باشه حتما هم باید باشه اما در فضای آرام و دور از تشنج. هانی عضو جدید بسیار خوبی هست که در این 6،7 ماهی که به کانون اومده فعالیت های مفیدی داشته، تو این بحث اشتباه کرده (چه در انتشار چه در رجوع نکردن به مسئول اساسنامه) و باید اشتباهش رو بهش بگیم تا رفع کنه همین.
پ.ن.3: مجتبی پیگیری کن که حتما اسم ما تو بنر باشه. و بنویس مراجعه به اتاق کانون در ساختمان امور فرهنگی. اگه وقت هست برای تمام این ها یه رای گیری بکن و اگه نیست با مشورت با حداقل دو سه نفر کار رو ردیف کن.

امیر حیدری سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 10:56

به دبیر:
اگه قانون کانون بگه یک عمل اشتباه هست نیازی نیس همه بگن. چون در واقع قانون چیزیست که با رای اکثریت شده قانون.

ترابی جمعه 8 آبان 1394 ساعت 10:51

به آقای بختیاری
من هم نیازی نمیبینم که وقتم رو صرف موضوعی به این روشنی و واضحی بکنم که توی همون کامنت اول به روشنی و با لحن خوب بهتون گوشزد کردم و شما به جای کمی فکر و پذیرش این برخورد ها رو داشتید اما من مسئول اساسنامه هستم و تا اونجا که به مسئولیتم و خودم برمیگرده پاسختون رو میدم
_من مسول اینستام میدونم چه پست هایی بوده. در ضمن اشتباهی نبوده. تفسیر شما از قانون اینستا اشتباس.
خودم: درست که شما مسئول اینستا هستید اما پست ها که مخفیانه نیستن همه میتونن ببیننشون.
در ضمن وقتی قانون مشخصی برای کاری در نظر گرفته میشه دیگه تفسیر معنا پیدا نمیکنه قانون مشخص و واضح به شما گفته که چه بکنید و این اشتباه شما بوده که هم بهش توجه نکردید و هم تفسیر خودتون رو ارائه کردید.
_خب حتما لینکی بین دبیر و غلامی بوده که میگه مشکلی نداره. بعدش من که نمیدونستم مشکل داره.وظیفمو انجام دادم قرار نیست که هر پستی که میزارم اینستا به شما نشون بدم بگم مشکل اساسنامه ای داره یا نه.
خودم: لینک !! من میگم شما اصلا باید وقتی اشکال اساسنامه ای بش وارد شد به من مراجعه میکردید نه دبیر و این جواب رو بارها و بارها این چند روز تکرار کرده بودم.
این پاسخ های من به شما با اندکی تاخیر (این که این داستان رو ادامه بدم یا نه وقت میخواست که بهش فکر کنم)
به آقای حیدری
این اشتباه دور از ذهن نیست به شرطی که خودشون در جریان کامل تصویب قانون های اینستا نبوده باشن
و الان موضوع اینجاست که چرا باید در برابر گوشزد اشتباهی که کردن بهشون این واکنش ها رو نشون دادن و به جای فکر و پذیرفتن و اصلاح رویه ی مقاومت و ماسمالی رو پیش گرفتن
شما کامنت های اول رو بخون کجای لحن من توی کامنت اولم تند و زننده بود کم مونده بود قربان صدقه آقای بختیاری هم برم که این جوری و اونجوری. اما در عوض با همچین واکنشی رو به رو شدم
تشنج رو خود آقای بختیاری ایجاد کردن نه من یا کس دیگری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد