کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کارگاه مقدماتی بر پرورش صدا

سلام
خیلی تلاش کردم تا بتونم خودمو برای یه همچین روزی آماده کنم.
  
تمام اطلاعاتی که تا بحال هم بصورت تجربی و هم بصورت علمی در حیطه صدا بدست آوردم , باعث شد تا به فکر انتقال تجربه بیفتم. تجربه ای که نه تنها تو بحث صداپیشگی , بلکه تو زندگی هم به درد میخوره.
 تنفس پایه تولید صوت است. انسان بدون جریان بازدم قادر به تولید صوت و در نتیجه ارائه گفتار نیست. سخنورانی که تنفس غلط دارند با مشکلات عدیده‌ای همچون کمبود حجم تنفسی، خستگی زود هنگام، نفس‌آلودگی گفتار و مواردی این‌چنینی مواجه میشن. اما این تمامی کارکرد تنفس نیست. از دیرباز نقش تنفس در کسب آرامش مورد توجه بوده , چندان که کهن‌ترین روش‌های درمانی اختلالات درمانی مبتنی بر توجه بر تنفس هستند و امروزه نیز تشخیص اولیه وضعیت بیماران با تکیه بر جریان منظم یا نامنظم تنفس آنها انجام میشن. آخرین تحقیقات نشان داده که بیش از چهل درصد از مردم جهان تنفس غلط دارند و نزدیک به هشتاد درصد از مردم جهان تصور غلطی از مکانیسم تنفس دارند. اجمالی بر فراگیری فنون تنفسی، کاربرد موثر تنفس در کسب آرامش، تسلط بر اضطراب و تقویت دیافراگم و تمریناتی برای پرورش صدا, از عمده مباحث کارگاهی هستن که میخام به کمک شما دوستان برگزار کنم . 
برای این انتقال تجربه من ۴ جلسه به مدت یک ماه در نظر گرفتم که اواسط مهر ماه مد نظر بنده است.
خوشحال میشم اگر نظراتتون رو در این باره بدونم.
قربانتان فردین
نظرات 8 + ارسال نظر
امیر حیدری شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 13:33

خیلی خوبه ایشالله که به سرانجام برسه

شهسواریان شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 13:42

من به فکر این بودم که کلاس فن بیان برم
پرورش صدا کلاس خوبیه :)

فردین قاسمی شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 20:24

به امیر حیدری
تمام تلاشمو میکنم

فردین قاسمی شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 20:25

به شهسواریان
خوشحالم که موافقید

محمد لوائى یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 02:04

به این موضوع علاقه مندم و از برگذارى این کارگاه استقبال مى کنم.

نجاتى دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 09:49

جالبه!خوبه!

بهداد دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 15:08

درود بر شما!

فردین قاسمی دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 22:39

به دوستان گل
در اولین فرصت طرح رو برنامه ریزی و به مرحله اجرا میرسونم , مرسی از همه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد