کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین / اصلاحیه ی قانون اینستاگرام / تغییر بحث مدیریت اینستاگرام و همچنین افزوده شدن یک قاعده ی کلی

اگه در جریانات بحث های انجام شده بوده باشید، می دونید که قوانین کانون، به صورتی منعطف و بر اساس نیازهای کانون وضع میشن و همچنین تغییر می کنن.

در همین راستا اخیراً یک باگ عجیب در قانون اینستاگرام کانون توسط هانی کشف شد که با بحث و نقد دوستان، برای برطرف کردن این باگ پیشنهادهایی شد و در نتیجه، با وظیفه ای که اساسنامه بر دوش من گذاشته، من پیشنهاداتم رو با رعایت الزام به مشورت انجام میدم. همچنین عدم قاعده مند بودن امکان حذف نظرات، با توجه به اینکه مسئول برای تمام کارهای خودش موظف به استدلال اساسنامه ای هست، حذف نظرات رو نامشروع میکرد، بنابراین علاوه بر اصلاح مشکل بالا، بندی هم برای این قضیه اضافه کردم.

بنابراین در متن زیر، این تغییرات رو می بینید:

1- تغییر مسئول اینستاگرام که قبلاً در یک رای گیری، معاون وبلاگ به عنوان یک مسئول مستقل برای اینستاگرام تعیین شده بود که با توجه به اینکه این قاعده باعث میشد قانوناً 4 هفته ی ابتدای هر ترم، اینستاگرام بلاتصدی بمونه، کاملاً یک مصداق باگ قانونی محسوب میشد که پیشنهاد میشه، مسئول مستقیم این صفحه، همان مسئول ارتبطات اینترنتی باشه که از قبل از شروع ترم با توجه به الزام به تعیین معاون، انتخاب شده و دیگه مشکل بلاتصدی بودن اینستاگرام حداقل از نظر قانونی به وجود نمیاد. البته استدلالات دیگه ای هم برای ارائه ی این پیشنهاد وجود داره از جمله اینکه بالاخره ما یک مسئول برای ارتباطات اینترنتی تعیین کرده بودیم و این سمت، صرفاً برای مدیریت وبلاگ کانون نبود و علت ویژه ای برای مجزا کردن اینستاگرام از بقیه ی امکانات ارتباطات اینترنتی وجود نداره

2- اضافه شدن بندی که به مسئول مربوطه مجوز حذف نظراتی که مخالف با خطوط قرمز سابق و همچنین موازین اخلاقی عرفی کانون میکنه میده. با این قید که مسئول مربوطه می بایست در مقابل اعتراض به حذف نظر، مطابق با مشروعیت حق حذفش، استدلال کنه.

3- اضافه شدن یک توضیح در پرانتز در بند اول قانون که به علت اضافه شدن بند دوم، به نظر راهگشا بود.

4- تغییر تمامی شماره مواد مربوطه.

در حال حاضر من این پست رو به عنوان یک دکترین میذارم برای دو روز. در صورتی که کسی سوتی ای چیزی ازش پیدا نکرد و پیشنهاد جدیدی نداشت، بعد از دو روز، برای چند روز میذارم برای رای گیری.

با شروع رای گیری، با دادن رای مثبت به این اصلاحیه، شما به چهار مورد بالا رای داده اید و بقیه ی قانون نیاز به رای گیری نداره.

موارد تغییر کرده که برای رای گیری قرار داده خواهد شد رو با رنگ قرمز مشخص کرده ام.

شکور-مسئول اساسنامه

   

فصل مقررات دومین صفحه ی مجازی رسمی کانون فیلم و عکس:

 

1- مقررات این فصل، با توجه به امکانات فنی حال حاضر صفحه ی اینستاگرام وضع می گردد. بنابراین در صورت افزوده شدن امکانات جدید، در صورت عدم امکان انطباق شرایط آن با امکانات کنونی این نرم افزار، نیاز به مقررات دیگری به وجود خواهد آمد که مسئول مربوط به این صفحه (مطابق با بند دوم این فصل) ملزم به اطلاع رسانی به نهاد تصمیم گیری و مسئول اساسنامه برای وضع آنها خواهد بود.

 

2- صفحه ی اینستاگرام کانون بخشی از امکانات ارتباطات اینترنتی کانون قلمداد شده و تحت مدیریت و مسئولیت مدیر مربوطه قرار دارد. در این راستا، مسئول ارتباطات اینترنتی می تواند در خصوص مدیریت صفحه ی اینستاگرام کانون، وظایف خویش را به فرد دیگری به عنوان مسئول اینستاگرام محول کند ولی مسئول ارتباطات اینترنتی، پاسخگوی اصلی در خصوص مسئولیت مزبور در مقابل کانون است.

 

3- این صفحه به شکل عمومی خواهد بود.

 

4شرایط لغو عضویت هر عضو صفحه ی اینستاگرام کانون (بلاک کردن)، همانند شرایط لغو امکان مشارکت در ارتباطات اینترنتی است که در فصل مربوطه آمده و عرف های آن تشکیل شده است.

 

5در صورت شکستن خطوط قرمز عرفی کانون و همچنین در صورت عدم رعایت شئونات اخلاقی عرفی کانون فیلم و عکس، مسئول ارتباطات اینترنتی با تجویز دبیر حق سلب عضویت هر عضو صفحه را خواهد داشت. در هر صورت، پیش یا پس از لغو مشارکت، اطلاع رسانی فوری 24 ساعته به مسئول اساسنامه برای نظارت بر صحت احراز عدم رعایت شئونات یا خطوط قرمز، الزامی است. در صورت عدم تایید مسئول اساسنامه و اختلاف بین دبیر و مسئول اساسنامه، لغو عضویت ممکن نخواهد بود جز با نظر نهاد تصمیم گیری. در صورت عدم اختلاف به نظر مسئول اساسنامه عمل خواهد شد.

 

6- شرایط حذف نظرات ثبت شده در صفحه ی اینستاگرام کانون، عدم رعایت خطوط قرمز اساسنامه و یا موازین اخلاق عرفی کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی است که توسط مسئول ارتباطات اینترنتی یا فردی که از طرف او برای مدیریت این صفحه انتخاب شده است، احراز می گردد. در صورت اعتراض نویسنده، مسئول مربوطه ملزم به دفاع از حذف نظر با استناد به نقض موازین مربوطه است.

 

7- مسئول صفحه موظف است، پیش از هر برنامه و پس از آن، اقلام تبلیغاتی برنامه را در صفحه قرار دهد. در این راستا، مسئول موظف به تلاش به گونه ای است که اهداف تبلیغاتی از جمله اطلاع رسانی پیشینی و همچنین ایجاد رغبت پسینی در مخاطبین، محقق گردد. در صورتی که پروژه به گونه ای است که عکس روال معمول، تبلیغات نمی بایست انجام گیرد، دبیر یا مدیر پروژه یا مسئول اساسنامه موظف به منع اقدام توسط مسئول صفحه خواهند بود. مسئول مربوطه با منع هر یک از این افراد، حق انتشار نخواهد داشت. همچنین مسئول در صورت شک در رابطه با وجود منع یا عدم وجود آن ملزم به تلاش برای رفع ابهام است. اصل بر عدم وجود منع تبلیغاتی است.

 

8مسئول صفحه می تواند صفحه را متناسب با صلاحدید های کانون، به تشخیص خود، عضوی از صفحات گروه های دیگر کند. در صورت مخالفت مسئول اساسنامه و یا دبیر، صفحه فوراً می بایست از عضویت گروه مزبور خارج کند و در صورت اصرار مسئول صفحه، اختلاف به رای نهاد تصمیم گیری برسد.

 

9- مسئول صفحه موظف است نسبت به انتشار تصاویر گذشته ی کانون در راستای اهداف تبلیغی انسجام، کانویت و بعد هنری کانون، در خلال تبلیغات پروژه ها اقدام کند. در این خصوص مسئول حق انتشار متون مربوطه را نیز دارد.

 

10- مسئول صفحه حق پیشنهاد تبلیغ صفحه به صفحات گروه های دیگر را دارد. گروه های دیگر می بایست گروه هایی فعال در حیطه ی فیلم و یا عکس باشند و فاصله ی فعال بودن و سطح هنری آنها از کانون فیلم و عکس، به صورت عرفی، چندان پائین نباشد. همچنین ظن به نظر سوء گروه مزبور در مورد کانون وجود نداشته باشد. در این صورت، به شرط تبلیغ شدن صفحه ی کانون در صفحه ی مورد اشاره، امکان تبلیغ صفحه ی گروه مزبور در صفحه ی کانون به وجود خواهد آمد. متناسب بودن سطح هنری و فعالیت های صفحه ی تبلیغ کننده و تبلیغ شونده با سطح هنری و فعالیت های کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی و همچنین عدم عناد گروه مزبور با کانون، با موافقت هر دو فرد دبیر و مسئول صفحه احراز می گردد.

در صورت تبلیغ در صفحه ی کانون، مطلب تبلیغ شده حداکثر و بنا به تشخیص مسئول اینستاگرام تا 5 روز حق باقی ماندن در صفحه را خواهد داشت.

 

11- هر عضو از اعضای نهاد تصمیم گیری سابق یا حال، که پیشنهاد انتشار عکس یا متن مربوط به آن در صفحه ی کانون فیلم و عکس را دارد می بایست آنها را به دست مسئول مربوطه برساند و مسئول با تحقق سه شرط ذیل ظرف 24 ساعت موظف به انتشار آنها می باشد:

الف- رعایت اهداف صفحه: اهداف تبلیغاتی به وسیله ی نمایش کانونیت و همچنین بُعد هنری کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

ب- رعایت خطوط قرمز عرفی سابق

ج- رعایت موازین اخلاقی عرفی کانون

عضویت سابق در نهاد تصمیم گیری، یا با اثبات وبلاگی و یا با احراز توسط دو تن از مورد اعتماد ترین اعضای قدیمی احراز می گردد.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدمهدی رسولی چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 21:06

در مورد اینستاگرام نکته ای ک مسئول مربوط باید توجه کنه اینه ک اطلااعات اشتباه نده و ضمنا اسم عکاس که جز حقوق مسلم هر عکاس هست رو رو حتما ذکر کنه
چند روز پیشش عکسی از پشت صحنه فیلم مهراد عبقریان گذاشته شده بود و با اینکه عکس من و مصطفی عطار بود نوشته شده بود:
کارگردان : مهراد عبقریان
در حالی که عکس مصطفی و من بود

شکورم جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 23:04

صحبت های مهدی رسولی خوبه ولی به نظرم نیازی نیست و نباید در غالب قانون باشه

شکورم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد