کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

گسترش فضاهای تنفسی

گسترش فضاهای تنفسی
پیش از این راجع به فضاهای تنفسی صحبت کردم, اکنون چگونه میتوانیم هوایی را که به هنگام دم وارد بدن میشود به فضاهای تنفسی انتقال دهیم؟
  
یک بادکنک را در نظر بگیرید. هنگامی که می خواهید آن را باد کنید به شکل کاملا تجربی با یک دست , دهانه آن را به لب های خود می چسبانید و با دست دیگر , انتهای بادکنک را گرفته , همزمان با ایجاد کشش , درون بادکنک فوت می کنید. کششی که هنگام بادکردن بادکنک ایجاد می شود موجب کاهش مقاومت بافت آن شده, پر شدن آن را راحت تر می کند. اصل کلی تمرین های تنفسی همین ایجاد (کشش) در عضلات است.

راحت تر بگویم 
هر فضای تنفسی جدید را با ایجاد کشش در ناحیه مورد نظر باز کنید

مثلا قصد دارید فضای شکمی خود را باز کنید , برای اینکار میتوانید یک بالش را برداشته و زیر کمر خود درحالیکه دراز کشیده اید قرار دهید , و تا ده دقیقه هر کاری که دوست داشتید انجام دهید , کتاب بخوانید , به وبلاگ سر بزنید , تلگرام بازی کنید و...اینکار را چندین بار با فاصله زمانی در طول روز انجام دهید.
برای افرادی که تجربه تنفس دیافراگمی را ندارند این تمرین را پیشنهاد میکنم. فقط توجه کنید که به هنگام دم شکم بالا می آید و در بازدم شکم پایین می رود. در غیر این صورت اشتباه انجام میدهید.
تنها کشش چاره کار است, اما گمان نکنید قضیه به همین راحتی است. فرمول ساده است اما اجرای آن ظرافت های بسیاری دارد که در صورت بی توجهی به بدن خود آسیب خواهید زد.
نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه سرداری شنبه 27 تیر 1394 ساعت 19:41

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد