کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

شکسپیر یک شارلاتان متقلب بوده!

قاعدتا همه تان اسم شکسپیر را شنیده اید . اما جالب است بدانید فردی که به نام شکسپیر شناخته می شود یک شارلاتان متقلب است ! نمی دانم این اولین بار چه زمانی و در کدام محفل ادبی بیان شده . ولی در حال حاظر رای اکثریب مورخان و ادیبان این است : نویسنده آن آثار و تراژدی های بزرگ ادوارد, کنتِ آکسفورد و نجیب زاده انگلیسی بوده که بنا به دلایلی آثاراش را با نام خودش نشر نمی کرد و همین باعث سو استفاده ویلیام شکسپیر از روی آثارش شد .

رونالد امبریج فیلم بسیار خوبی به نام anonymous ساخته که به همین مضوع و اسناد و مدارک قوی مرتبط با آن می پردازد . این فیلم قبل از اکران عمومی در انگلستان برای مجمع ادبی نمایش داده شده و مورد تایید افراد آنجاست .

از اینجا می توانید در مورد فیلم اطلاعات بیشتری بدست آورید .

نظرات 4 + ارسال نظر
شکور چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 21:22

در این حد سرکاریم؟
اوپس
شکور

عطار پنج‌شنبه 25 تیر 1394 ساعت 17:29

سمانه سرداری پنج‌شنبه 25 تیر 1394 ساعت 20:38

فردین قاسمی جمعه 26 تیر 1394 ساعت 02:52

مساله اینجاست که ما به نمایشنامه های بی نظیر یه نمایشنامه نویس انگلیسی در اون دوره دسترسی داریم. که به اسم شکسپیر میشناسیمش. برای ما مغزشه که مهمه نه اسمش. ما به اون اندیشه احترام میزاریم. حالا اسمش شکسپیر باشه یا ادوارد نجیب زاده (چقدر از این لغت بیزارم،نجیب زاده! ) . ما که با هیچکدومشون الان رفاقت و حشر و نشری نداریم و در هر صورت هیچکدوم بهره ای از این آثار نمیتونن ببرن. بعلاوه من بعید میدونم یه نجیب زادهء انگلیسی که نصف عمرشو صرف یادگرفتن دلبری کردن از زنها و طرز درست دست گرفتن چاقو و چنگال میکنه و از توی کاخ و کالسکه اش هیچوقت پیاده نمیشه و توی دل مردم نیست ، بتونه حتی یه داستان کوتاه خوب بنویسه! چه برسه به هملت:))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد