ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
لیست نوشتن کار سختیه , اینجا یه لیست هست از بهترین فیلم هایی که تو عمرم دیدم و خیلی اونا رو دوست داشتم . هر چند ممکنه بعد ها این لیست باز تغییر کنه :
1- دایره سرخ - ژان پیر ملویل
2- ارتش سایه ها - ژان پیر ملویل
3- استالکر - آندری تارکفسکی
4- ویک اِند / آلفاوویل - ژان لوک گدار
5- تانگوی شیطان - بلاتار
6- هشت و نیم زن / یک زِد و دو صفر - پیترگرین اوی
7- خاکستر و الماس - آندره وایدا
8- پدر خوانده - فرانسیس فورد کاپولا
9- نیویورک نیویورک / راننده تاکسی - مارتین اسکورسیزی
10- 2001 ادیسه فضایی - استنلی کوبریک
11- ماتریکس - برادران واچفسکی
12- معمای کاسپار هاوزر - ورنر هرزوگ
13- بهشت بر فراز برلین - ویم وندرس
14- اسکله - کریس مارکر
اینها فیلم هایی هستند که خیلی دوست شون دارم . هر چند کارگردان هایی هستن مثل جارموش , لینچ , جیلان , برگمان , فلینی , زویاگنیتسف , پولانسکی , ولز , فورد , پوگورسکی , میخایلکوف , سوخوروف , مورناعو , ... فیلم های اینا رو همگی رو در یه سطح ایین تر ز این فیلم های لیست بالا دوست دارم .
کوراساوا و هیچکاک هم دو غول سینمان که هیچ وقت ارتباطی با کارهاشون نتونستم برقرار کنم .
ار کارگردان هایی مانند تروفو , گاسپار نوعه , تارانتیونو , کیتارو , اوشیما , رنوآر , نولان و چندتای دیگه متنفرم :-)
ملویل جدید اضافه شده ؟
همشون فیلمای بزرگی هستن
راننده تاکسی فیلمی ضعیف و پدرخوانده متوسط است
تغییر نظر خوبه اصلا طبیعیه اما من یادمه تو یه ماه پیش اصلا اثری مثل ادیسه رو در حد نمی دونستی که تو سایت اند ساند هم باشه !!!
نه تنها راننده تاکسی فیلم خیلی خوبیه , بلکه مثه رفقای خوب یه شاهکاره
گلی
آره , ملویل جدیدا اضافه شد
اسمتون رو زیر کامنت بنویسید لطفا
مریم حیدری
چطور میتونی فیلمای جارموشو تو 10تا ننویسی...