کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

آیا استراحت مطلق فیلم خوبی است؟

جواب دادن به این سوال تقریباً به سختی جواب دادن به سوال «اول مرغ بود یا تخم‌مرغ» است. حداقل برای من. چون هر چقدر هم که فکر می‌کنم، نمی‌تونم آخرش به این نتیجه برسم که فیلم خوبی دیدم یا نه. ولی یک چیز رو مطمئن می‌تونم بگم اون هم اینکه مابقی کارهای کاهانی بهتر از استراحت مطلق هستن.



  استراحت مطلق داستان داشت، داستانشم واضح بود، ولی انقدر خالی بود این داستان که آخر فیلم بیننده با خودش فکر میکنه این دیگه چی بود؟ داستان کوتاه؟ البته که خب 76 دقیقه کمه و همین هم نکته مثبتیه که کارگردان حداقل به داستان کوتاهش آب نبسته.
مدل فیلم تقریباً مثل بقیه کارهای کاهانیه. اما نکته واضح تلاش بیش از معمول کاهانی برای شکستن خطوط قرمز تو این فیلمه (که نمی‌دونم چه حسی باید به این قضیه داشته باشم به شخصه). سکانس‌هایی هست که بودنشون فقط و فقط برای شکسته شدن خط قرمزه. و جالبه که کاهانی ترجیح داده به جای حذف کردن سکانس‌ها، سکان رو با صدای سوت پخش کنه تا مشخص بشه که این جا هم خط قرمزی بوده.
استراحت مطلق خط قرمز شکن خوبیه، اما فیلم خوب؟ من که نمی‌تونم تصمیم بگیرم.
نظرات 3 + ارسال نظر
شکور دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:25

من که دیدم، بسیار بسیار حال کردم با فیلم.
بسیار خوشحالم که این فیلم رو دیدم
و برعکس نظر تو حتی مطمئن نیستم که کارهای قبلیش، از این کار قوی تر باشن.

به نظر من حتی غولی به نام بهرام توکلی هم کاهانیزه شده. از بس که کاهانی قدره.
اصلاً همه در حال کاهانیزه شدن هستن
شکور

توکلی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم منظورمه. در موردش در پست دیگه ای بیشتر صحبت کرده ام.
شکور

شهسواریان دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 19:19

به نظر من فیلم جالبی بود، کاهانی یه امضای خاصی داره کاراش... دنیای فیلمش شبیه فیلمای دیگه نیست و انگار شخصیت هاش واقعی اند و بازی نمی کنند. فکر می کنم اگه کسی در کل کارای این کارگردان رو دوس داره از این فیلمش هم خوشش میاد. ( هر چند با توجه به پایانی که داره)

طلاکوب سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 12:32

من هم دیدم فیلم رو و با آقای عبدی هم نظرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد