کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

یک نقد لطیف! به دو مسئول رهنمونگر (سبیلیون) / دکترین

دو سمت در کانون هستن که امکان این رو دارن که با رهنمون هاشون در مسائل کلان کانون، هم جلوی رویه های غلط رو بگیرن هم باعث ایجاد فهم درست از مسائل بشن و درین مسیر، باعث ارتقای دید اعضا و خود کانون بشن.

رهنمون های این دو سمت جدای رهنمون ها و توصیه های مسئولین دیگه در حیطه ی وظایف خودشونه. به طور مثال مسئول لوکیشن هم می تونه در زمینه ی کاری خودش، رهنمون بده ولی توصیه ها و توضیح هاش، به اندازه ی دو سمت مورد اشاره ی من، کلان و اساسی نیست.

دو سمتی که از نگاه من رهنمون ها و توضیح هاشون کلی و اساسی هستن، یکی دبیره و یکی مسئول اساسنامه

 

و جایی که این رهنمون هاشون باید جلوه پیدا کنه، مرجع رسمی اطلاع رسانی کانون، یعنی جلسه ی رسمی و وبلاگه. به نظر من این دو قناری (یکی با سبیلی زیبا و دیگری با سبیلی قیطانی و داغان) در جلسه خوبن ولی در وبلاگ خیلی کند و کسل .

به نظر من مثلاً تذکر امیر حیدری زیر پست ملک محمدی مبنی بر اینکه «با اعتراض رخ داده، پروژه می بایست به رای گذاشته بشه» خالیه. یا پست هایی از زرگر مبنی بر اینکه «دوستان در ایام تعطیلات به چه چیزی برای کانون فکر کنن» که مدیریت و رهبری اعضای کانون اون رو می طلبه، وجود نداره.

هر دو مسئول در دادن توصیه های مورد اشاره و همچنین توضیحاتی که می تونه باعث جلوگیری از خیلی سوءبرداشت ها و ایجاد رویه های غلط بشه، کم کارن. مثلاً امیر حیدری و زرگر خیلی قبل تر از اینها می تونستن نظراتشون رو نسبت به سیستم خاص اعلام فعالیت مشهدی «به شکل رسمی» بگن که یه وقت بعد از گذشت زمان، سوتفاهم ایجاد نشه. یا به نظر من پست های زیادی مبنی بر الزام مدیران به گزارش فعالیت باید از این دو بلبل زیبا سخن در وبلاگ دیده بشه که نمیشه. و همچنین پیگیری های رسمی برای اینکه ببینن پروژه های شخصی اعلام شده در چه مرحله ای هستن. مثلاً مدت هاست گزارش فعالیتی از کلاس عکاسی دیده نمیشه. به شکلی که حتی آدم مردد می مونه که نکنه پروژه کنسل شده و ما خبر نداریم!

همچنین ری اکشن های این دو نفر نسبت به تمامی اتفاقاتی که در وبلاگ دیده میشه، کم رنگه. به شکلی که حتی امیر هنوز پاسخ به سوال دو روز پیش من در وبلاگ رو نداده. (قطعاً پاسخ خواهد داد ولی توقع خودم از مسئول اساسنامه، سرعت خیلی بالاتریه)

البته به نظر می رسه که در حال حاضر مشکلاتی مثل امتحانات برای جفت مسئولین و همچنین سنگینی درس های مقطع دکتری برای مسئول اساسنامه و سنگینی کارهایی مثل حفظ لوکیشن و هماهنگی با مدیریت جدید برای دبیر، مزید علت شده برای کم رنگ شدن این دو شاپرک خوش پر و بال!!، و هدف از این پست بیشتر پیشنهاد برای زمانی هست که از این مشکلات مفارقت ایجاد بشه.


شکور

نظرات 5 + ارسال نظر
زرگر جمعه 26 دی 1393 ساعت 22:15

بچه ها در ایام تعطیل باس بخوابن حاجی ....
حالا جدی قبول دارم حرفت رو ، کمی سایلنتم.
اما مثلا برا کلاس عکاسی پیگیری کردم و خانم نجاتی ایده جالبی هم به ذهنشون رسیده ایشالا انجام میدن ...
نقد لطیفت رو دوس داشتم.

دوست داشتی؟
دفه بد که به فحش بستمت، حال میکنی!
میگم پیگیریت کو! پیگیریت باید دیده بشه.
منظورم هم اون یه مصداق خاص نبود که همین رو اینجا می نویسی.
کتک میخوای تو حاجی.
اینطور درست نمیشه.
شکورم
.................................................
چشم حاجی، حرص نخور برا موهات خوب نیس:))
زرگرم

مریم حیدری جمعه 26 دی 1393 ساعت 22:21

عنوان پست خوب است

اسدی یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 00:09

مرسی از پست خوبتون.

امیر حیدری سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 14:52

کلیات نقد به بنده وارده. در این 2، 3 هفته امتحانات خیلی وقت من رو گرفت.

جزئیات هم وارده.
وقتی درست حسابی زدم کبودت کردم، می فهمی.
شکورم

ویسپار آریانا پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 00:43

درود.

بنده تصمیم گرفتم زین پس با نام "زیر نویس" کامنت بذارم!

احتراما، از مشکلات مفارغت ایجاد می شود جناب شکوری.

پ.ن) دوستان کانونی، جفتک های گاه و ناگاه بنده رو جسارت برداشت نکنند. صرفا بهانه ایست برای اعلام حضور...

جفتک چیه پسر! این حرفا چیه؟
درضمن، اسم خودت مگه چشه!
من بازم یادم نیست اسمت چی بود
شکورم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد