کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

ضرایب

از اونجایی که این ضرایبی که من میزارم اینگار مسئله ساز شده گفتم تو یک پست جدا در موردشون بنویسم دوستان نظرتونو درموردش بزارید:

چی شد که به این روش رسیدم: 

تو کانون بارها پیش اومده بود که بعضی ها تو درد و دل اشون بامن میگفتند که کاراشون با اینکه زیاده ولی درست دیده نمیشه و خودمم موافقم و اینکه پارسال سر فیلم دوراهی موقع جمع کردن گزارش ها اون گروه مسئول ازمن خواست میزان دقیق فعالیت های بچه هایی که تو فیلم مشارکت کردند رو بدم و منم به عنوان نفر اول پروژه اون میزان رو برای هر نفر با یک عدد حساب کردم و بعد از اون موقع به این نتیجه رسیدم که این مدل میتونه روش عادلانه تری باشه.

حالا این روش چطوریه:

امیر حیدری گفت وزن دادن به فعالیت ها در صورت قیاس با بقیه پروژه ها معنی پیدا میکنه و کار افرادیه که جنس پروژه های کانون رو بدونن خب این حرف دقیقا درسته و روش من هم دقیقا به همین صورت بوده به عنوان کسی که تو این مدت طولانی حضورم مدیر اجرایی انواع و اقسام پروژه ها بوده از تولید بگیر تا اکران بزرگ و برگزاری کلاس و ... عرف همه فعالیت های کانون رو که براشون یک گزارش فعالیت رد میشه رو میدونم و اتفاقا این عرف رو هم دسته بالا گرفتم و به ازای انجام هر یک دونه از این فعالیت عرف یک گزارش و انجام دادن دو تا ضریب 2 که میشه دو تا فعالیت و همینجور تا آخر محاسبه کردم...

چندتا مثال بزنم: من عرف چسبوندن پوستر رو پنج تا در نظر گرفتم حالا اگر کسی در کنار چسبوندن اون پنج تا پوستر پنج تا هم برای خوابگاه میبره میشه ضریب 2 یعنی دو فعالیت اگر درکنارش تراکت هم پخش میکنه میشه ضریب 3 اگر در کنار این ها بنر و استند هم نصب میکنه میشه ضریب 4 و تا آخر

عرف اصلاح یک فیلم رو سه ساعت در نظر گرفتم حالا اگر فیلمی عین sinister نزدیک شش ساعت وقت میگیره چون ممیزی و ویرایش زیرنویسش بیشتره پس اون رو ضریب 2 میدم یعنی 2 تا فعالیت

عرف طراحی پوستر رو برای یک اکران بزرگ ساده  طراحی یک پوستر و طراحی یک استند در نظر گرفتم حالا اگر من بخاطر جذابیت بیشتر تبلیغ از خانم برخورداری میخوام که محصولات بیشتری طراحی کنه پس به همین نسبت ضریب و میزان اون فعالیت رو باید بیشتر از حالت عادیش در نظر بگیرم

سمت های روز اکران رو مثل پشت سیستم نشین، مسئول نظم، مسئولیت ورودی و ... رو هر کدوم یک عرف فعالیت در نظر میگیرم حالا اگر کسی بعد از اینکه کار ورودی ایش تموم شد فعالیت مربوط به نظم سالن رو هم انجام داد پس دو برابر انرژی گذاشته و براش ضریب 2 در نظر گرفتم

پس برای عدالت بیشتر به عنوان مدیر اجرایی که در جریان ریز همه فعالیت های انجام شده پروژه اش هست این ضرایب رو در قیاس با دیگر پروژه ها و عرف کانون گذاشتم چون اگر مدیراجرایی اطلاع رسانی نکنه چطور اون گروه میتونه برفرض سنگینی اون اصلاح فیلم رو بدونه که دوبرابر یک عرف براش تلاش رفته و خیلی موارد دیگه و تو مثال 120 تا پوستر و 60تا پوستر که امیر زد مهم تعداد بیشتر پوستر نیست مهم تعدادیه که هرنفر عرف 5 تا چسبونده و اگر کسی بیشتر سهیم بوده برای عدالت بیشتر باید هم از ضریب درکنارش استفاده کرد.

خب حالا جواب خانم جهانی پور که میگن همه که این کار رو نکردند پس نباید حساب بشه:

خب به سه مدل این جوری میشه یکی اینکه همه فعالین اون پروژه اون میزان عرفی فعالیت رو انجام دادند و کسی تو اون پروژه دو برابر یا سه برابر عرف فعالیت نداشته یا عین شکوری تعداد دفعات نوشتن اون گزارشات رو بیشتر میکنه و یا هیچ کدوم یعنی اصلا این کار رو نکرده که در این صورت میشه خیلی ساده تو یک جلسه افرادی که جنس فعالیت های کانون رو میشناسند همه ی عرف های فعالیت ها رو مشخص کنند و تو وبلاگ بزارند و حالا مدیران اجرایی که بنظرشون افرادی براشون ازون میزان عرف بیشتر فعالیت داشتند از همون ضرایب استفاده کنند تا این سیستم بین همه پخش بشه.

تا الان به غیر از خودم آقای شکوری هم خیلی دقیق بودند تو ثبت گزارَش فعالیت ولی خب یسری فرقی بین روش و روش ایشون هست یکی اینکه بعضی از فعالیت ها مثلا همون مثال داشتن دو تا سمت و فعالیت دوبرابر در روز یک اکران رو تاحالا نشده که تو بعد از اکران بعد از یک گزارش فعالیت نوشتن یک گزارش فعالیت دوم هم نوشته بشه برای کسایی که دوبرابر اون عرف فعالیت داشتند و یا مثلا فیلمی که دو برابر اصلاحش وقت گرفته همون یک گزارش یک اصلاح عرف عادی یک فیلم رو داشته پس روش من دقیق تره از نظر طول زمانی هم من که تا الان بعد از اتمام پروژه نهایت یک تا دو روز بعد گزارش رو ثبت کردم و بنظرم انچنان جالب نباشه مثلا برای پوسترینگی که تو سه روز انجام میگیره هر روزش یک گزارش نوشت وقتی میشه روز پایان اون پروژه همه اون گزارش پوسترینگ رو نوشت و حالا اگر کسی تو هر سه تا روز اون میزان عرفی فعالیت رو داشت براش مدیراجرایی ضریب 3 میزاره و واقعا هم تو این روش جای از قصد اشتباه نویسی نیست یا اگر هست مشابه همون روش عادیه اگر کسی بر فرض بودن ضریب 2 برای روز یه اکران برای یک نفر اعتراض داره خب برا یک بدون ضریبش هم همون اعتراض رو میتونه داشته باشه و روش من هم هیچوقت اینجوری نبوده که بعد از یه مدت طولانی بعد از اتمام پروژه حالا بخوام اون گزارشم رو با ضریب بنویسم نهایتش یک یا دو روز بعد از اتمام پروژه بوده مثلا برای کلاس عکاسی که خودم مدیراجراییش بودم نیومدم برای هر جلسه اش یک گزارش جدا بنویسم بلکه بعد از اتمامش نوشتم این کلاس با این تعداد جلسات تموم شد حالا اگر کسی برفرض بر صحت اش شک داره میتونه بیاد اعتراض کنه و مثلا عکس های اون کلاس رو ببینه یا چمیدونم لیست حضور غیاب کلاس رو که به خانم برزگر داده شده رو ببینه یا هرچی دیگه

مشکل فقط جایی پیدا میشه که یه مدت خیلی طولانی مثل اکران های دربند و یا خسته نباشید از پروژه گذشته باشه و اونوقت تازه مدیراجرایی بخواد گزارش رو ثبت کنه که این هم در هر دو مدل با ضریب و یا بی ضریب اش پیش میاد.

برای من که تاحالا هیچ کدوم از فعالینم نسبت به ضرایبی که براشون گذاشتم و یا نزاشتم اعتراضی نداشتند چون دقیق تر و درست به فعالیت هاشون نگاه کردم تا کوچک ترین حقی ضایع نشه اتفاقا راضی هم بودند.

حالا من باب مسئله عرف چون بعضی چیزا مثل تعداد پوستر قابل اندازه گیری ریاضی نیست میشه تصمیم گیری نسبی و تقریبی مثلا فعالین یک تولید مثلا فیلمبردار و یا منشی صحنه انرژی بیشتری میزاره نسبت به عکاس پشت صحنه پس ضریب بیشتر که البته این هم تو همه پروژه ها یکسان نیست و تو این موارد فقط باید نظر نفر اول اون پروژه یعنی مدیر اجرایی لحاظ بشه با ضرایبی که از نظر عرفی میزاره چون در جریان ریز امور هست اینجا به نظرم باید به اون مدیراجرایی اعتماد بشه و یا اگر کسی اعتراضی داره باید جزو اون عوامل و در جریان اون فعالیت باشه تا یک نفر از بیرون البته میشه از بیرون هم باشه ولی آنچنان منطقی نیست مثلا عضوی که دوماه کانون نیومده بیاد به گزارش یه اکران تو اون زمان غیبتش اعتراض کنه مگر اینکه اون مدیراجرایی از ضرایب غیر معقول مثلا ضریب 30 برای یک روز فعالیت استفاده کرده باشه و این مدل نقص فقط ربطی به این مدل با ضریب نداره چون در مدل بی ضریب و عادی هم مدیراجرایی میتونه یک نفری که مشارکتی نداشته رو بنویسه.

در تعیین اندازه فعالیت خود اون مدیر هم بازهم اینجا فرقی با روش معمولی نیست چون اگر قصدش اشتباه نوشتن باشه بدون ضریب هم مینویسه و اینکه درگیرین تو اون پروژه خودشون شاهد فعالیت اون مدیر هستند اگر ببینند بر فرض مدیر اصلا نمیاد و برا خودش مثل بقیه گزارش رد میکنه میان اعتراض میکنند عین حالت عادی و نمیشه از دبیر خواست که گزارش فعالیت اون مدیر رو ثبت کنه چون باید خیلی ریز درگیر اون پروژه بشه که البته بازهم این حالت ارتباطی به روش ضریب دار نداره و برا حالت عادی هم صدق میکنه.

این روش من دقیق ترین و عادلانه ترین روشیه که حداقل من بهش رسیدم تا میزان دقیق فعالیت ها به ثبت برسه و اصلا هم مهم نیست چیزی به اسم بلیط فجر باشه یا نه و یا اینکه امسال چه روشی برای توزیع گذاشته میشه چیزی که این وسط مهمه اینه که ثبت بشه مثلا خانم برخورداری سه برابر یک حالت عرف طراحی داشتند یا قربانی دوبرابر روال معمول رو اون اصلاح وقت گذاشت.

استفاده ابزاری هم از کانون البته اون مدلی که علی عبدی گفت هم بنظرمن بده حالا اگر کسی منی رو که قبل از شکل گیری این بساطها برا کانون فعالیت داشته رو یک درصد فکر کنه اینطوریم خیلی ناراحت میشم حتی از مثالش هم ناراحت میشم که خب کسی نیست و منم برفرض وجود گفتم.

من توصیه میکنم که این روش به روش معمول تبدیل بشه بااینکه زحمت اش یخورده بیشتره ولی عدالت اش خیلی بیشتره.

نظرات 10 + ارسال نظر
علیرضا ملک محمدی دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 16:29

این روش دقیقه و باعث میشه حقی از کسی ضایع نشه و من موافقم

امیر حیدری دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 18:15

متاسفانه چون فردا سمینار دارم وقت ندارم همش رو بخونم.
یک نگاه اجمالی انداختم و فک میکنم تو اصلا حرف من رو متوجه نشدی. به نظر من شماره دادن برای اعلام فعالیت یک پروژه کار خوبیه. یعنی میاد قیاس میکنه افراد یک پروژه رو. اما وزن دادن چیز دیگه ای است مرحله ای بعد از قیاس.
تو با شماره هات در یک پروژه افراد رو میسنجی.
و با وزندهی پروژه های مختلف نسبت به هم سنجیده میشوند.
لطفا 2 باره پست من رو بخون. فک میکنم کلا دچار سوء تفاهمی در مورد اون پست و هیچ کدوم از مطالبش رو درک نکردی.

حاجی پست من رو کامل بخونی جواب سوالت داده شده و منم در قیاس با بقیه پروژه ها وزن دادم .

سعید ایزدی دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 19:49 http://kafankhafan.blogfa.com

این مسئله رمانی به مشکل می خوره. که به طور مثال جسبوندن پوستر خیلی راحت تره تا ویرایش فیلم. برای همین ویرایش فیلم 3 ساعتش یک واحد فعالیت میشه ولی یکی توی نیم ساعت 10 تا پسرتر می چسبونه و 2 واحد فعالیت می گیره. این خودش بی عدالتیه.

خب حرفت درسته و میشه پیشنهاد داد که مثلا ضریب ویرایش یک فیلم عرف دو برابر چسبوندن پوستر محاسبه بشه و یا موارد دیگه ای که ممکنه باشه با این وجود بازهم نسبت به سیستم معمولی موجود عادلانه تره چون اونجا یه ویرایش پر زحمت6 ساعته معادل چسبوندن فقط یک پوستر حساب میشه.

مریم حیدری سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 00:57

به آقای پشت مشهدی :

آقا این چه وضعیه !!! از شما دیگه انتظار نمیره به کامنت تایید شده پاسخ بدید تازه اسمتون رو هم که ننوشتید ! شما که از اعضاء قدیمی کانون هستید دیگه باید بدونید این یکی از اصلی ترین قوانین که باید تو وبلاگ رعایت بشه .
لطفا ازین به بعد دقت کنید تکرار نشه این قضیه .

در صورت تکرار شاید حتی.مجبور بشم اکانت رو موقت ببندم. لطفا دقت کنید

مریم حیدری

جهان سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 01:08

همچنان مخالفم!
و کلا نمی فهمم چه لزومی به این کارها هست که شدیییدا جای ناراحتی و دلخوری و سوتفاهم رو برای اعضا باز میکنه و اینکه اگر قرار نیست چیزی که شما شرح دادید معیار تعلق گرفتن بلیط فجر به افراد باشه چه اصراری به عرف و معمول شدنش دارید؟؟؟
به شخصه بعنوان مدیراجرایی و مسوول یک پروژه ترجیح میدم قدردانی و تشکر از زحمات افراد زحمتکش تر تیمم رو با نوشتن جملات و استفاده از حروف بیان کنم تا عدد!!!
به نظرم این امر سلیقه ایه و ملزم کردن کانون به این مورد فقط خسته کننده س و کسالت آور!!!

سعید پشت مشهدی سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 14:01

به خانم حیدری:
Sorry

خواهش میشود

مریم حیدری

سعید پشت مشهدی سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 14:07

به خانم جهانی پور:
خب دلیل اتون چیه که این روش نسبت به روش معمولی شدیدا باعث شکایت میشه?
من یکسال اینکارو انجام دادم هیچ کدوم از فعالینم اعتراضی نداشتند.

جهان چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 00:11

به آقای پشت مشهدی:
اگر قرار بشه این اعداد و ارقام معیار تعلق گرفتن بلیط فجر یا هر چیز دیگه ای بشه مطمین باشید دلخوری پیش میاد و هر کس سر چارتا عدد و رقمی که به خیال خودش کمتر از زحمتش درج شده شکایت میکنه.
حرکت شمام کاملا سلیقه ایه آقا!
شما از این کار خوشتون میاد و من خوشم نمیاد و همونطور که گفتم با حروف راحت ترم!
در ضمن!
خیلی دارید از خودتون تعریف می کنیدا!!!
بابا بی خیال!!!
مورد داشتیم اومده به خودم گفته پشت مشهدی اصلا یادش رفته اسم منو جزو فعالین بزنه!!!
یه ذره تواضع لطفا

ای بابا اصلا من تسلیم اصلا خر من از کره گی اینقدر خوشکل بود عین اسب بنظر میرسید دیگه چقدر تواضع آخه!
جناب سعیدخان پشت مشهدی هستم

سعید ایزدی چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 01:45 http://kafankhafan.blogfa.com

دوستانی که این پست رو می خونید اگه حوصله داشتید یه سر به این پست بزنید:
(دکترین افرادی که می توانند بلیط فجر داشته باشند)

http://filmclub-sbu.blogsky.com/1392/10/21/post-3691/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%AC%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AA-#comments

البته خود پست مهم نیست لطفا کامنت هاش رو بخونید تا نظر پشت مشهدی رو در باره اعلام فعالیت ها قبل و بعد از دادن بلیط فیلم فجر متوجه بشید.

والا اون که اصلا ربطی به این قضیه الان نداره اون بحث سر وبلاگه و لزوم نوشتن اش که خب من توجیه شدم و تموم شد رفت و این بحث سر دقت گزارش هاست.
سعید پشت مشهدی آرام!

شهسواریان چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 08:42

مسئله اینه که فعالیت ها رو نمیشه با متر و سانتی متر اندازه گرفت و واسشون عددگذاری کرد. چه کاریه می نویسیم یه عده ای فعال بودن. اگه اینطوری نباشه دلخوری بعضی فعالین پیش میاد. روش شما هم جالبه ولی بود و نبود عددها توفیری نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد