کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین: تولیدات کانون به سبک دوران طلایی انجمن های سینمای جوان رخ می دهد

نکته ای بود که از بیخ و بن فراموش کرده بودم و الان که داشتم برنامه ی هفت رو می دیدم یهو یادش افتادم:

در برنامه اشاره شد که دوران طلایی تولید فیلم کوتاه دورانی بود که می گفتند بچه های تولید، به صورت هیئتی دور هم جمع می شدند و هر کس با تخصصی که داشت، قسمتی از کار رو برعهده می گرفت. به این شکل همه ی تخصص های لازم برای تولید یک فیلم جمع میشد و چیزی که باعث میشد فیلم تولید بشه، این تجمیع تخصص ها به شکل هیئتی بود.  

 

توصیفاتی که الان از انجمن های سینمایی می شنوم، تغییر تو این روحیه است... اونم با تاکید های لفظی و رفتاری روی «حرفه ای بودن» و «حرفه ای کار کردن» و این باعث شده که حالا خود بچه های انجمن سینمایی در مورد گذشته ای به نام «دوران طلایی تولید فیلم کوتاه» صحبت کنن.

حالا نگاهی به کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی بیندازید. جایی که کسی مثل مهدی رسولی، از بچه های انجمن سینمای جوان، از حضور هیئتی بچه ها در تولید، حیرت میکنه...

ما از دو سال پیش در امر تولید در دوران طلائی ای هستیم که خارج از کانون، به پایان رسیده.

اگه تخصص ها هم ارتقا پیدا کنه، دیگه فوق العاده میشه.

از طرفی باید بگم که اساس اعتبار این واقعیت اساسنامه ای که تولید فیلم کوتاه یه پروژه ی شخصیه نه پروژه ی کانونی هم بر همین اساسه.

شکور

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدمهدی رسولی شنبه 26 مهر 1393 ساعت 12:50

من تقریبا از آخرین نسل های انجمن سینمای جوانم ک کارهای رایگان کنار هم رو انجام می دادیم و من از اون دوره تجربه های فراوون دارم.در کل اینطور کارها ی لذت خاصی برای آدم دارن...صد البته ک روحیه ی کار گروهی تو اینجور کارها خیلی مهمه.عده ی کمی از ما بودند ک با کمترین ها ساختند و الان در بهترین جایگاه ها در ایران و جاهای دیگه دنیا قرار دارند...همین حال و هوای خوبه ک همیشه من رو ب سمت این طور کادرا می کشونه . . .

پیروزبخت سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 20:24

لدفن بنده هم در هیئت بعدی حداقل نقش قندِ چایی پخش کن یا اون بچه ای ک دستمال کاغذی تعارف میکنه داشته باشم ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد