کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

سه کارگردان ایرانی در اسکار 2015 / اخبار هنری

پس از آنکه جمشید محمودی با فیلم «چند مترمکعب عشق» و رضا میرکریمی «با امروز» به ترتیب به عنوان نمایندگان افغانستان و ایران به اسکار معرفی شدند، حال یک کارگردان ایرانی دیگر نیز وارد رقابت اسکار می شود.

به گزارش ایرنا، پس از نمایش موفقیت آمیز فیلم سینمایی 'مردان' به کارگردانی 'بتین قبادی' در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، این اثر به عنوان فیلم منتخب کشورعراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار 2015 معرفی شد، تا جمع کارگردانان ایرانی اسکار 2015 به سه نفر برسد. 
ادامه مطلب ...

یاران دبستانی




انیو موریکونه (سمت راست).سرجیو لئونه (سمت چپ)

همکلاسی های دبستان



سال ها بعد

 انیو موریکونه (سمت راست).سرجیو لئونه (سمت چپ)

همکار و همچنان رفیق

درخواستی از تمام اعضای کانون / لطفا سکوت نکنید,حرف بزنید!

از تمام دوستان عزیز کانونی خواهش میکنم هر موقع مساله ای پیش اومد که امکان داشت مصلحت کانون در میون باشه حتما راجبش صحبت کنید و  یا حداقل با اعضای مجرب کانون در میون بزارید. متاسفانه دیده شده بعضا بعضی از اعضا به دلیل رفاقت با عضو خاصی و یا تلقی اشتباهشون از اهمیت مسائل کانونی موضوع خاصی رو مسکوت گذاشتن و بعدها کانون تو تعاملاتش با اعضا و امور فرهنگی به مشکل برخورده.

به هیچ وجه هیچ مساله ای رو پیش پا افتاده و کم اهمیت تلقی نکنید مخصوصا مسائلی که مربوط به تعاملات کانون با امور فرهنگی میشه.

تاکید میکنم هر مساله ای که حتی احتمالش رو میدین به مصلحت کانون مربوط باشه حتی اگه طرف مقابل دوست نزدیکتون باشه و از شما بخواد موضوع رو عمومی نکنید. بدونید درخواستش از شما غیر منطقی و نادرسته و شما هم به علت حفظ منافع و مصالح کانون موضوع مربوطه رو ابتدا با اعضای مجرب و در صورت لزوم در وبلاگ یا جلسات کانون مطرح کنید.


عطار

 

درخواست همکاری / کار جلوی دوربین

یکی از دوستام کار تازه‌ای رو شروع کردن. هر هفته قراره یه ویدئوی 15دقیقه‌ای بدن بیرون و توش درمورد تکنولوژی و اپلیکیشن‌های موبایل و از این چیزها صحبت کنن. اگر خانم هستید و در حد رایت سی دی از کامپیوتر سرتون میشه حتمن تو قسمت نظرات اعلام آمادگی کنید. با وجود وقت کمی که ازتون میخوان (هفته‌ای یکی-دو ساعت) پول خوبی میدن برای هر ویدئو. این کار برای سایت پارسیشه.

گزارش فعالیت / فعالین دلقک پس از فیلمبرداری

این روزها خانم جهانی پور در امر تسویه ی بحث های مالی و همچنین خانم مردیها در انجام کارهای پسینی در مسئولیت منشی صحنه ی کار فعال بودن که ضمن تشکر، اسامیشون برای احراز حق رای اعلام میشه.

شکور

راش + یک حلزون = توربو

کارگردانی این انیمیشن من رو متحیر کرده.

نمیدونم چرا اونقدری که لیاقتش رو داره اسمی ازش برده نمیشه...

قاب بندی ها

کات های ناگهانی و استفاده ی مکرر از تفاوت شدید سرعت بین یه حلزون و وسایل متحرک دیگه

ایده ی جالب فیلمنامه

و از همه مهمتر، کارگردانی فوق العاده در دو نکته:

1- میزانسن های دوربینی که وجود نداره

2- ترکیب و هارمونی بین همه ی اجزای فیلم بخصوص پلان ها ی متفاوت از نظر صوتی در تدوین

 http://www.dl4pc.com/wp-content/uploads/2013/10/turbo-movie-poster.jpg

  ادامه مطلب ...

وقتی فرض های قدرت جانورهای بیگانه را می پذیری و فیلمنامه را تحسین می کنی.

امروز علی محیط و حاج خانمش مهمون ما بودن. حاج علی آقا بسیار مصر و مشتاق بود که این فیلم رو ببینم. کلاً حس می کنم من و محیط در لذت بردن از فیلم های فانتزی (به مفهوم پر بودن از جلوه های ویژه ی کامپیوتری) سلیقه ی نسبتاً مشترکی داریم. مثلاً جفتمون به شدت از فراموشی خوشمون می اومد به حدی که تصمیم گرفتم اکرانش کنم. یا هردو به شدت از منطقه 9 لذت می بریم. در مقابل هر دو از محدوده ی اقیانوس و گودزیلای 2014 ناامید شدیم.

خلاصه که فیلم رو دیدم. مثل این بود که کارگردان و نویسنده ی این فیلم و فراموشی باید یکی باشن از بس که گره ها می تونست با هم مقایسه بشه ولی این فیلم نسبت به فراموشی خیلی پخته تر بود.


http://www.heyuguys.com/images/2014/05/Edge-of-Tomorrow-UK-Quad.jpg

 

  ادامه مطلب ...