کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

از طرف خانم نفیسه اکبری : در رابطه با اموزش هنر های دیجیتال و انیمیشن

سلام دوستان عزیز 
این چند روز خیلی تحقیق کردم که برای اموزش از کجا شروع کنیم و چیکار کنیم همچنین با افراد متخصص و کاربلد که چند وقته تو این زمینه ها مشغول کار هستند صحبت کردم.بلاخره بعد از کلی بحث و گفتگو به این نتیجه رسیدم که دوره ی consept art برگذار بشه برای شروع کسانی ک علاقه مند هستند اعلام کنند تا یک جلسه بزاریم و صحبت کنیم و در اخر من با استادش صحبت کنم 
در حال حاضر طراحی کانسپت هم برای دوستانی ک علاقه مندند در پروژه های ساخت انیمیشن وهم اونایی ک علاقه مند هستند تا در پروژه های ساخت بازی همکاری کنند مفید و لازم هست.هم برای کسانی ک علاقه مند به یادگیری نقاشی دیجیتال برای سرگرمی و مهارت فردی هستند هم جذاب میباشد. 
راجب طراحی کانسپت در نت جستحو کنید اگر هم اطلاعاتی خواستید من در خدمتم. :)


کپی-پیست: مسئول وبلاگ

نظرات 15 + ارسال نظر
محمد مهدی اهل خیر (قربانی) چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 07:41

من نمیدونم اصلا چیه سرچ که کردم هم چیزی دست گیرم نشد
ولی بگم که امور فرهنگی میخاد از مهر کلاس تری دی مکس بزاره

فرشته مینایی چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 10:57

اعلام میکنم
بنده بسیار مشتاقم و امیدوارم اگه کلاس ها برگزار شد ساعتش با من هماهنگ باشه

سعید ایزدی چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 15:16 http://kafankhafan.blogfa.com

منم اگه دانشگاه بودم میام

نفیسه اکبری چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 22:02

به اقای محمد مهدی قربانی
سلام.خیلی هم خوب اگر یرگذار شه میتونیم دوره ی بعد وی ری هم بزاریم اینا همه از جمله نرم افزارای محبوب منه من خودم مایا و مکس کار میکنم :)
به زبان ساده طراحی کانسپت به طراحی های ذهنی و تخیلی گفته می شود یعنی خلق موجوداتی ک وجود ندارند و در یک لحظه ب ذهن هنرمند میرسن میتونه یه اژدها باشه یا یه ادمه 2پا ولی ادمی ک تو خلقش میکنی مثلا شخصیتای بازی
برای طراحیش هم فرد باید قدرت تخیلش بالا باشه چون دیگه اینجا تو از روی مدل طراحی نمیکنی اول هم طرح رو روی کاغذ پیاده میکنی و بعد با نرم افزار ک معروفترینش فتوشاپه و به یک پن تبلت و قلم نوری هم نیاز داری اینم بگم که فقط خلق یک موجود نیست و میتونی یه محیط روهم خلق کنی طراح کانسپت باید بتونه هر چیزیو ک ازش بخوان بکشه از پری بگیر تا یه صفینه ی فضایی تا ی خرس قطبی تا ی پمپ بنزین و ...
نمیدونم گیمر هستین یا نه؟؟اگه بازم سوالی داری بگو اگه بلدم نباشم تحقیق میکنم ج میدم
لطفا به ایمیلشون هم بفرستید

نفیسه اکبری چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 22:06

به فرشته مینایی
خیلی هم خوب :)
حتماپیگیره این پست باشید من اگر ببینم بچه ها علاقه مندند بعد یجلسه با شماها و تعیین روزهای کلاس میرم پیگیر میشم برای اوردن یه استاد خوب

علی محیط پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 ساعت 01:31

با سلام

ایده برگزاری کلاس Concept Art ایده جذاب و زیبایی محسوب می شود، اما به نظر برای دانشجویایی مانند دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که از رشته های مانند علوم پایه، انسانی و فنی می آیند و تنها به فن انیمیشن سازی علاقمندند (و نه دانش طراحی دارند و نه حتی در کار با ابزارهای دیجیتال مهارت خاصی دارند) یک اشتباه بزرگ محسوب شود.

Concept Art نقطه آغاز ساخت انیمیشن و بازی به شکل صنعتی است. خروجی این مرحله در انتها تصاویر و طرح هایی انتزاعی است که هدایتگر پروژه در ادامه می شود. Concept Art در پروژه های با سرمایه زیاد که احتمال شکست پروژه بالاست کمک می کند تا تیم توسعه پروژه درک درستی از فضای داستان، قهرمانان، پیچیدگی آنان و حتی برآورد اجرای آن داشته باشند، با این حال بسیاری از اهل فن (انیماتور ها و طراحان) هم بعضاً از این مرحله فرار می کنند و تنها به یک سری از تصاویر ساده و Story Board پسنده می کنند از این رو می توان نتیجه گرفت که این کلاس را نباید نقطه آغاز آموزش انیمیشن سازی در نظر بگیریم(با اینکه در فرآیند ساخت انیمیشن صنعتی اولین گام محسوب می شود).

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که اکثر علاقه مندان به انیمیشن (که در کانون کم هم نیستند) تنها در این وادی علاقه دارند و حتی ساده ترین اصول طراحی و ساخت انیمیشن را هم به شکلی کاربردی بلد نیستند، از این رو باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا برای این افراد Concept Art واقعاً نقطه آغاز انیمیشن سازی است؟؟؟ در حقیقت باید اینگونه پرسید که سرکار خانم اکبری شما خودتان به عنوان یک مشتاق در این زمینه که گویا بر نرم افزارهای حرفه ای انیمیشن سازی دیجیتال همچون 3ds Max و Autodesk Maya مسلط هستید، اولین روز که در راه انیمیشن سازی گام برداشتید از Concept Art آغاز کردید؟ یا به کارهایی چون ور رفتن با نرم افزارها و کشیدن شکل هایی ساده در کنار دفترچه نقاشی اتان پرداختید؟

شاید گفته شود که این کلاس تخصصی است و سوال بالا بی ربط است، از این رو باید با هم به این نتیجه برسیم که هر کلاس تخصصی در ابتدا نیاز به دانش آموختگانی دارد که ابتدایی ترین اصول را بلد باشند، به طور مثال برای کلاس Concept Art باید افرادی که طراحی (دو بعدی یا سه بعدی)، نقاشی، کار با نرم افزارهایی مثل PhotoShop و کار با ابزارالاتی دیجیتال (چون قلم نوری) را لااقل در حد اطلاعات عمومی بدانند، لازم است. از این رو باید پرسید چند درصد از مشتاقین به انیمیشن سازی که در کانون یا دانشگاه شهید بهشتی هستند این اصول مقدماتی را بلدند؟

در مدت هشت سالی که در دانشگاه شهید بهشتی دانشجو بوده ام و در مدت پنج سالی که در کانون فیلم عضو هستم به جرات می توانم بگویم که تعداد افرادی که به اصول مقدماتی انیمیشن سازی یا حتی آشنا به ساده ترین نرم افزارهای کامپیوتری، (با تخقیف) بیشتر از انگشتان یک دست هم باشند، از این رو برگزاری این کلاس را برای نه تنها مفید نمی دانم که حتی با توجه به اینکه می تواند به نهال نوپای ساخت انیمیشن در کانون آسیب بزند، مضر هم می دانم. برای افرادی که به ذوق ساخت انیمیشن و یادگرفتن این فن وارد کلاس می شوند، وقتی متوجه می شوند که خروجی کلاس حتی به ساخت یک تصویر متحرک ساده هم نمی رسد، می تواند موجب دلسردی و بی انگیزگی آنان شود.

به نظرم، برای ایجاد یک حرکت مداوم و یکنواخت برای رشد شاخه انیمیشن در کانون فیلم و عکس، به جای برگزاری کلاس تخصصی مانند Concept Art یا آموزش موتور رندرینگ مثل Vray بهتر است یک WorkShop چند روزه برگزار کنیم در آن علاقه مندان به ساخت انیمیشن، در یک کار گروهی و با توجه به یکی از تکنیک های ساخت انیمیشن چون StopMotion یا دیجیتال یا ... انیمیشنی چند دقیقه را تولید کنند. این کار موجب می شود که افراد نه تنها در پایان چند روز برگزاری WorkShop نتیجه کار خود را مشاهده کنند که حتی بتوانند درک کلی و جامعه ای نسبت به ساخت یک فرآیند انیمیشن پیدا کنند که راه را برای برگزاری کلاس های تخصصی تر تسهیل کرده و مخاطبان بیشتری را با اشتیاق بالاتری دور هم جمع کند.

شکور پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 ساعت 01:44

قطعاً هر آنچه شما اراده کنید انجام میشه ولی بازم میگم که هم «سنگ بزرگ نشانه ی نزدنه» هم «شرایط رو باید سنجید...»
به شدت برای کلاس افتر افکت مشاقم
پیشنهاد دارم که نرم افزار آموزشی افتر رو به شاگردها بدیم، بهشون مهلت یک هفته ای بدیم که برن ببینن و بعدش کلاس افتر برگزار کنیم.
که البته هدفم جلوه های ویژه است نه انیمیشن


شکور

اصلاح: مشتاقم
شکور

نفیسه اکبری جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 18:38

به اقای علی محیط
الان ک متنتون رو خوندم بشدت و بشدت عصبانی هستم شما چه فکری راجب بچه های شهید بهشتی دارید؟؟؟ فکر میکنید همه بدون هنر و استعداد هستند و 4ساله تحصیلیشونرو در کتابهای درسیشون سیر میکنن؟؟!!!!!! نخیر اقا ! هستند بچه هایی ک تو همین دانشگاه کلی هنر و تخصص دارند چرا فکر میکنین نمیتونن ی مداددست بگیرن؟ما وقتی پسترهای کلاس یا خبراشو تو دانشگاه پخش کنیم افراد علاقه مند میان.شما دارید راجب 1میلیون یا تعداد زیادی از دانشجویان در کل دانشگاه صحبت میکینید چطور ب خودتون اجازه میدید انقدر کلی گویی کنید!!!!!!!
بله من خودم با مکس شروع کردم چون پایه ی طراحی رو از بچگی داشتم ولی تحقیق کردم در این زمینه و دیدم از کانسپت شروع کنم بهتره
شما ک انقدر ادعا دارید برید مجتمع فنی تهران ببینید برای دوره ی یکسال و نیمه ی اموزش انیمیشنشون ک بر اساس سیلابس دروس دانشگاه vfs ونکوور طراحی شده از کجا داره شروع میکنه؟؟؟
من نگفتم اول بچه بیان با نرم افزار شروع کنن شما متن بالا و نوشته های من رو بخونین !!!
گفته بودم ک اول باید از طراحی دستی شروع کنیم با اینکه دوره هاش قبلا تو کانون برگذار شده البته اینجا خیر و اینکه کسانی ک علاقه مندند اکثرشون تا اینجا پیش اومدن و صفره صفر نیستن.من قصد ندارم هر کسی ک از رو هوا یچیزی شنیده و فقط فکر میکنه علاقه داره باید این کلاس من دوستدارم کسانی شروع ب کار کنن ک ارزوشونه همچین کلاسای برگذار بشه(راجب این بعدا صحبت میکنم)
شما چی دارین میگین!!! انتظار دارین با یاد گرفتنه یک نرم افزار مایایا مکس یا زی براش یا هرچیزه دیگه ای میتونین یه انیمیشن بسازید!! باید بگم ک اگر شما یک فرد نخبه هم باشی و همهی نرم افزارهای مدلسازی و جلوه های ویژه و صدا گذاری رو بلد باشی و ی داسان هم داشته باشی چند صد سال طول میکشه تا بخوای ی انیمیشن مثل شرک رو بسازی
در اخر روی صحبتم به بچه های علاقه مند هست چون خودشون در جریانن
ما نمیخوایم کسی رو گول بزنیم؟؟ورکشاپ چندروزه دیگه چیه؟؟این کلاس برای افرادی هست ک میخوان در اینده طراح کاراکتر بشن تو پروژه ها یا طراح کانسپت
و برای کسانی ک میخوان مدلساز یا همون مدلینگ ی تیم باشن بیس کارشون میشه.اینها واسه خودشون هدف دارند و ....
در اخر بگم ک اقای محترم همیشه افرادی مثل شما هستند و من هیچ توجهی ب حرفهای بیخود و بیجهت و ناراحت کنندشون ندارم و لی خب اینجا ایرانه و همه وایسادن تا ببینند تو چیکار میکنی و مانعت بشن.

بابا خانم اکبری؟!!!
چرا عصبانی؟؟؟!!!
علی محیط صرفاً نظرش رو گفت. آیا بی ادبی یا جسارتی در نظرش دیدید که منطقاً جای ناراحت شدن یا عصبانیت داشته باشه؟
بازم میگم، هر طور که شما بخواید، پروژه تون رو اجرا خواهید کرد! بقیه فقط نظر میدن که اگه نکته ای فراموشتون شده باشه، یا مثلاً نسبت به جو دانشگاه شهید بهشتی، شناختتون کامل نباشه، کمکی کرده باشن.
علی محیط هم همینطور.
من خودم از علی محیط خواهش کردم که نسبت به پروژه ی شما نظر بذاره. علتش هم این بود که با اینکه خودم، قدیمی ترین عضو کانون هستم و خودم رو در مورد شناخت دانشجوهای شهید بهشتی و اعضای کانون، کاملاً اعلم می دونم، ولی ازونجایی که بحث تخصصی بود، نظر تخصصی علی محیط رو مناسب تر دونستم که حداقل یه بار نظرش در کنار پست های شما بیاد.
تا به امروز علی محیط، متخصص ترین عضو کانون (چه در عمل و چه در تئوری) در بحث های مربوط به تولید انیمیشن و جلوه های ویژه هست. کارشناسی و کارشناسی ارشدش رو در مهندسی کامپیوتر و در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و در کانون فیلم، سالها، زندگی کرده...
درسته که شاید وقتی شما رو شناختیم، بگیم که متخصص ترین عضو کانون در این زمینه ها، خانم اکبریه، ولی در حال حاضر که علی محیط رو یه آدم معمولی در این زمینه نمیدونیم که! کما اینکه با تمام این توصیفات نظری که گذاشته شد از جانب ایشون، صرفاً برای کمک بود. و نمی تونه هیچ مانعی برای اجرای پروژه ی شما تلقی بشه!
نیازی نیست که حتی سعی کنید از این نظرات کمک بگیرید.
اگه فکر میکنید این نظرات اشتباهه، کار خودتون رو بکنید.
تا وقتی که اعضای کانون، کار شما رو در تعارض با کارهای دیگه ی کانون نبینن (که اصلاً همچین چیزی از پروژه ی شما هم برنمیاد) شما می تونید با هزار تا نظر مخالف هم، کاری که فکر میکنید درسته رو انجام بدید.
از نگاه بنده، نظر علی محیط یه نظر کاملاً کارشناسی و بدون در نظر گرفتن احساسات بود. ولی در مقابل ری اکشن شما و استفاده ی شما از الفاظی مثل «بی خود» و توصیف علی محیط به «کسی که وایساده تا مانع بشه» و این مسائل، ری اکشن های جالبی نیست و حتی بشه بهشون گفت، ری اکشن «خلاف ادب».
با این سبک ری اکشن، نظرات مخالف رو نخواهید داشت.
و اگه با نظر مخالف مشکل دارید، نظر مخالف نخواهیم داد.
خود من به شخصه، نظرهایی که میذارم برای اینه که کمکی کرده باشم ولی اگه حس کنم در مقابل این نیتم و در مقابل احتیاط خودم در استفاده از الفاظ، ری اکشن هایی اینچنینی می بینم، باتوجه به اینکه اصلاً قصد این رو ندارم که جلوی کار شما رو بگیرم و حتی اساسنامه ی کانون هم همچین حقی به من نمیده، از نظر مخالف گذاشتن، حتی وقتی فقط برای کمک و انتقال تجربه باشه، پشیمان میشم.
النهایه امیدوارم که پروژه تون به هر صورتی که صلاح می دونید، برگزار بشه و در کارتون موفق باشید.

شکور

نفیسه اکبری جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 18:47

به اقای شکور
شما خیلی خیلی لطف دارین
من واقعا علاقه شما رو دارم ب این نرم افزار حس میکنم.انشا اله ک موفق باشید و میشید
راستش من علاقم چیزه دیگست ولی میتونم یکارایی بکنم و ی کنفرانسی ورکشاپی برای اشنای بچه ها بزارم تو دانشگاه تو این زمینه و کمکتون کنم ک خودتون اگه صلاح میدونین کلاسشو ترتیب بدین
اصلا تولید انیمیشن یک کار تیمی هست.اشنای بچه ها با هم در اینده خیلی مفیده
لطفا اگر شد ک در این هفته یا هفته ی اینده جلسه ای در رابطه با طراحی کانسپت بزاریم شماهم تشریف بیارید

عماد جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 22:29

علی محیط شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 03:00

با سلام
خانم نفیسه اکرمی

کمی آرومتر!!!

نوشته من را با لحن آرام بخوانید!!! عصبانیت ندارد!!! کسانی که من را می شناسند لحنم را هم میشناسند و نوشته هایم را هم خوانده اند، نه لحن تندی دارم و نه در گفتارم به افراد حمله می کنم که حال با واکنش عجیب شما روبرو شوم. لطفاً نوشته افراد را با لحنی غیر احساسی و منطقی تر بخوانید.

من ادعایی ندارم و نداشته ام! و جسارتی به هیچ کس از دوستان کانونی یا دانشگاه شهید بهشتی نکردم، بحث علمی کردم و تجربه ام را گفتم. اگر گفتم برای آغاز کلاس Concept Art لازم است تا افراد دانش طراحی داشته باشند، به این معنا نبود که همه در کانون یا دانشگاه شهید بهشتی "هنر در دست گرفتن یک قلم و نقاشی کشیدن" را ندارند، بلکه به این معناست که باید مانند بچه های رشته معماری یا هنر چندین واحد (به معنی گذراندن حداقل 90 ساعت) طراحی تخصصی را گذرانده باشند. این حرف به معنی بی هنر بودن کسی نیست، به معنی بسیار تخصصی بودن کلاسی است که شما پیشنهاد داده اید.

کسی نگفت که در دانشگاه شهید بهشتی همه چهار سال سرشان را در درس هایشان سیر می کنند، بلکه گفته شد که دانشجویان شهید بهشتی این مفاهیم را در ساعات فراغت خود پیگیری می کنند. اولویت آنان در برخورد با کلاس های انیمیشن سازی یا فیلم سازی، اولویتی است که در زمان فراغتشان قائلند و بسیار بسیار کم افرادی را خواهید یافت که با کلاس هایی که پیشنهاد دادید به مثابه یکی از کلاس های دانشکده اشان، برخورد کنند. در رابطه با تعداد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی هم اگر واقعاً اعتقاد دارید یک میلیون نفرند، باید بگویم که تعداد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بهترین حالت کمتر از 20 هزار نفر است و تخمین شما غلط است!

من هم با شما هم عقیده هستم و معتقدم که وقتی پوستر های کلاس Concept Art در دانشگاه پخش شود، استقبال بسیار خوبی با آن می شود. کافی است که یک پوستر زیبا را طراحی کنید و در پوستر ذکر کنید که این کلاس به منظور آموزش حرفه ای انیمیشن سازی برگزار می شود، اما به نظرم بعد از برگزاری دو الی سه جلسه از کلاس ها این جمعیت مشتاق بشدت سرافکنده می شود، چرا که بحث بشدت تخصصی است و ابزارآلات کار آن نیز بسیار تخصصی و گران است و نتیجه کلاس هم به هیچ وجه در انتها حتی به یک تصویر متحرک ختم نمی شود!! این تجربه را برای کلاس های ساده تری از کلاس پیشنهادی شما در کانون داشته ایم و پیش بینی آن برای کلاس Concept Art به هیچ وجه سخت نیست.

درباره کلاس های آموزشی مجتمع فنی سخن گفتید و بیان کردید که بر اساس دروس دانشگاه VFX ونکوور است. درباره قیمت برگزاری کلاس ها هم صحبت می کردید تا از روی قیمت بتوان تخصص و مقدمات آن را شناسایی کرد!! Concept Art یک کلاس ساده طراحی و نقاشی نیست!! تخصصی است و برای صنعت کاربرد دارد. اکثر هنرمندان این رشته با نرم افزار Adobe Photoshop و با سخت افزارهای Tablet یا PC های ساخته شده برای کارهای گرافیکی و با استفاده از ابزارالاتی چون قلم نوری و... کار می کنند، فکر می کنید چند درصد دانشجویان قادر هستند تا تنها سخت افزارهای این کلاس را تامین کنند؟؟ اصلاً چند درصد دانشجویان مد نظر شما کار با نرم افزار Photoshop را بلدند؟ با یک دفتر فیلی و مداد نقاشی می خواهید Concept Art برگزاری کنید؟

به نظرم اختلاف نظر بنده با شما را بتوان از روی سخنتان مشخص کرد، شما قصد دارید که با برگزاری یک سری کلاس بسیار تخصصی در انتها، متخصصینی ، برای رشته جلوه های ویژه، انیمیشن و.... را تربیت کنید، این آرزوی بسیار بسیار دور است! این نیت شما وظیفه یک دانشگاه است! و برای هر قسمتش یک دانشکده نیاز است! در بهترین حالت هم مکانی مانند مجتمع فنی را می طلبد، با دانشجویانی که تنها بر روی انیمیشین تمرکز دارند. شما می خواهید این نیت را در غالب یک سری کلاس های فوق برنامه اجرایی کنید!! این نیت اصلاً سنگ بزرگ هم نیست! یک آرزوی خام، بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی است! و در نهایت هم اصراف منابع را به همراه دارد، در وسط بیابان می خواهید باغی پر درخت را بسازید!!

واقعاً نیت شما را درک نمی کنم!! اگر شما هم به مانند من از سینه چاکان انیمیشن سازی هستید، پس چرا اینقدر اشتباه؟ اگر نمی دانید Workshop چیست که دیگر نباید در هیچ زمینه تخصصی دیگری با هم صحبت کنیم! در کانونی که دانشجویان برای امور پرورشی و سپری کردن اوقات فراغتشان مراجعه می کنند و در جایی که حتی یک تجربه کوچک هم در زمینه تولید انیمیشین ندارد یک Workshop می تواند بسیار عملیاتی تر و کاربردی تر باشد و همچنین تخمین بسیار خوبی از علاقه مندان به ساخت انیمیشین یا یادگرفتن آن می دهد. من نگفتم کلاس آموزش 3ds Max یا Autodesk Maya برگزار کنیم (که بسیار مفیدتر از Concept Art است)، بلکه گفتم در ابتدا فضا را باید برای برگزاری کلاس های تخصصی تر فراهم کنیم.

یک Workshop چند روزه که در آن افراد با آموزش های ساده بتوانند یک انیمیشین چند دقیقه ای برای کانون بسازند بسیار بسیار بهتر و عملیاتی تر است. زیرا که در انتها یک خروجی ملموس دارد و می تواند دانشگاه را برای گرفتن بودجه های بیشتر و تخصصی تر بیشتر قانع کرد، همچنین می تواند در جشنواره های مختلف شرکت کرده و مورد محک قرار گیرد و همچنین می تواند کار تیمی اعضای علاقه مند به انیمیشین سازی را بالاتر ببرد و امید رسیدن به مراحل تخصصی تر و حرفه ای تر را زودتر فراهم کند و برعکس ایده شما که تنها قصد دارد افرادی برای صنعت (آنهم صنعتی که در ایران بسیار عقب مانده است) تربیت کند، می تواند یک دانش تخصصی مثل انیمیشین سازی را در کانون بومی سازی کرده و امید به انیمیشین های بلند تر در دانشگاه بیشتر کند.

آخرین سخنم هم در رابطه با چند جمله ی انتهایی جوابتان است: با اینکه نوشته اید که "در اخر روی صحبتم به بچه های علاقه مند هست" ولی به جز یک جمله باقی جملاتتان به طور مستقیم با من بود که هدف شما از نوشتن آنرا نفهمیدم. در پاراگراف آخر حرفتان نظر من را با سه صفت "بیخود"، "بی جهت" و "ناراحت کننده" توصیف کردید و من را به "افرادی که همیشه هستند" مورد خطاب قرار دادید! ادعای شما واقعاً در هیچ جایی از کلامم مصداق ندارد و متاسفانه تنها ناشی از احساسی سخن گفتن و خشم است و عاری از منطق قابل دفاع است.

سخن من در رابطه با اولویت بندی و قابل اجرا بودن طرح شما بود، پس "بیخود" نیست! و در رابطه با کلاسی که می خواستید برگزار کنید نظرم را نوشتم پس "بیجهت" محسوب نمی شود و ناراحت کننده هم نباید باشد زیرا که در بحث علمی احساس جایگاهی ندارد(که ناراحتی یا خوشحالی به همراه داشته باشد). اگر تحمل نظر مخالف را ندارید و اشکالات من را (اگر درست نمی دانید باید) منطقی محسوب کنید، قبول ندارید، باید بگویم که متاسفانه شما در گروه انسان هایی هستید که "همیشه هستند" و تلاش می کنند با بیراه سخن گفتن نظر مخالفشان را جواب دهند که این عمل در شخصیت یک دانشجو نمی گنجد.

از این رو باید نتیجه های زیر را از گفتار و جواب شما بگیرم و متذکر شوم که باید به اصول زیر درسخن گفتن پایبند باشید:

1- اگر از نظر تخصصی از شما بالاتر نباشم ( که به نظرم بالاترم) از نظر علمی و از نظر سنی از شما بزرگتر هستم، از این رو احترام در کلام و رفتار لااقل تاجایی که توهینی از بنده به شما نشده واجب است و عدم انجام این رفتار تنها نشان دهنده شخصیت اجتماعی شماست از این رو لطفاً در گفتارهای بعدیتان دامنه ادب را رعایت کرده و با احساسات (به شکلی کور) ننویسید!

2- در بحث علمی و تخصصی اختلاف نظر همیشه هست و بحث بر روی بهتر انجام شدن کار است، اینجا کسی قصد "سنگ اندازی" یا "چوب در لای چرخ کردن ندارد" یا "متهم کردن شما به فریبکاری" ندارد، بلکه هر دوی ما به عنوان دلسوز (لااقل تا جایی که نیتمان مشخص نشده!) محسوب می شویم، شما به جای به این شکل پاسخ دادن، اگر قصد اجرای کلاستان را دارید، سعی کنید برای اشکالات مطرح چاره ای بی اندیشید چرا که ناامید کردن یک گروه مشتاق به انیمیشین به دلیل اینکه ممکن است نهال انیمیشین را به مانند این چند سال خشک نگه دارد کاری اشتباه قلمداد می شود.

3- اینجا کانون است و افراد باید قبل از هر کاری یاد بگیرند که با کلام و در آرامش نظراتشان را اجرایی کنند، عصبانیت، خشم یا هر احساس منفی دیگری در این موارد در یک تشکل دانشجویی جایگاه چندانی ندارد.


4- اگر اینجا ایران هم باشد! من جز آن گروهی نیستم که منتظر باشم تا ببینم شما چیکار می کنید و بعد سنگ اندازی کنم، لطفاً مرز انتقاد سازنده و انتقاد بیهوده را تمیز دهید!

امیدوارم، همیشه در راه انیمیشین سازی موفق باشید و مدارج بالای علمی را در این فن طی کنید و مدیریت ساخت انیمیشین ها بزرگ (مثل شرک) را عهده دار شوید، موفقیت دوستان و هم کانونی ها همیشه ارزوی دیرینه ام بوده است.
موفق باشید
والسلام

نفیسه اکبری شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 19:54

به اقای شکور
از نظر من نظرات ایشون بی احترامی ب من بود چون من حدس میزنم ایشون یکبار هم متن این پیام رو نخوندند و با اگر هم خوندند چرا این جواب رو دادند؟
. من گفته بودم ک اول باید بصورت دستی کار کنیم ولی ایشون با تکرار یسری چیزا فقط قصد تخریب داشتند.ملا کسی ک اصول اولیه طراحی رو بلد نیست وبا نمیتونه مداد دست بگیره اصلا میدونه کانسپت ارت چی هست؟؟ که حالا بخواد و بیاد وقت بزاره براشمن دلیل رفتار ایشون رو متوجه نمیشم.!
من فردا به کانون سر میزنم اگر قانع بشم ک تعداد افرادی مثل من ک مشتاق یادگیری هستند کم هست.من منصرف میشم و خارج از محیط دانشگاه ب علاقه هام میپردازم

نفیسه اکبری شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 20:13

به اقای محیط دوست
از نوشته هاتون کاملا مشخصه ک شما فقط دنبال حاشیه هستین.
من هدفم این نیست ک یک کلاس با 100 نفر دانشجو برگذار کنم
من میخوام با 10 نفر ک واقعا میتونن برای این صنعت و هنر مفید باشن این کلاسو بزارم
من دنبال اون افرادی نیستم ک برای فان بیان کلاس
چون هزینه ی این کلاسها بیرون بالاست من خواستم ب کسای ک عاشق اینکار هستند کمک کنم
کسی مجبور نیست هزینه کنه برای پن تبلت چون نقاشیه دیجیتال مرحله ی بعده
ی هنرمند تو همون دفتر فیلی هم میتونه هنرنمایی کنه
ارزوی من رو خام میپندارید چون ارزوی من رو نمیدونین!!!! واقعا فکر میکنید برگزاری یک کلاس برای من ارزو باشه؟؟ شما در بهترین حالت یک دهم هم منرو و اون چیزی ک توذهنم هسترو نمیدونین.پس انقدر زود قضاوت نکنید
شما بفرمایید با چه اموزش ساده ای میشه انیمیشن بسازن؟؟
گفتم ک هدف من این نیست

من هیچوقت بکسی توهین نمیکنم مگر اینکه باعثش خودش باشه و خیلی ناراحتم کنه.شما گفتید ک این کلاس مناسب نیست.اسیب میزنه!!!!

شما هرچقدرم ک متخصص باشید بمن مربوط نمیشه
اگر شما خودتونو از هرکسی بالاتر مبیبینید میتونید ببینید مختارید!!از من خیلی ها بالاتر هستند شماهم میتونید یکیش باشید!!
شما با حرفاتون من رو تخریب کردین و بعدش مسخره کردین
ولی!
اگر من شمارو ناراحت کردم ازتون معذرت میخوام با اینکه 1درصد احتمال میدم بهتون بی احترامی کرده باشم.کاش شما هم 1درصد به این فکر میکردید ک من با خوندن نظرهاتون چقدر بهم برخورد

اینکه منو بی شخصیت میپنداری این نظر شماست
ولی اینکه من رو بی شخصیت خطاب میکنید
این شخصیت خودتون رو میرسونه

ان شااله شما هم در راه ساخت انیمیشن موفق باشید!!

علی محیط یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 02:31

با سلام
خانم نفیسه اکرمی

به حقیقت نمی دانم کجای حرف من نشان دهنده حاشیه ساز بودن من است!

دلیل اشاره به الفاظی که به من نسبت دادید (و آقای شکوری هم به آنان اشاره کرد) و در جواب قبلی ام نیز گفتم برای این بود که تذکری داده باشم تا در صورتی که ناخود آگاه بوده است، خودآگاهی ایجاد شود.

به هیچ وجه شما را بی شخصیت خطاب نکردم بلکه ادامه این طرز صحبت و لحن از طرف شما با خودم را نشان دهنده جایگاه اجتماعی اتان مطرح کردم (زیرا پس از اعتراض من به لحن شما دیگر نمی توانید به آن لحن ادامه دهید و در صورت انجام این کار دیگر نمی توان صفت ناخودآگاه بودن را به آن نسبت داد، همین!).

درباره احساسی که از نظر اول پیدا کردید باید بگویم که برایم قابل درک است ولی من هم تمام تلاشم را کردم که این احساس ایجاد نشود، من نظر شما را با صفاتی چون "جالب"، "ایده جذاب"، "خوب" و "صنعتی" مطرح کردم و در هر دو نظرم به این نکته اشاره کردم که این ایده بسیار تخصصی است (که این صفات نشان می دهد که به هیچ وجه قصد تخریب نظر شما را ندارم).

اشکالی که گرفتم این بودکه افراد بسیار کمی هستند که بتوانند ارزش کلاس را درک کنند یا از آن استفاده کنند همین!

به نظرم ادامه بحث در مورد لحن و گفتار فایده ای ندارد، زمان حلال بسیاری از مشکل هاست و در آینده می توانیم قضاوت منصفانه تری داشته باشیم.

درباره ایده Workshop هم باید بگویم که ما می توانیم با دانش مدلسازی و استخوان بندی (Rigging) که داریم، چند مدل ساده را در ابزارهای دیجیتال مانند 3ds max تولید کنیم، این مدل ها در نظر خودم یک Box ساده یا یک کره است و سپس با متصل کردن آنان به Helper هایی ساده (که بتوانند حرکت هایی نظیر Push، Bend، Skew را داشته باشند) ، انها را آماده ساختن یک انیمیشین کنیم.

پس از آن به افراد گروه کافی است که فقط عملگرهای ساده مثل Move, Rotate , Scale را یاد داده و نحوه Animate کردن به صورت ساده را بیاموزیم و بعد از آن بخواهیم که افراد با بازی کردن با این عملگرها و Helper ها یک داستان را با این دو مدل ساده ( یعنی Box و Sphere ) ایجاد کنند.

نحوه دیگر برگزاری Workshop می تواند با استفاده از روش Stop Motion باشد.
ما در کانون بچه های معماری زیادی داریم که طراحی صحنه و دکورهای کوچک از علائق آنان است، کافی است مفاهیم اولیه انیمیشن سازی را اموزش دهیم، چند عروسک که قابلیت حرکت دادن اعضای بدنشان را دارند بخریم و در دکوری که بچه های معماری ایجاد می کنند، داستانی را پویا نمایی کنیم. به دلیل آنکه گرفتن عکس های پشت سره هم، طراحی صحنه و کار با عروسک تخصص ویژه ای نمی خواهد از این رو دلسردی ایجاد نمی کند.

من این ایده ها را مطرح نکردم تا کلاس Concept Art شما را کنسل کنم، بلکه تنها خواستم با زدن مثالی به این نکته اشاره کنم که داشتن خروجی در کلاس و فرار هرچه بیشتر از ابزار الات پیچیده تولید انیمیشن موجب می شود که کار تیمی و احساس مفید بودن اعضا افزایش یابد. من از هر ایده که باعث شود کلاس Concept Art از این تخصص بالا که درصد ناامیدی را افزایش می دهد کاهش دهد بشدت استقبال می کنم. زیرا نتیجه کلاس باعث می شود که دلسردی افراد به دلگرمی بدل شده و موفقیت بالا رود.

موفق باشید

امیر حیدری یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 18:04

چه خبره اینجا!!
متاسفانه خانم اکبری علی محیط رو نمیشناسه و الا مطمئنم از نظر علی اینقدر سوء ، برداشت نمیکرد.
علی با یک سری دلایل تخصصی با این شکل برگزاری کلاس مخالفت کرد. حتی با خود کلاس برگزار کردن هم مخالفت نکرد.
و در آخر، من اگر کسی بیاد و پستم رو بخونه و بعد 41 خط هم برام بنویسه -حتی اگر مخالف نظراتم باشه- بسیار ازش متشکر میشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد