کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تعیین اولین جلسه ی رسمی ترم جدید / قبل و بعد از ورود ورودی های جدید

دوستان کانون فیلم، پیشنهاد می کنم شروع کنید به رای زنی بر اساس واحد هایی که انتخاب کردید و البته واحدهایی که در حذف و اضافه انتخاب می کنید، و یه روز و ساعت مشخص رو برای جلسات رسمی این ترم انتخاب کنید. البته به نظرم این روز و ساعت با ورود اعضای جدید می تونه تغییر کنه ولی تا وقتی که بچه های ورودی جدید جا بیفتن، ما نیاز به جلسات رسمی داریم. این ها همه برای حفظ سیستم دموکراسی کانون است و بس.

پیشنهاد میکنم دوستان پیشنهاداشون رو مطرح کنن.

شکور

نظرات 17 + ارسال نظر
برخورداری جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 21:11

یکشنبه هر ساعتی

مریم حیدری جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 22:03

من با شنبه ها خیلی موافقم .خودم هم شنبه ها ساعت 12 رو میتونم بیام .

جهان جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 22:15

متاسفانه شنبه ها و چارشمبه ها کلاس ندارم در نتیجه یک شمبه ، دوشمبه و سه شنبه ساعت ١٢ تا ١٣... مگر اینکه بعد هاشرایط طوری بشه که مجبور باشم شنبه ها هم بیام دانشگاه که اون وقت نظرم به شمبه ها تغییر خواهد کرد.

اسدی جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 22:18

یکشنبه یا سه شنبه -12
ولی شنبه و دوشنبه نه

امیر حیدری شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 00:40

برای جلسات رسمی نمیتونیم الان چیزی رو مشخص کنیم. ولی اولین جلسه رو اگه انتخاب کنیم خیلی خوبه.

امیر حیدری شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 00:41

طبق برداشتی که من از اساسنامه دارم ترم تابستانی تا پایان جلسه رسمی سوم ادامه داره (طبق بحثی که در مورد حق رای شده). اگه برداشت من درست باشه 2 موضوع روباید بگم:
1) ما نمیتونیم برای فیکس کردن جلسه رای گیری کنیم چون طبق اساسنامه در تابستون رای گیری ای که الزام عمل داشته باشه برای ترم بعد نباید انجام بشه. و این عدم توانایی تا برگزاری جلسه سوم همچنان خواهد بود.
2) زودتر باید به یک نتیجه برسیم که سریع سه جلسه اول سال رو برگزار کنیم.

شکورم قناری

اول اینکه:
ترم تابستان تا جلسه ی سوم ادامه نداره بلکه مطابق با زمان بندی دانشگاهه. فقط در مورد حق رای، ما قائل به این شدیم که ازونجایی که در اوایل ترم تحصیلی، کاری نیست که به واسطه ی اون اعضا فعالیت کنن و حق رای به دست بیارن، تا سه جلسه ی اول، حق رای در ترم تحصیلی مثل ترم تابستانی محاسبه بشه بنابراین بحث ادامه پیدا کردن ترم تابستان تا جلسه ی سوم، صرفاً مربوط به احراز حق رای دارانه نه اینکه واقعاً ترم تابستان تا جلسه ی سوم ادامه پیدا می کنه...

دوم اینکه:
این موضوع که نمی تونیم در تابستون برای ترم بعد تعیین تکلیف کنیم، یعنی چ�%

ترابی شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 10:10

من با شنبه و یکشنبه هر ساعتی مشکلی ندارم

عماد زردکوهی شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 10:27 http://emad_khakestari@yahoo.com

من فقط یک شنبه سه شنبه و شنبه هستم

امیر حیدری شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 13:07

به شکور:

طبق بند نکاتی در مورد کانون در تابستان، اونچه من میگم مربوط به بند یک هست و اونچه تو میگی مربوط به بند دوم. به نظر من جلسه مصداق بند اول هست ولی ساخت فیلم مربوط به بند دوم. ماهی و گربه هم مثلا اگه قرار بود اواخر آبان پخش بشه الان رای گیری براش درست نبود.

1- در تابستون حق تصمیم گیری برای جزئیات آینده ی کاری کانون وجود ندارد به طور مثال به عنوان نهاد تصمیم گیری کانون نمیتوانیم تصمیم بگیریم که فلان روز فلان فیلم رو نمایش میدهیم
چون کانون سال آینده ، کانونی خواهد بود که تصمیم گیرندگانش ممکنه که در شهرستان باشن یا حتی عضو کانون نباشن یا کلا دانشجوی دانشگاه نباشن و سال بعد بیان تو دانشگاه

2- در تابستون، گروهی که میخواد کاری برای کانون در آینده انجام بده میتونه در راستای همان شیوه ی سابق یعنی «پیشنهاد و پذیرفتن تمام مسئولیت ها توسط یک گروه خاص» عمل کنه که کانون حق مخالفت ندارد مگر در صورت تعارض با برنامه های دیگرش یا سخیف بودن از نظر هنری

و اینجاست که پای حقوق به میون میاد کبیر.
این متن که بهش استناد کردی برای اساسنامه ی پیش از 1 تیر 92 هست.
منبع استنادیت باید اساسنامه ی پس از 1 تیر 92 باشه که الان مشروعه.
اگرم دکترین باشه که هیچی چون با گذر زمان، با تغییر شرایط کانون، قسمتی از اعتبار بعضی از دکترین ها هم کم میشه.
در حال حاضر ما با تصویب نحوه ی خاص ایجاد حق رای در تابستان امکان این رو به وجود آوردیم که یکی در افریقا هم بتونه در نهاد تصمیم گیری قرار بگیره، بنابراین دیگه شانیتی نداره که نتونیم برای آبان ماه تصمیم بگیریم.

به نظرم حرفات غلطه
نمیدونم می تونم برسونم صحبتم رو یا نه؟
شکور
-----------------------------
اگه اساس نامه پیش از تیر قابل اجرا و یا حتی لازم الاجرا نیست پس قاعدتا نباید تو برگه ها باشه.
امیر حیدری
---------------------------
نه اتفاقا، باید باشه. نه به عنوان اساسنامه ای که میشه بهش عمل کرد، نه... بلکه به عنوان تاریخچه ی قانون نویسی در کانون فیلم.
همه ی گروه هایی که حقوق دارن، قوانین نسخ شده شون رو هم حفظ می کنن تا ببینن دارن به کجا میرن...
ما هم اساسنامه های پیشین رو حذف نمی کنیم بلکه با نوشتن تاریخ نشون می دیم که دیگه اعتبار ندارن.
میذاریم بمونن تا بتونیم روند قانونگذاریمون رو ببینیم و قضاوت کنیم که داریم بد عمل می کنیم یا خوب.

از طرفی، من که بررسی کردم، به نظرم اونچه تو بهش اشاره کردی، اصلاً اساسنامه نیست بلکه صرفاً یه توضیح از مسئول وقت اساسنامه است.
ماده ای جزو اساسنامه است که مرجع تصویبش مشخص باشه.
این جملاتی که تو نوشتی، هیچ سابقه ی تصویبی تو جلسات یا وبلاگ ندارن بنابراین قانون نیستن و حتی اگه در اساسنامه ی حال حاضر هم درج می شدن، بازم لازم الاجرا نبودن.
شکور

مریم حیدری شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 13:50

یک شنبه ها را کلا ما سه قل روسی دانشگاه نیستیم. پس دوشنبه یا سه شنبه

به امیر شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 20:09

در ادامه ی صحبت هام باس عرض کنم:

نگاهی به سیاق جملاتی که بهش اشاره کردی هم بیندازی، روشنه که در اون زمان که این جملات نوشته میشد(که فکر میکنم دکترین باشه نه اساسنامه) پروژه ی شخصی و کانونی، به شکلی دقیق از هم تفکیک پیدا نکرده بودن. همچنین قانون حق رای در تابستان هم تصویب نشده بود.
جملات مورد اشاره ی تو، الان دیگه خالی از اعتبارن.

از طرفی، من نمیدونم چرا میگی که اگه گربه و ماهی در آبان بود، باز نمیشد که براش رای گیری بشه!
بالاخره گربه و ماهی بعد از تابستون اکران میشه، چه فرقی میکنه که قبل از آبان باشه یا بعدش

باید اشاره کنم، دکترین درست توپشکن مبنی بر اینکه «در تابستان پروژه ی کانونی معنی ندارد» هم به این مسئله مربوط نمیشه چون اون دکترین در مورد پروژه ای هست که در تابستون اجرا میشه نه اینکه در تابستون براش رای گیری میشه

همچنین بالاخره نگفتی بر اساس دیدی که از اساسنامه داری، به نظرت رای گیری الان برای تعیین جلسه، خلاف اساسنامه است یا نه؟

شکور

سعید ایزدی شنبه 8 شهریور 1393 ساعت 21:42 http://kafankhafan.blogfa.com

من جواب امیر رو داده بودم. ولی متاسفانه پاک شد. با حرفای عباس موافقم. و همینایی که اون گفت رو نوشته بودم.

ایشالا با نگراش اساس نامه مرتب شده این مشکلات حل میشه.

پیشنهادم اینه که برای یه جلسه رای گیری بشه که در صورت شروع ترم هفته اول رو از دست ندیم. بعد توی اون جلسه در مورد روز صحبت کنیم. چون تجربه ثابت کرده وقتی یه زمانی رو می زاریم کسانی که مشکل دارند پیشنهاد تغییر روز نمی دن و تصمیم می گیرند خودشون نیان. بهتره توی جلسه در موردش صحبت کنیم که تعداد بیشتری بتونند بیاند.

حرفت بسیار درسته
و من پیشنهاد دارم در موقعی که این مشکل به وجود میاد، دبیر خودش اقدام کنه و نظر بچه هایی که نمیان روز رو تغییر بدن بگیره و یه رای گیری جدید راه بیندازه

شکور

شهسواریان یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 10:16

یکشنبه نباشه لطفا

به مسئول وبلاگ یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 11:14

چه بلایی سر اولین پاسخ من به نظر امیرحیدری اومده؟
چرا ناقص شده؟
شکور

من واقعاً نمیدونم. من تا به حال -جز یک مورد که تخلف داشت- پاسخ به نظری رو پاک نکردم.
نظرات مهم و طولانی تون رو از طریق "نظر گذاشتن" ارسال کنید. و در کل پیشنهادم به همه ی اعضا استفاده حداقلی از "پاسخ به نظر" هست.
طلاکوب

امیر حیدری یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 23:49

به شکور
چند نظر
به نظر من اگه اساسنامه قبلی الان شانیتی نداره نباید برگه باشه. برای آرشیو کردنش و در دست بودنش، راه های دیگه و البته بهتری هم هست. به نظرم در انتهای اساسنامه باید به صورت لینک باشند و بالای همه ی این لینک ها بنویسیم اساسنامه قبلی که الان دیگه اعتبار ندارند.
دوم اینکه اونچه در اساسنامه میاد باید جزء اساسنامه باشه و اگه قراره توضیحی نوشته بشه به صورت پاورقی یا جداگانه باشه که از زیاد شدن اساسنامه جلوگیری کنه.

بنده هم موافقم. ولی بعد از انجام دادن پیشنهاد شکور. امیر این دست خودت رو می بوسه.
ایزدیم.
----------------
از نگاه بنده، شانیت داره، ولی الزامی نیست.
علت شانیت داشتنش هم اینه که ما خیلی پزه دموکراتیک بودنمون رو میدیم و هرچقد این مسائل در علن باشه، مسلم بودن حاکمیت دموکراسی هم مشخص تره.
به هر حال همونطور که عرض کردم، این شانیت، الزام به وجود نمیاره. بنابراین هر طور که صلاح می بینی...

در مورد اینکه «آنچه در اساسنامه می آید باید جزو اساسنامه باشد» هم درست است. به همین علت هم هست که در برگه ی اساسنامه ی جدید، این رعایت شده و هر متنی که جدای مواد تصویب شده هست و یه توضیح تلقی میشه، در کنارش به صراحت درج شده که: «توضیح از مسئول اساسنامه».
حالا اگه میخوای اساسنامه هم کوتاه تر کنی، می تونی کل توضیحات رو یه جا بیاری که به نظرم تالی فاسد خواهد داشت زیرا
توضیحات، یه مقدمه ای هست برای روشن شدن موادی که در موردش نوشته. حالا ما توضیحات رو ببریم جای دیگه، خوب طرف بیشتر گیج میشه.
مگه ببری تو پاورقی، که همین کار هم منجر به این میشه که متن اساسنامه کوتاه تر نشه.
به هر حال هر طور صلاح می بینی.
شکور

امیر حیدری یکشنبه 9 شهریور 1393 ساعت 23:51

نظرم اینه که فقط برای جلسه اول رای گیری بشه. و زمان فیکس جلسات باشه برای بعد اون جلسه معارفه ای که برای ورودی های جدید میگیریم.
اینجوری هم وروودی جدید ها در رای گیری دخیل اند و هم تقریبا حذف و اضافه تموم شده.

منم همین رو گفتم

ایزدیم.

--------------------
مخالفم.
پیشنهاد میکنم سریعاً جلسات هفته گانه مورد رای گیری قرار بگیره. تا وقتی که بچه های جدید بیان و زمان رو عوض کنن.
به نظرم نباید بذاریم بین جلسات فاصله بیفته
مخصوصاً که کار زیاد داریم
شکور

فرشته مینایی چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 10:55

روز های زوج باشه ... من روزهای فرد دانشگاه نیستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد