کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

رای گیری برای تولید دلقک

همونطور که در این پست عرض کردم، قصد تولید این فیلم رو دارم.

کارهای تولیدی ای که بنده تا به امروز مدیریت گروه تولیدشون رو برعهده داشتم رو احتمالاً می شناسید. دوتای آخر تردید ابدی و کشتن مرغ مقلد بودن. تردید به عنوان بهترین تولیدی کانون در سومین روز کانون انتخاب شد (درصورتی که به نظر من کشتن کار بهتری بود) که من دو سال و نیم پیش تولید اون رو مدیریت کردم. کشتن هم که بر مبنای جلوه های ویژه نوشته شده بود، به تمام آنچه براش تلاش کردم رسید. حالا من با ترکیب تجربه ی تردید و کشتن، قصد تولید دلقک رو دارم.  

چنانچه به مدیریت و دید هنری بنده اعتماد دارید یا تلاش من در کانون رو شایسته ی این امتیاز می دونید، با طرح موافقت کنید. 

 

همچنین از ویژگی های طرح باید این رو بگم که من در هر طرح سعی می کنم خلاقیت های جدیدی رو انجام بدم و کارهایی که کانون جرئت، وقت، توجه یا امکان انجامشون رو نداشته رو ، تجربه کنم. به طور مثال، خود تازه وارد، تجربه ی اول کانون در تولید فیلم بود. ضامن دار تجربه ی اول کانون در لوکیشن خارج از دانشگاه، تعداد بالای بازیگر و لوکیشن های متعدد بود. تردید تجربه ی کار با تراولینگ بود و کشتن ورود بحث صداسازی، صداگذاری، ساخت موسیقی و تجربه ی استفاده از مت باکس و دوربین مارک تیری بود.

در طرح دلقک برای اولین بار میخوام استفاده ی بسیار زیاد از تراولینگ، تاکید روی بازی فیزیکی، گریم، ترکیب تصویربرداری و میزانسن های خاص و همچنین کار جدید بر روی صدا و تاکید بیشتر روی تولید موسیقی رو تجربه کنم. از نگاه من، این طرح به علت استفاده حداکثری از تمام مواد خام مورد نیاز برای تولید یک فیلم استاندارد (از ایده، فیلمنامه، تصویر و صدا بگیرید برید تا بازی، تدوین، جلوه های ویژه و...) طرح بزرگیه که باعث میشه تولیدش نیاز به استفاده از همه ی تجربیات سابق کانون در تولید فیلم داشته باشه...

مطابق با اساسنامه من باید طرحم رو به دونفر ازمعتمدین هنری کانون برای تایید سطح هنری کار ارائه می کردم. در این راستا من کار رو برای عطار و امیر حیدری توضیح دادم و هر دو با مناسب بودن سطح هنری کار موافق بودن.

تا به امروز منتظر موندم تا قدکساز طرحش رو به رای برسونه، ولی به نظرم داره در ارائه ی طرحش تنبلی میکنه یا سرش شلوغ شده. بنابراین برای اینکه طرح دلقک به خاطر تنبلی قدک یا شلوغ شدن سرش حیف نشه، چاره ای نداشتم تا خودم سریع تر حداقل رای کانون رو بگیرم تا در صورت موافقت کانون، برای ارائه ی طرح به امورفرهنگی آماده بشم.

برنامه ی احتمالی اجرای طرح به این صورته که چنانچه کانون با طرح موافق باشه، فیلمبرداری اواخر مهرماه یا در دی ماه انجام میشه.

دوستان نهاد تصمیم گیری آیا با اختصاص مبلغ 800 الی 900 هزار تومان از بودجه معاونت فرهنگی برای تولید این پروژه موافق هستند؟ (در مورد مبلغ مورد نظر نکته ای هست که می تونید در نظرات تایید نشده، مشاهده کنید.)


مهلت رای گیری تا دوشنبه ساعت 5 صبح خواهد بود

شکور

نظرات 18 + ارسال نظر
علیرضا ملک محمدی جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 19:49

برادر مگه شما خودت قبلا مطرح نکرده بودی که ""بهتره"" قدیمیها دیگه فیلم نسازن تا جدید تر ها فرصت داشته باشن و بودجه به اونها تعلق بگیره
باز تاکید میکنم "بهتره "...

! هان؟ پسر جان من کی گفتم «بهتره نسازن»؟
من گفتم: کهنه کارها برای به دست آوردن رای، باید روند بهتر شدن خودشون رو نشون بدن تا بتونن باز هم از این امتیاز استفاده کنن. بنابراین رای آوردنشون نسبت به تازه کارها، نیاز به اثبات لیاقت بیشتری داره...


ملک! تو با من مشکلی داری که از دکترین من همچین برداشتی رو تو این نظرت نوشتی؟ یا واقعاً از دکترین من همچین برداشتی کردی؟

یه دور دیگه دکترین «دکترین: کانون از تولید چه فیلم هایی حمایت می کند» رو بخون
شکور
-----------------------------------------------------------------------------
نه حاجی مشکل کدومه اخه یبارم به سعید پشت مشد تذکر دادی که جدیدیا فیلم بسازن بهتره تا قدیمیایی که چند تا فیلم ساختن مشکل کجا بود
----------------------
قناری. اصلاً علت اینکه به مشهدی این رو گفتم، به خاطر همون بود که از نگاه من مشهدی در تولید فیلم هاش، اصلاً پیشرفتی رو نشون نمیده. نه اینکه چون قبلاً فیلم ساخته، دیگه نسازه...
وگرنه چند بار تو دکترینم نوشتم اگه تقوی تو کانون بود، مطمئنم تا فیلم صدم هم بهش رای می دادم.

برو دکترین رو بخون
شکور
---------------------------------------------------------------------------
اها گرفتم پس اون مشورت با عطار و حیدری هم به همین بر میگرده
---------------
شکور:
نه دقیقا. عطار و حیدری، باید متناسب بودن سطح هنری طرح رو تشخیص بدن.
ولی اینکه من در مسیر پیشرفت در کارهام هستم، الزاماً نباس توسط اون دو نفر احراز بشه، بلکه کلیت نهاد تصمیم گیری باید قضاوت کنه.
در مورد خود طرح، دو نفر از هنرمندای کانون باید نظر بدن.
این قاعده هم گذاشته شده تا طرح لو نره. اگه کارگردان مجبور باشه برای اثبات لایق بودن طرحش، طرح رو به تمام اعضای نهاد تصمیم گیری بگه، و بنا به عللی نتونه فیلم رو بسازه، احتمال اینکه طرحش لو بره بیشتره.
شکور
-----------------------------
ملک منو دیدی بگو قوانین ساخت فیلم رو کامل برات توضیح بدم.
ایزدیم.
-------------------------------
حتما
-------------------------
وقتی پاسخ می نویسید اسمتونو زیرش بنویسید.
طلاکوب

امیر حیدری جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 21:00

من طرح رو خوندم و به نظرم ایده های جالبی داره که شایسته ی ساخته شدنه.
موافق

زرگر جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 21:06

موافق.

محمد گلخندان جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 21:39

موافق

فردین قاسمی جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 21:44

موافق

جهان جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 22:11

موافق

سعید ایزدی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 00:45 http://kafankhafan.blogfa.com

بنده بسیار موافقم. مخصوصا اینکه سر پروژه کشتن مرغ مقلد کلی چیز یاد گرفتم. و به شخصه به نظرم فیلم های عباس فارق از موضوع ساحته شدنشون به پیشرفت اعضای کانون خیلی کمک می کنه.

رضا ی.د شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 02:43

اولا موافقم دوما این انیمیشن رو قبل شروع هرکاری ببین توکانونم فکرکنم هست نبود بگو میارمle magicianتقریبا کل انیمیشن بدون دیالوگه ولی به شدت قوی روایت میشه...اون داستان دلقکه هم یکی از داستانای فرعیشه...:)

امیدوارم شبیه طرح ما نباشه
امیدوار بودم کار بکری در بیاد
آورین
شکور

عماد شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 10:18

موافق + اعلام آمادگی

ترابی شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 12:25

موافق

عطار شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 18:57

همونطور که عباس تو پست اشاره کرد طرح رو به من گفت ,به نظرم طرح جذاب و جالبیه.
فیلم های قبلی عباس هم نشون داده که کارگردان مبتکر و خلاقیه.
موافق.
هر کمکی هم باشه هستم

شکور شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 21:38

خودمم موافقم
شکور

سعید پشت مشهدی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 01:53

خب تا الان که شکوری 4 بار فیلم کانونی و با بودجه ساخته و آزین نظر فاصله اش با بقیه که سه چهار نفرن که فقط 1 فیلم ساختن و اونم با بودجه 200 و 300 تومن خیلی خیلی زیاده و این فیلم برخلاف پست قبلیش که گفته بود کار کوچکتری از مرغ مفرده یک بودجه نجومی میخواد در مقیاس کانون و مطمئنا اینجوری قدک ساز و عماد زردکوهی و بقیه بچه های جوان تر تا مدت طولانی نمیتونن هیج بودجه‌ای بگیرن و فیلم بسازن و البته منم از نظر هنری عباس شکوری رو قبول ندارم و رای منفی میدم به نظرم حداقل بودجه رو در حد عرف 200 و 300 پایین بیاره خیلی بهتره.

محمدمهدی رسولی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 13:38

معافق

اسدی یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 13:47

اگه حق رای داشته باشم موافقم

مریم حیدری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 15:13

موافق

اسدی سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 14:07

چرا حق رای دار ها توی این پست نیست؟ آیا من در این رای گیری هم حق رای نداشتم؟

شما کلا فقط اعتراض کنید همیشه...
صالح آبادی

شکور جمعه 7 شهریور 1393 ساعت 07:30

ممنون از دوستان
ایشالا که تیم تولید تو این کار هم موفق باشن و محصولی رو برای کانون تولید کنن که باعث دلگرمی و حتی افتخار کانون باشه
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد