کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دو پیغام وبلاگی

لطفاً بخونید و نظر بدید... 

 پیغام خانم نفیسه:


سلام دوست عزیز 
اول دوستدارم از خانم جهانی پور و اقای زرگر تشکر کنم که من رو به این وبلاگ راهنمایی کردن تا خواسته ام را با شما درمیان بگذارم 
خب دوستان من تازه با کانون اشنا شدم و می خواستم اینجا عضو شم و باشما همکاری کنم تو کانون اگر مایل باشین 
میخوام تو این یادداشت هدف خودم رو از پیوستن به کانون فیلم و عکس بگم و اون اینه که من میخوام به کمک شما کلاس ساخت انیمیشن یا هنرهای دیجیتال که بحث بزرگ و پیچیده ای هست و علاقه مندان خاص خودش رو داره و البته اینکه کلاسهاش خیلی پرهزینه هست رو در دانشگاه برگزار کنم 
دوستدارم نظراتتون رو بدونم و ببینم کسی هست اینجا ک با نرم افزارهای مدلسازی مثل 3dmax و maya یا نرم افزارهایی مثل vray.after effect و...کار کرده باشه ویا علاقه داشته باشه اموزش ببینه؟؟ 
انیمیشن یک رشته ی خیلی گستردست و برای ساختش نیاز به تخصص های گوناگون و تیم بزرگی هست.مثلا به مدلساز,رندر من,طراح شخصیت که امروزه بیشتر توسط برنامه های فوتوشاپ و بصورت دیجیتال به جای روش سنتی استفاده میشه,نورپرداز,فیلمبردار,تهیه کننده و کارگردان و .... نیاز داره که من اینجا بطور خیلی خلاصه برای شما گفتم 
خب دوستدارم بببینم چند نفر علاقه مند به یادگیری اینجور نرم افزارها داریم که من بدونم اول بهتره از کجا شروع کنیم.و این رو هم اضافه کنم که لزومی نداره یک نفر تو همه ی زمینه ها متخصص باشه و هرکس میتونه بنا به علاقش دوره ببینه 
مرسی از توجهتون



پیغام آقای کمیل:


من الان در نپال هستم، سفری را آغاز کرده ام به نقاط مختلف جهان که در آن از فرهنگ و هنر ایرانی هم گاهی برای جوانها حرف میزنم. من مستندساز هستم و پایان نامه ام را هم در مورد سینمای دهه 80 ایران کار کرده ام. 
این صفحه پروژه ام است : 
https://www.facebook.com/pages/Iran-Untold-Stories/659264477432916?ref_type=bookmark 

میخواستم اینجا یک سری در مورد فیلمسازی کارگردانهای ایرانی صحبت کنم برای دانشجویان فیلمسازی. دیدم دوره های اصغر فرهادی رو گذروندی و مطالب خوبی نوشته ای. میخواستم ازت کمک بخواهم اگه امکانش را داری اطلاعات بیشتری بگیرم یا راهنمایی که بتونم ایشالا از عهده این کار بربیام. 

خیلی ممنون از زحمتی که کشیدی و میکشی و آرزوی موفقیت زیاد 

نظرات 16 + ارسال نظر
مسئول وبلاگ چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 00:24

بنده این پست رو گذاشتم.
طلاکوب


شکور
----------------------
چی شده آقای شکوری؟ خب یادم رفت زیر پست بنویسم...
طلاکوب
--------------
شوخو کردم بابا
شکور

در مورد پیغام نفیسه خانم چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 03:16

من شکوری هستم
عرض شود که ما یک علی محیط نامی داریم که تا جایی که من می دونم، نسبت به تمامی برنامه هایی که فرمودید تقریبا تسلط داره.
این بنده خدا یه بار هم خواست که به بقیه آموزش بده که متاسفانه از خیلی سطح بالا شروع کرد و به نتیجه ی درخشانی نرسید.
به هر حال در حال حاضر علی محیط بسیار در زمینه ی انیمیشن و جلوه های ویژه در فیلم های ما پویاست. سه تا از فیلم های تولیدی کانون فیلم به کمک جلوه های ویژه و انیمیشن های علی محیط سرپان.
این از متخصصمون که بدجور پایه ی این کارهاست و اتفاقاً آرزوش اینه که بتونه یه تیم جمع کنه تا با هم انیمیشن بسازن. ولی تخصص بالایی که نیازه، همیشه مانع بوده.

من شکوری ام و بسیار علاقه مند جلوه های ویژه (نه انیمیشن)
در حال حاضر در حال فراگیری افتر افکتم و اگه در دانشگاه بتونیم کلاسی راه بندازیم برای این جریانات، اگه به وقتم برسه، بسیار پایه خواهم بود. (ولی وقتم خیلی پر شده و حالا حالاها فقط 5 شنبه رو برای خودم دارم که اگه اون روز کلاس جلوه های ویژه برگزار بشه حتما میام)
و اگه شما در این زمینه ها تخصص دارید، خیلی خیلی خوشحال میشم که با هم همکاری کنیم.
توی تمام دقایق دو تا فیلم آخری که گروه ما تولید کردن، جلوه های ویژه نقش داره و ایده هایی که من در حال تلاش برای تولیدشون هستم، همگی متکی به جلوه های ویژه و بعضاً انیمیشن سازی هستن
اگه تمایل داشتید باهام تماس بگیرید
09193499839
در حال حاضر در حال تهیه ی مقدمات فیلم جدیدمون هستیم که اون هم نیاز به جلوه های ویژه داره

به مسئول وبلاگ:
اگه ممکنه این متن علاوه بر ثبت در وبلاگ، به ایمیل ایشون هم فرستاده بشه
شکور

در مورد پیغام آقا کمیل چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 03:35

سلام
من شکوری هستم
از اعضای کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
عرض شود به خدمتت که معلوم نیست مخاطب پیغامت کیه چون نویسنده های این وبلاگ بالغ بر 40 نفر میشن
تا جایی که من به خاطر دارم، هیچ کدوم از دوستان دوره ی فرهادی رو نگذروندن بلکه ما کلاس هایی با اساتیدی مثل موتمن، عقیقی، اسلامی، مانی حقیقی، رضویان... رو اجرا کرده ایم و گذرونده ایم
در این حیطه اگه به دردت میخوره بگو که رای زنی کنیم
همچنین باید بگی که در چه زمینه ای میخوای بحث کنی. مثلاً اگه تاریخ سینما بخوای صحبت کنی، ما یکی دوتا آدم عجیب و غریب داریم که مفصل باهات صحبت کنن. یا در مورد فیلمنامه یا جلوه های ویژه و این مسائل.

به مدیر وبلاگ:
در صورت امکان علاوه بر ثبت در وبلاگ، به آدرس ایمیل ایشان هم فرستاده شود

شکور

نفیسه اکبری چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 12:41

سلام اقای شکور
به به چه قدر خوب!!من خودم کاره مدلسازی با مکس رو انجام میدم
دوستدارم کلاسهای وی ری.یا مکس/طراحی شخصیت بصورت دستی و کامل یعنی اناتومی و حالتهای مختلف بدن و صورت و ادامش یعنی نقاشی دیجیتال/و اگر که بشه کلاس افتر افکت و هر چیزی ک دوستان مایلند را در 2یا3 ترم برگزار کنیم.
من دوستدارم ببینم اگر بچه ها علاقه من هستند با چندتا استاد صحبت کنم برای تدریس.

جهان چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 15:38

komeil چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 22:24

من سئوال پرسیدم ها... آرزوی موفقیت که نخواستم ازتون، البته ممنون بابت انرژی :)

هان؟
منظورت چیه حاجی؟
شکور

از طرف آقای کمیل چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 23:58

سلام

میبخشی، من الان جوابم رو دیدم. من اطلاعاتی در مورد سینمای ایران لازم دارم؛ بخصوص نحوه فیلمسازی فیلمسازهای ایرانی، مثل کیارستمی، فرهادی و ... . میدونم کتاب کیارستمی مثلا چاپ شده، اما چون دسترسی ندارم و تجربه کارگاه کسی رو هم نداشتم خیلی ممنون میشم اگر من رو راهنمایی کنید تا با کسانیکه در زمینه سینمای ایران و فیلمسازی و مشخصات سینمای ایرانی و ایناها اطلاعاتی دارن، ازشون کمک بگیرم. لطفا برام ایمیل بزنین خیلی ممنون میشم، چون زیاد از وبلاگ سر در نمیارم.

بسیار متشکرم
کمیل

کپی-پیست مسئول وبلاگ

پاسخ ها رو براشون ایمیل خواهم کرد.
طلاکوب

رضا ی.د جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 03:42

مشتاق یادگیری وساخت انیمیشن...والبته به میزان زیادی خوره ی انیمیشن والبته وصد البته انیمه من اگه میدونستم علی محیط انیمیشن سازی بلده شبا خونه ی خودمون نمیرفتم!حاجی انتقال تحربه رو اوکی کنیم مخصوصا این ترم ...خانم اکبری خوشحال میشم وفکر کنم کانون ه خوشحال بشه که باشما همکاری کنه :) دوستی هم دارم که یک سری از این نرم.افزارهارو بلده کارکنه در سطح بسیار خوبی اگر احتیاج شد اونم ازش کمک میگیریم:)

نفیسه اکبری شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 13:37

سلام. اقای رضا ی.د
خیلی خوبه من دوسدارم بچه های با استعداد و علاقه مند رو دوره هم جمع کنم.
اگه شما و اقای شکور موافقید با دوستان علاقه مندتون هم صحبت کنید ک یک جلسه بزاریم و تو کانون یا دانشگاه صحبت کنیم و ببینیم از کجا شروع کنیم.خداروشکر 1ماه زمان داریم تا بتونیم کلاسهارو از مهر شروع کنیم ولی خب اینکه اول از کجا شروع کنیم خیلی مهمه من خودم نظرم اینه اول از طراحی فضا شروع کنیم.بعد طراحی شخصیت و اول بصورت دستی کار کنیم بعد با نرم افزار
حتی میتونیم با نقاشی دیجیتالی هم ادامه بدیم.کار با نرم افزار نیاز ب کامپیوترهای قوی داره.باید راجب کلی موارد صحبت شه و برنامه ریزی بشه.
اگه امکانش هست این پیام به ایمیل این دو دوست ارسال بشه

به خانم اکبری شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 21:15

شکورم
عرض شود که به نظرم، هنوز پتانسیل کار به این شدت بزرگ و از صفر تا صدی وجود نداره.
در این مورد، قائل به اینم که سنگ بزرگ نشونه ی نزدنه. حالا میاید تو کانون با فضا آشنا میشید متوجه میشید که سر کانون اونقد شلوغه که پروژه های سنگینش باید خیلی مخاطب داشته باشه تا اجرا بشه
من علاقه و پیشنهادم، برگزاری کلاس افتر افکت هست.
لطفاً به ایشون هم ایمیل بشه

شکور

محمدمهدی اهل خیر (قربانی) یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 01:20

من خیلی مشتاقم که دوره های رو (انیمیشن) در این باره ببینم
چند بار هم میخواستم توی کلاس های تریدی مکس ثبت نام کنم ولی یه پایه برای شرکت در این کلاس نداشتم البته یوسف دوست بود و همین امور فرهنگی هم این کلاس رو برگزار کرده بود ولی وقت هاش بهم نمیخورد
کلا من خیلی پایه ام برای شرکت در این کلاس

نفیسه اکبری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 02:21

اقای شکور
بله میدونم کاره سختیه منم میدونم نمیشه دوره ی کامل انیمیشن رو گذاشت
من دوسدارم از نقاشی دستی و بعدش بصورت دیجیتالی شروع کنم و این دوره ها رو بزارم
و بعد از اینها روی 3دی مکس و وی ری کار کنیم
حذودا6 ماه یعنی 2ترم پاییز و زمستان
الباقیش برای بعد.اگر مایل هستید بسم اله.3سشنبه یا 4شنبه بیاین بهمراه دوستان علاقه مندتون در کانون صحبت کنیم .

نفیسه اکبری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 02:24

اقای قربانی
بله من برای تشکیل کلاسها خیلی جدی هستم پس اگر خودتون یا دوستاتون فکر میکنین یا علاقه یا استعدادشو دارین حتما این پیام هارو بخونید و برای جلسه تشریف بیارید تا نظراتتونو بشنویم
مچکرم

نفیسه اکبری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 02:28

دوستان عزیز حالا که میشنوم دوه ی تری دی مکس قبلا برگذار شده پس میتونیم با تری دیمکس پیشرفته و وی ری ادامه بدیم اینجوری بپه های ک کمی تری دی بلدن هم براشون بهتر هست.ب دوستاتون ک قبلا تری دی کار کردن خبر بدین
مرسی

به خانم اکبری یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 21:27

همچنان پیشنهاد هاتون به نظرم سنگینه
و بازم همچنان پیشنهاد برگزاری کلاس افتر افکت رو دارم
البته اگه شما میخواید کلاس رو برگزار کنید، هر طور که صلاح می دونید اقدام کنید.
صرف تجربه و همچنین علاقه عرض می کنم
شکور

نفیسه اکبری دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 00:20

اقای شکور
چرا اینجور فکر میکنید؟نگید توروخدا
منم دوستدارم افتر افکت برگذار شه ولی تا وقتی بچه ها تو مکس و وی ری مشکل دارن یا اصلا بلد نیستن افتر افکت یا همون جلوه های ویژه ی دوبعدی رو رو چه فیلمی کار کنند.من برای همین میگم از نقاشی دستی شروع کنیم چون این بحث بزرگ رو باید پله پله جلو بریم.

من فردا دانشگاه هستم به کانون هم سری میزنم.
کارم نشد نداره شما بخوای منم بخوام میشه (مخاطبم فقط شما نیستین اینو به هرکسی ک میگه نمیشه دارم میگم)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد