کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

معرفی شش کمپانی بزرگ فیلم‌سازی جهان 6 Big در ادامه مطلب


همه شما لوگو و اسامی استدیو های بزرگ را در اول فیلم ها و بازیها و یا آثار اراعه شده از این شرکتها دیده اید , این شرکت ها خود دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند و بعضی از آن ها نیز خود زیر مجموعه ای از شرکت های دیگر هستند. میخواهیم با شش کمپانی بزرگ فیلم‌سازی جهان که به Big 6 معروف هستند بیشتر آشنا شویم این کمپانی ها  اعضای MPAA انجمن سینمایی آمریکا هم به حساب می آیند.


معرفی شش کمپانی بزرگ فیلم‌سازی جهان 6 Big



  



1- والت دیزنی  Walt Disney

این شرکت در سال ۱۹۳۰ با کمک شرکت کلمبیا پیکچرز موفق به عرضه مجموعه تلویزیونی کارتونی میکی ماوس شد. انیمیشن میکی ماوس  این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ به وسیلهٔ برادران دیزنی والت (Walt) و روی او (Roy O) ساخته شد و به عنوان یک استودیو به کار خود ادامه داد و چندی بعد به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود (صاحب یازده شهر بازی و چند شبکه تلویزیونی از جمله ای‌بی‌سی) تبدیل شد. 

دفتر مرکزی شرکت دیزنی و امکانات اصلی تولید آن در کالیفرنیا، در استودیوی والت دیزنی (بربنک) قرار دارند. این شرکت یکی از اعضای میانگین صنعتی داو جونز است و در سال ۲۰۰۶، مبلغ ۳۴٫۳ میلیارد دلار درآمد داشته‌است. تا سال ۱۹۵۵، شرکت دیزنی فقط روی فیلم‌های کارتون کار می‌کرد.به دلیل وجود نماد های صهیونیستی و فراماسونوری در انیمیشن های این شرکت,پخش محصولات ان در ایران با محدودیت های بسیاری همراه است.

شرکت دیزنی در واقع شامل شرکت تولید فیلم دیزنی، و همچنین برگزارکننده برنامه‌های نمایشی داخل سالن نیز می‌باشد. از سال ۲۰۰۲ این شرکت توسط آقای «دیک کوک» اداره می‌شود.فیلم های آلیس در سرزمین عجایب ، دزدان دریایی کارائیب ، داستان اسباب بازی ،wall-e و انیمیشن بالا (UP) از فیلم های جدید این کمپانی در دهه ی اخیر بوده است.   

2- برادران وارنر Warner Bros 

برادران وارنر WB زیر مجموعه ی کمپانی "تایم وارنر" مستقر در "بوربنک" کالیفرنیا از بزرگترین این استدیو ها می باشد که خود چندین زیر مجموعه در زمینه ی انیمیشن ، تلویزیون ، بازی های رایانه ای و سرگرمی های خانگی دارد. از زیر مجموعه های این شرکت می توان به شرکت بزرگ New Line Cinema صاحب سه گانه ی مشهور "ارباب حلقه ها" اشاره کرد.این شرکت در حدود نود سال پیش توسط چهار برادر به نام های هری ، البرت ، سم و جک ایجاد شد . از فیلم های جدید این شرکت می توان به "ماتریکس" ، "سری هری پاتر" و سری جدید "بتمن" اشاره کرد.

از ابتدای سال ۱۹۷۱ تا پایان ۱۹۸۷، این شرکت برای عرضه محصولات خود در همکاری با شرکت کلمبیا پیکچرز در آمریکا و گروه کانون (به انگلیسی: The Cannon Group)‏ در انگلستان قرار داشت. این شرکت در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را با این شرکتها متوقف و همکاری جدیدی را با شرکت والت دیزنی پیکچرز آغاز نمود. این مشارکت نیز تنها تا سال ۱۹۹۳ پایدار ماند و والت دیزنی بعد از آنکه شرکت Walt Disney Studios Motion Pictures را تاسیس نمود، فعالیت مشترک خود را قطع کرد. 

در حال حاضر یکی از شرکت‌های تابعهٔ تایم وارنر است که دفتر اصلیش در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا است. برادران وارنر چند شرکت جانبی شامل استودیوهای برادران وارنر، تلویزیون برادران وارنر، وارنر هوم ویدیو و دی‌سی کمیکس دارد. همچنین برادران وارنر یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا در کنار ۵ غول بزرگ دیگر (Big 6) سینمای جهان هستند.

3- فاکس قرن بیستم  20TH Century Fox

فاکس قرن بیستم دیگر کمپانی بزرگ فیلم سازی است که در سال ۱۹۳۵ تأسیس شده و در منطقهٔ «سنچوری سیتی» لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. و از زیر مجموعه های "کمپانی خبر" (News Corporation) است. این شرکت با ادغام دو شرکت "فیلم سازی فاکس" و "تصویر قرن بیستم"  شکل گرفت. پر فروش ترین فیلم جهان یعنی "اواتار" با فروش 2.7 میلیاردی از محصولات این شرکت است. مجموعه های وقایع نارنیا ، مردان ایکس , جنگ ستارگان , عصر یخبندان، جان سخت از محصولات دیگر این شرکت هستند.  

4- پارامونت پیکچرز  Paramount Pictures

پارامون پیکچرز، تهیه و توزیع کننده فیلم و برنامه های تلوزیونیست که از نظر درآمد، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در جهان است. این شرکت زیر مجموعه ی شرکت Viacom قدیمی ترین کمپانی موجود فیلم سازی در هالیوود است که در سال ۱۹۱۲ تأسیس شده . هم‌اکنون ساختمان اصلی پارامونت پیکچرز در هالیوود کالیفرنیا قرار دارد. 

لوگوی این گمپانی تقییرات زیادی داشته

تغییرات لوگو:

در اولین لوگوی این شرکت ۲۴ ستاره وجود داشت که این ۲۴ ستاره بخاطر ۲۴ بازیگر مشهوری بود که در آن زمان با پارامونت پیکچرز قرارداد داشتند.در بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ تعداد ستاره ها چندبار تغییر داشت و هر فیلم، یک تعداد متفاوتی را نشان می‌داد.در ۱۹۵۲ لوگو طراحی مجدد شد.در ۱۹۵۳ نسخه جدید، واقعی‌تر و چیزی مشابه لوگو‌های ۳بعدی برای پاررامونت طراحی شد. یک‌سال بعد این طرح برای فیلم‌های صفحه‌پهن پارامونت پیکچرز، مجددا طراحی شد.کوه موجود در لوگو مقداری تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۹۷۵ لوگو مجددا طراحی شد.سال ۱۹۸۶ سالی متفاوت بود. در این سال پارامونت پیکچرز که دیگر مجهز به سیستم‌های کامپیوتری بود، اولین لوگوی متفاوت خود را که با کامپیوتر طراحی شده بود را عرضه کرد. این لوگو شامل یک دریاچه و ستاره‌ها می‌شد که بعدها با تغییر طرح به گذشته، همان کوه و ستاره‌ها جایگزین شد. مدل جدیدتر این لوگو در ۱۹۹۹ عرضه شد.در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۱ لوگو مجددا طراحی شد.

در طراحی جدید، ستاره‌ها از آسمان شب به پایین آمده و یک قوس را دور بالای کوه ایجاد می‌کردند.در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ نیز یک لوگوی کاملا جدید عرضه شد. در لوگوی جدید خورشیدی پر پشت کوه می‌درخشد. اولین فیلمی که از این لوگو استفاده کرد، فیلم مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح بود. همچنین از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ واژه «۱۰۰ سال» نیز به لوگو اضافه شد.

از فیلم‌های مشهور پارامونت پیکچرز میتوان به این موارد اشاره نمود: شرک، ایندیانا جونز، ترانسفورمر، مأموریت غیرممکن، پلیس بورلی هیلز، ماداگاسکار،رنگو, کونگ‌فو پاندا و فیلم‌های ترسناک «پارانوررما اکتیویتی».

5- یونیورسال استودیو Universal Studios

یونیورسال استودیو که با نام یونیورسال پیکچرز یا یونیورسال سیتی استودیوز  هم شناخته می‌شود تعلق به کامکست یکی استودیو های بزرگ و باسابقه فیلمسازی در امریکا و از زیر مجموعه های NBC و به تازگی زیر مجموعه کمپانی جنرال الکتریک است. یونیورسال نیز با قدمت تقریبا یک صد سال از پیشکسوتان صنعت سینما به حساب می آید!

استودیو های یونیورسال مدت زیادی است که در خارج از هالیوود واقع شده است.یونیورسال در سال 1912 توسط کارل لائمله ،مارک دینتنفاس ، چارلز بومن ، ادام کسل ، پت پاورز ، ویلیام سوانسون،دیوید هورسلی و زول برالاتور تاسیس شد که این شرکت را به قدیمیترین استودیو فیلمسازی در امریکا و سومین در جهان مبدل ساخت.

از یازدهم می 2004 جنرال الکتریک با شرکت رسانه ای ان بی سی در مالکیت یونیورسال مشارکت کرد. در نتیجه این همکاری شرکت ان بی سی به ان بی سی یونیورسال تعییر نام داد. در حالی که شرکت یونیورسال بطور مستقل بعنوان یکی از شرکتهای فرعی ان بی سی باقی‌ماند که با داشتن ارشیوی غنی از فیلمهای دهه های گذشته و همچنین مجموعه های تلویزیونی را از طریق شرکت تلویزیونی ان بی سی یونیورسال توزیع می کند.

از فیلم های جدید این شرکت می توان به "من نفرت انگیز" ، "دشمنان اجتماع" و مجموعه ی "مومیایی" اشاره کرد. یونیورسال پیکچرز در حال حاضر مانند همه ی پنج کمپانی دیگر در کالیفرنیا مرکز صنعت سینمای ایالات متحده مستقر است.

 6- سونی پیکچرز Sony Pictures

سونی پیکچرز شرکت بخش و تولید رسانه ای ژاپنی وابسته به سونی می‌باشد. سونی پیکچرز سود سال ۲۰۱۰ خود را ۷،۲ میلیارد دلار گزارش داده است.

نام «سونی» از سال ۲۰۰۲ به نام شرکت اضافه شد تا بیانگر وابستگی شرکت به شرکت سونی باشد. همچنین بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶، برنامه‌های تلویزیونی مترو گلدوین مایر را نیز توزیع می‌کرد.

از فیلم های این شرکت می توان به مرد عنکبوتی , سه ایکس, روح سوار و بهشت 2013 اشاره کرد.

این شش کمپانی در انجمن سینمایی آمریکا مسئول کنترل محتوا و درجه بندی فیلم‌ها در سرتاسر آمریکا هم هستند. سیستم کنترل محتوا در نوامبر ۱۹۶۸ معرفی شده و از ابتدا قرار بود فیلم‌ها رابه ۴ دسته تقسیم بندی کند. رتبه‌بندی فیلم ها هم اکنون در ۵ دسته مختلف و به شرح جدول زیر است

G - عمومی - فیلم دارای مسائلی که والدین را نگران کند نمی‌باشد.

PG - والدین دقت کنند -  احتمال وجود محتوای نامناسب برای کودکان که از نظر والدین مهم است. والدین قبل از نمایش دقت کنند.

PG-13 - والدین توجه کنند - هشدار به والدین که ابتدا حتماً محتوا را بررسی کرده و بعد تصمیم بگیرند که کودک اجازه دیدن آن را دارد یا خیر.

R - محدود - شامل صحنه‌های بزرگسالان. والدین باید نسبت به کسب اطلاع در مورد محتوای فیلم اقدام کنند.

NC-17 - زیر17سال ممنوع - کاملاً بزرگسالانه. کودکان و نوجوانان زیر ۱۷ سال به هیچ وجه تماشا نکنند.


در پایان به  به معرفی استودیو مارول کامیکس Marvel Comics میپردازیم

شرکت جهان‌گستر مارول - یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ سرگرمی سازی والت دیزنی است که معمولاً به نام مارول کامیکس(‎Marvel Comics)‏‏‏ و گروه کامیک مارول( Marvel Comics Group)‏ شناخته می‌شود، یک کمپانی آمریکایی است که کتاب های کامیک بوک و رسانه‌های مرتبط را تولید می‌کند. در سال ۲۰۰۹ کمپانی والت دیزنی با خرید ۴.۲۴ میلیارد دلاری مارول انترتیمنت شرکت مادر مارول کامیکس را تصاحب کرد.

این کمپانی با قدمتی بیش از 70 سال توانسته میلیون ها کمیک استریپ و 50 هزار کاراکتر رو خلق کند و یکی از بزرگترین شرکت های سرگرمی سازی دنیا به حساب می آید. این شرکت زمینه اصلی فعالیتش در ابتدا خلق کمیک استریپ بود اما در چند سال اخیر وارد حوزه های انیمیشن ، بازی سازی و سینما هم شده است.مارول در کارهاش همیشه از شخصیت هایی که خودش خلق کرده استفاده میکند.

از مشهورترین شخصیت‌های قهرمان مارول می‌توان به مرد عنکبوتی، مردان ایکس، مرد آهنی، هالک، چهار شگفت‌انگیز، ثور، مرد آهنین ، کاپیتان آمریکا ، مجازاتگر اشاره کرد و معروفترین ضدقهرمان‌های مارول دکتر دووم، گرین گابلین و رد اسکول هستند. اکثر اتفاقات کامیک‌های مارول در دنیای خیالی رخ می‌دهد که با نام دنیای مارول شناخته می‌شود و شهرهای حقیق مانند نیویورک سیتی، لس آنجلس و شیکاگو در آن قرار دارند.

نظرات 15 + ارسال نظر
شکور سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 23:52

بسیار پست خوبی بود
شکور

عطار چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 19:39

اراد سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 18:07

سلام
من در بین همه این کمپانی ها فقط والت دیزنی و مارول رو می شناسم.در ضمن،یکی از این شرکت های مشهور را نگفتید.کمپانیdc کامیکس هم می تونه مشهور باشه،به اندازه مارول.اگر می شه دیسی رو هم در این لیست بگذارید.
متشکرم

ارشیا پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 18:24

عااااااااااااالی بود
ممنون داداش

reza پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 23:30

دی سی کامیکس هم زیر مجموعه شرکت برادران وارنر هست که وارنر برادرز استودیوز به همراه چندین شبکه تلویزیونی معروف مثل HBO و CNN همکی از زیرمجموعه های غول تلویزیونی یعنی تایم وارنر هستند که اخیرا خبر رسیده کمپانی AT&T امریکا درصدد خرید این شرکت برامده

حامد یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 11:54

داداش از مارول استودیوز و دی سی کامیکس بزرگتر داریم؟ البته بعد از warner bros picture

5 شرکت بزرگ فیلم سازی آمریکا میشن
WB
marvel studios
DC comics
Walt disnip
Universal

آدریان شنبه 18 شهریور 1396 ساعت 04:16

با تشکر، دو نکته رو لازم میدونم بهش اشاره کنم
1/ وارنر غیر از سه گانه نولان پخش کننده بتمن های کلاسیک (برتون) همینطور سری انیمیشنهای بتمن هم بوده
2/ دی سی 5 سال زودتر از مارول تاسیس شده که در واقع بزرگترین شرکت کمیک دنیا به حساب میاد

mohammad چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 15:07 https://www.emoneyspace.com/itside2017

Best PTC sites The best strategy for PTCThe best strategy for PTC sites to gain wealth

حامد پنج‌شنبه 14 دی 1396 ساعت 22:38

همشون عالین ولی وارنر و دیزنی خیلی نزدیکن و میشه وارنر تو رتبه اول برد

متین خدابخشی پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 00:27

دوستان عزیز کمپانی marvelمتعلق به دیزنی می باشد و همکنون دیزنی در حال خریداری کمپانی 20th century fox می باشد و کمپانی dc comics یک شرکت تولید محتوای کمیک است و فقط بخشی از اون با کمک چشمگیری از warner bros مربوط به فیلمسازی می باشد

ARTIN یکشنبه 6 اسفند 1396 ساعت 23:38

بسیار اطلاعات خوب و جالبی بود خیلی میخاستم در این باره اطلاعات داشته باشم که الان فهمیدم چجوره ممنونم از همتون بابت این وبلاگ و سایت خوبتون

کورش ودائی یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 03:01 https://t.me/systempitch

به نام خدا
با سلام
ترجمه گوگل
عرض خسته نباشید .
My Name is Mr, Kourosh Vadaei CEO, System Pitch CO, in Iran , Isfahan CT,
Telegram & Tel 00989135000620 or @systempitch or https://t.me/systempitch Email kouroshvadaei@gmail.com or systempitch@yahoo.com
خلاصه می نویسم , که شما را خسته نکنم .
من 17 سال زهد کشیدم , برای تربیت روح .
حالا به علومی رسیده ام از قدرت روح .
این که چگونه گردباد , یا طوفان , یا زلزله , یا سونامی رخ می دهد .
و همه اینها به دست خود بشر و روح او اتفاق می افتد .
من هم می توانم از وقوع آنها خبر دهم , هم می توانم از آنها جلوگیری کنم .
و در این رابطه دارم یک کتاب می نویسم .
تا این علوم به نسل آینده برسد .
ساختن این فیلم می تواند انسانها را به اعمال نیک و خوب بکشاند , و دعوت کند .
و در افتار اجتماعی تاثیر بسیاری داشته باشد .
این علوم خود سازی , و تربیت روح , و قدرت روح است .
و تصمیم دارم فیلم هائی از این علوم و کتاب , که شبیه یک فیلم نامه است بسازم .
که البته همکاری استدیو های بین المللی , در رده هالی وود , با جلوه های ویژه , سطح بالا ,
و همکاری بین المللی نیاز دارد .
این فیلم ها که چندین شماره دارد , بسیار مهیج , و واقعی است .
و تخیل در آن بکار نرفته است .
هر چند که بسیار شبیح فیلم های تخیلی است .
ولی علوم قدرت روح است , علوم طول عمر , و علوم حروف , اسماء رضیله , و ضد آن , و انگشت شماری از بشریت آن را می دانند , و استفاده می کنند .
این فیلم های پی در پی , با شماره های به دنبال یک دیگر , و بسیار مهیج است .
و این فیلم ها سرمایه و همت بزرگ می خواهد .
شماره تماس و ایمیل را خدمت شما نوشتم .
لطفا با من تماس بگیرید برای اطلاعات بیشتر .
در صورت تمایل به همکاری .
همچنین من چند شغل کارآفرینی (اختراع) کرده ام , که می خواهم در سازمان ملل به ثبت برسانم .
و در سطح بین الملل به اجراع در آورم , و سود دهی بالائی دارد .
در جستجوی سرمایه گذار , و شریک هستم .
هر کس که برای من سرمایه گذار پیدا کند , سود و پورسانت مناسب , و بالائی پرداخت می نمایم .
منتظر تماس شما هستم .
به امید دیدار و همکاری .
---------------------
همچنین به اطلاع می رسانم من علت انقلاب های شروع 2012 در جهان و جریان والستریت را می دانم , که می خواهم آن را هم تبدیل به فیلم کنم .
همان جنبشی که در آسیا اسم آن را بیداری اسلامی نام نهادند .
Iran , Isfahan CT, 00989135000620 & 630
POST, COD, 8158168184
با تشکر
ودائی

الاغ یکشنبه 28 مهر 1398 ساعت 14:41 http://پخ

حسین فروغی زاد جمعه 2 اسفند 1398 ساعت 13:48

عزیز فاکس قرن بیستم رو دیزنی خرید و الان برای کمپانی دیزنی هست و تحت امر اون هست

raman جمعه 21 شهریور 1399 ساعت 13:28

واقعا براتون ممتاسفم که قویترین و بزرگترین شبکه های پخش فیلم در جهان که بیش از ۱۸۰ میلیون طرفدا داره و حتی اپلیکیشن داره در صورتی که هیچکدوم ندارن و جزو املیکیشن اصلی موبایله
شبکه بزرگ netflix رو نگفتین
جمع کنین این بساطو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد