ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
چند روز پیش عباس شکوری عزیز پوستر فیلم امروز رو در وبلاگ قرار داد و اون رو یک پوستر خوب خواند. چیزی که من بهش اعتقاد نداشتم.
تو این پست می خوام دلایل این مخالفت و البته نشانه های یک پوستر خوب از نظر خودم رو بنویسم.
ادامه مطلب ...
عرض شود که خلاصه شو بگم که یکی از دوستان نیاز به معرفی چند سکانس از فیلم های ایرانی با موقعیتی با این دو ویژگی داره:
1) یکم آنکه سکانس مربوطه مشتمل بر رابطه ای بین والد و کودک باشد خواه رابطه ی مادر با کودک و خواه رابطه ی پدر با کودک. دامنه ی سنّی کودک نیز چندان متغیّر مهمی نیست و می تواند از نوزادی تا دبیرستان را شامل گردد.
2) دوم آنکه طیّ سکانس مربوطه شاهد تجلّی یکی از شش هیجان پایه (یعنی: غم؛ شادی؛ ترس؛ خشم؛ نفرت؛ تعجّب) در والد یا کودک باشیم. که البته اگر فاعل و مالک این تجربه ی هیجانی کودک باشد، مناسبتر است. در عین حال هیچ محدودیتی در این قسمت وجود ندارد.
دوستان اگه ممکنه لطف کنن به حافظه شون فشار بیارن، و اگه فشار جواب داد!، فیلم ها و سکانس های خاص اون فیلم ها که همچین موقعیتی رو داره در نظرات این پست بنویسن.
متن مفصل ایمیل دوستمون آقای ذبیح زاده رو هم می تونید در ادامه ی مطلب بخونید هرچند لپ مطلب همان است که عرض شد.
شکور
ادامه مطلب ...