کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

اولین داوری در کانون / رای گیری

همونطور که می دونید، در مورد تولید فیلم مشهدی، اخیراً صحبت هایی گله مندانه از جانب + مطرح شد که با هماهنگی مشهدی، + و دبیر، یک صحبت دورهمی برای حل مشکل انجام گرفت. با توجه به اینکه مثبت نسبت به خواسته اش مصر بود، من هم دخالت و آنچه به نگاه من «نقطه» محسوب میشد رو عرض کردم. 

تا چهارشنبه شب سنجاق است و تا آن زمان مهلت رای گیریست.
(مسئول وبلاگ، 4/29، 21:15)
  صحبت ها و نتایج مطرح شده در اون دورهمنشینی، نه برای کانون نه برای طرفین هیچ الزامی به وجود نمیاره. با توجه به اینکه تنها نهادی که تصمیماتش الزامیه، با واسطه یا بدون واسطه، نهاد تصمیم گیریه چاره ای جز گرفتن نظر نهاد برای الزامی کردن نتایج نیست. بنابراین با توجه به اینکه بررسی ای که باید رخ بده، یک بررسی شبه حقوقی هست و بزرگ شدن گروه بررسی کننده ی جریان، باعث چنان اطاله ای میشه که حتی احتمال رسیدن به نتیجه خیلی کم میشه، پیشنهادی که مطرح شد اینه که نهاد تصمیم گیری کانون با شناختی که نسبت به اعضاش داره، یک گروه 3 یا 5 نفره رو انتخاب کنه و رای این گروه، برای همگی، الزامی بشه.
این شیوه شبیه شیوه ی داوری در قضا هست که خیلی هم کارآیی داره و برای حل اختلافات با کمترین درگیری و دلخوری انجام میشه. با توجه به اینکه تصمیم این گروه باید الزامی باشه، منطق، عدالت و عمق تفکر افرادی که باید برای حضور در این گروه انتخاب بشن، باید کاملاً مورد وثوق کانون باشه. اتفاقی که داره میفته، یه تایید پیشینی نسبت به تصمیم اون گروه و الزامی شدنش نسبت به طرفین مشکل (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی یعنی کانون) از طرف نهاد تصمیم گیریه.

با این توضیحات یکی از موارد زیر رو انتخاب کنید:
1- با تشکیل گروه داوری 3 یا 5 نفره برای بررسی مشکل و گرفتن تصمیم در حوزه ی امکانات طرفین و کانون موافقم
2- با تشکیل گروه داوری برای بررسی مشکل و گرفتن تصمیم در حوزه ی امکانات طرفین و کانون، مخالفم



چنانچه به گزینه ی 1 رای می دید، سه نفره بودن یا 5 نفره بودن گروه رو هم متذکر شید که اگه گزینه ی 1 رای آورد مجبور نشیم که دوباره برای سه یا 5 نفره بودن این تیم رای بگیریم.
همچنین علاوه بر این رای گیری، اگه کسی میخواست خودش رو برای قرار گرفتن در این تیم کاندیدا کنه، همزمان اقدام بکنه که اگه گزینه ی یک رای آورد، سریعاً بریم سراغ رای گیری برای انتخاب افراد تیم داوری.
شکور

نظرات 21 + ارسال نظر
اسدی شنبه 28 تیر 1393 ساعت 23:23

متاسفانه احساسم اینه که گروه سه یا پنج نفره ای که محتمل به تشکیله ترجیحش تمام شدن و ختم شدن بحث باشه متاسفانه تا پاسخی درست برای این سوال پیدا نکنم نمیتونم رای بدم .

با این شکی که دارید، پیشنهاد دیگری بدید برای حل این مشکل.
پیشنهادی که با عمل به اون امیدوار باشیم این جریات در قرن اخیر حل بشه!
شکور
--------------
جمله "امیدوار باشیم در قرن اخیر حل بشه" یعنی شما هم از طولانی شدن بحث چندان دل خوشی ندارید من فقط خواستم بگم یه وقت این طولانی شدن باعث نشه بگیم زودتر تمومش کنیم و ... همین . مسلما گزینه یک از آن نظر که معمولا اعضای گروه نهاد تصمیم گیری خیلی بر تصمیم گیری بر اساس جزئیات تاکید ندارند و بر کلیات رای میدن ارجعیت داره تنها شک همان موردی بود که گفتم که با این کامنت امیدوارم مورد توجه قرار بگیره پس به گزینه 1 رای میدم و به نظرم گروه سه نفره بهتر باشه(چون عضو بیطرف و کاملا مطلع از قضایا شاید بیش از سه نفر نباشه)
اسدی
------------------
داستان اینه که همیشه هم تعجیل و عدم توجه به جزئیات، خلاف عدالت نیست.
حتی گاهی باید برای سریع تر به انجام رسیدن امور کانون، از دقت زیاد پرهیز کرد
نه افراط نه تفریط
شکور

مسعود زرگر شنبه 28 تیر 1393 ساعت 23:53

با یک گروه 5 نفری موافقم و تمایلی برای قرار گرفتن در گروه ندارم.

شکور یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 00:35

گزینه ی 1
در مورد اینکه گروه 3 نفره باشه یا 5نفره فرفی برام نداره
شکور

سعید ایزدی یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 01:39 http://kafankhafan.blogfa.com

گزینه 1، 5 نفره

جهان یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 02:50

گزینه ١ .... ۵ نفره

سعید پشت مشهدی یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:14

به نظر من طبق نظر عباس شکوری همون گزینه 1 خیلی بهتره و تعداد 3 نفر هم کافی به نظر میرسه.

شهسواریان یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 08:34

1
5 نفره

ترابی یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 14:10

گزینه 1 5 نفره

Faranak Nejati یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 15:03

١- ٥نفره

عطار یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 15:21

گزینه 1
3 یا 5 نفره بودنش به نظرم تفاوتی نداره

محمد گلخندان یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 15:38

گزینه 1 و 3 نفر مطلع به شرایط کافیه

علیرضا یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 15:47

گزینه 1 5 نفره

به مسئول وبلاگ یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 20:37

لطفا توی پست درج بشه که تا 4شنبه شب برای رای گیری مهلت هست
همچنین تا همون زمان سنجاق بشه
من اینترنتم اونقد ضعیف شده که نمی تونم پست رو ویرایش کنم
شکور

nafi3 saleh یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 23:15

حق رای داران:
گلخندان
جهانی پور
ترابی
قربانی
شکوری
صالح آبادی
عبدی
اسدی
پشت مشهدی
زرگر
ایزدی
رسولی
عطارپور
نجاتی
حق طلب
قدکساز
شهسواریان
مثبت
امیر حیدری
توفیقی

حد نصاب:5 نفر

شکور یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 23:29

ناچراً خودم رو برای این قضیه نامزد می کنم
شکور

*ناچاراً
شکور

محمدمهدی رسولی دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 18:23

گزینه یک و ب نظرم پنج نفر مناسب ترن . . .

عطار دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 20:44

من هم خودم رو نامزد می کنم

ترابی سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 10:44

من هم خودم رو نامزد میکنم

پیروزبخت سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 17:27

من ک کامنت میذارم چرا حق رای ندارم؟!

البته اینجا هدف رای دادن ندارم

کم کامنت میذاری خب خانم.
طلاکوب

امیر حیدری چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 12:56

گزینه اول
5 نفره
امکان شرکت در جلسه رو ندارم.

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 14:46

گزینه یک

3 نفره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد