کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

سوالی ایمیلی!

این سوال از طریق ایمیل کانون به دستم رسید
«درباره بررسی آثار میازاکی، به طور مثال من تهران نیستم. و امکان شرکت حضوری در جلسات بررسی رو ندارم. میخواستم بدونم امکان داره جلسه های بررسی مثلا اینترنتی و آنلاین بشن تا من هم که امکان حضور ندارم در نقد حضور داشته باشم و استفاده کنم ازشون؟
و کلا در کارهای کانون، میشه از طریق اینترنت شرکت کرد؟»

اعضای محترم و مطلع کانونی، لطفاً پاسخ بدن. 
مسئول وبلاگ

نظرات 5 + ارسال نظر
شکور پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 01:01

سلام
در مورد پروژه ی میازاکی که مدیر اجرایی باس پاسخ بده
ولی در مورد کلیت «امکان فعالیت در کانون از طریق اینترنت» به عنوان یکی از اعضای نهاد تصمیم گیری نظر خودم رو میگم:
عرض به خدمتتون که از نظر قانون کانون (یعنی اساسنامه ی کانون) هیچ مسیر مشخصی برای فعالیت تعیین نشده. امکان فعالیت به هر طریقی در کانون وجود داره، ولی نیاز به توضیح نداره که دیفالت این امکان، امکان عقلایی و عرفیه...
به طور مثال یک شخص نمی تونه از طریق اینترنت، مدیریت اجرایی یه اکران در دانشگاه رو برعهده بگیره، ولی می تونه مدیریت اجرایی یه کارگاه مجازی رو برعهده بگیره. در همین راستا ما تا به حال چند کارگاه مجازی در وبلاگمون با مدیریت اعضایی که در تهران نبودن، برگزار کردم که شروعش با کارگاه فیلمنامه نویسی اشکان توپشکن از انزلی بود.
بنابراین هیچ محدودیتی برای انتخاب شیوه ی فعالیت در کانون وجود نداره به شرط «امکان داشتن» استفاده از اون شیوه.
شما هر فعالیتی که بشه از طریق اینترنت برای کانون انجام داد رو می تونید به صورت یه پروژه ی شخصی انجام بدید.
معمول ترین فعالیت به این شکل، برگزاری کارگاه های مجازیه.
شکور

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 16:04

اگه جلسات برگزاری اثار میازاکی حداقل 10 نفر شرکت کننده حضوری یا غیر حضوری داشت میشد آدم به خودش زحمت بده و به صورت حضوری و انلاین برگزارش کنه
نه اینکه من از قم بیام تهران برای این کار ولی توی جلسه خودم باشم و مسعود قرهی . خو ده مسعود نقد و بررسی مفصلی درباره میازاکی و اثارش داشت که کنسل شد
مدیر اجرایی نقد و بررسی اثار میازاکی

پیروزبخت پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 16:43

در این حد اینترنت پرسرعت موجودی نداریم ها
اوشون ایا دارند؟!

رضا ی.د دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 02:15

چون نسبت به آثار میازاکی علاقه ی شخصی دارم جلسه رو هم بودم واقعا متاسف شدم.از حضور اعضای نهادی که خودش رو یه نهاد هنری میدونه که توزمینه ی فیلم وعکس فعالیت میکنه!

سوال کننده سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 09:04

سلام
روز خوبی داشته باشید

مرسی از پاسخ هایی که دادید.
منظور از امکان همین امکان عرفی و عقلایی هست که توضیح دادید.

در مورد زحمت داشتن برگزاری مجازی، به نظر من - نظر کاملا شخصی، تجربی- راحت تر از برگزاری حضوریه. شاید اگر برای پروژه هایی که امکان مجازی برگزار شدن دارند - مثلا اکران یه فیلم نمیتونه مجازی باشه ولی نقد و بررسی میشه- اعلام این امکان، بتونه به افزایش حضور کمک کنه. آدم وقتی میبینه تو اطلاعیه گفته کارگاه مجازیه به وبلاگ سربزنید، راغب تر میشم تا اینکه بگه فلان تاریخ بیاین کانون. میدونید، راحت تره!

سرعت اینترنت؟ نمیدونم به چه حد از سرعت نیاز دارد اینگونه بررسی و نقد ها.

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد