کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

نترسید، کاندیدا شوید - این یک اعلام کاندیداتوری نیست

عضویت در شورای مرکز افتخاری که ندارد، همه‌ش هم دردسر است، هدف هم که خدمت به خلق و دانشجوست، پس دلیلی ندارد که بر سر این قدرت بی‌قدرتی جنگ و دعوا به وجود بیاید. حالا نکته‌ای که خواستم عارض باشم خدمتتان:

اوّلن، قدرت باید جریان داشته باشد. این نهاد دانشجویی نیاز دارد که آدم‌های جدید به خود ببیند. پویاییِ این نهاد به این نیست که عباس شکوری و محمد فرامرزی و امیر حیدری بخواهند شورای مرکزی را تشکیل بدهند. حتمن اعضای کم تجربه‌تری هستند که می‌توانند این قدرت بی‌قدرتی را دست بگیرند و همزمان از تجربیاتِ باتجربه‌ها بهره ببرند و کانون را یک نهاد پویا از همه نظر (نه فقط از نظر فعالیت) نشان دهند.

دوّمن و سوّمن، انتخاب افراد یاد شده و شاید تا حدودی عطارپور در شورای مرکزی، حالتی استبدادی و صنفی به کانون می‌دهد. منظورم از استبدادی این نیست که این‌ افراد از کانون سوء استفاده می‌کنند یا شایستگی ندارند یا هرچه، منظور این است که کسی که از بیرون کانون را رصد می‌کند نباید پیش خودش فکر کند که این ها فقط همین آدم‌ها را دارند که هر سال بیاورند و بقیه ‌نگاه می‌کنند، یا ممکن است اصلن فکر کنند بقیه‌ای وجود ندارد. باید زمینه برای این که دیگران هم خودشان را نشان دهند باز باشد.

چهارمن، اگر شورای مرکزی را آدم‌های جدید تشکیل ندهند، وابستگی کانون روز به روز به افراد یاد شده بیشتر خواهد شد و با ترک کانون توسط هر کدام از آن ها مشکلات روی سر ما خواهد بارید. باید افراد جدید وارد عمل شوند و قدرت و مؤکدّن تجربه را از این افراد بگیرند.

 کمی تغییر ساختاری و انتقال قدرت بی‌قدرتی حتمن میتواند به رُشد کانون کمک کند. من از همه دوستان میخواهم که ترس یا هر چیزی که باعث می‌شود به کاندیداتوری فکر نکنند را کنار بگذارند و هر چه سریع تر اقدام کنند.

نظرات 19 + ارسال نظر
امیر حیدری پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 12:25

بسیار هم خوب ولی یادت باشه اولا زمینه برای کاندیتاتوری همه فراهمه، ثانیا کار مهم و اصلیِ (تا حدودی تنها کار) شورای مرکزی انتخاب دبیر هستش و جمله ی "همش هم دردسر" زیاد درست نیست. این جمله درمورد دبیری درسته. ولی باید گفت هرکسی دوست داره دبیر آینده کانون باشه باید در این انتخابات کاندید بشه.

Faranak Nejati پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 13:24

به نظرم جا داره همه به مورد چهارم که اخیراً بلاش به سرمون اومد کاملاً دقت و توجه کنن. نباید کانون انقدر به چند نفر مشخص وابسته بشه که اگر روزى نبودن به اون وضع دچار شیم .
موارد دیگه هم صحیح و متین. در تأیید مورد ٢-٣ ، اینکه افراد دیگه اى هم باید کم کم بیان جلو که از بیرون طورى به نظر نیاد که فقط همون چند نفر شایسته و قابل مذاکره بودن و نمیشه رو بقیه حساب کرد . به روزى فکر کنیم که این قدیمیا یهو نباشن ( چیزى که پیش اومد ) و این جابجایى بخواد -اجباراً- ناگهانى اتفاق بیفته .

سعید چ.ع پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:15

لحن بد و متن خوب.

سعید ایزدی پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:27 http://kafankhafan.blogfa.com

1. "حتمن اعضای کم تجربه‌تری هستند که می‌توانند این قدرت بی‌قدرتی را دست بگیرند و همزمان از تجربیاتِ باتجربه‌ها بهره ببرند و کانون را یک نهاد پویا از همه نظر (نه فقط از نظر فعالیت) نشان دهند."
راستش من با همین حرف اول تو که همه صحبت هاب بعدیت رو روی این اصل ساختی کاملا مخالفم. من توی این بازه یک ساله ای که توی کانونم غیر از این افرادی که الان توی ائتلاف هستم کسی رو ندیدم که به موارد اصلی کانون اهمیت بده. کسی رو ندیدم که حاضر باشه برای کانون بشینه صحبت کنه بحث کنه. همه فقط گفتند چرا به آدم جدید نمی دید ولی خودشون جلو نیومدند. خود تو و خانم نجاتی که کامنت گذاشتید هیچ کدوم تا حالا از این بحث ها استقبال کردید. من جلسات زیادی گداشتم در مورد اصول کانون و اساس نامه. ولی کسی حاضر نمی شد توش شرکت کنه جز عباس و امیر و خانم ترابی و تا حدودی خانم نجاتی. اصلا راه دور نمی رم. توی اون جلسه که گذاشتم برای زمان انتخاب دبیر کیا شرکت کردند. اصلا کی حوصله بحث در این باره رو داره؟ همه فقط می گن اه چقدر بحث می کنید. و حاضر نیستن به خودشون زحمت یک ساعت بحث رو بدند.

من از تو خانم نجاتی و تمام کسایی که می گن باید جوون گرایی بشه خواهش می کنم اسم چند نفر از کسایی که می تونند باشند توی شورای مرکزی رو بگند. کسایی که وقتی جمع شدن برا انتخاب دبیر حوصله داشته باشند کم کم 5 دقیقه درباره انتخاب دبیر و دبیر مناسب بحث کنند و فقط ساکت نشینند و همینجوری از روی بی حوصلگی یکی رو انتخاب کنند.

راد پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:37

شورای مرکزی براش یه مسئولیت گذاشته شده امسال!
تایید صلاحیت فردی که به عنوان استاد میخواد در کانون کلاس برگزار کنه و پول بگیره. مساله ی مالی خیلی حساسه و باید مجرب ترین اعضا روش نظر بدن.

هدفت قشنگه راه حلت اشتباه محض!

جهان پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 17:10

هر نیروی جوانی لزوما کارآمد و مناسب نیست.
بها دادن به نیروهای جوون خوبه اما در موقعیت مناسب خودش.
به نظرم شورای مرکزی یک گروه بسیار بسیار مهم برای کانونه که نباید با مسایلی از جمله بهاد دادن به جوانان (البته از نوع بیجا) آینده کانون رو به خطر بندازیم.
بنده موافق و طرفدار این ایتلاف هستم چون به نظرم تمام اعضای این گروه از جمله افرادی هستن که به مسایل زیرساختی و بنیادین کانون به شدت اهمیت میدن و الحق هم خودشون رو بسیار خوب نشون دادن.
مهم ترین ویژگی این گروه باتجربه بودن و توجه بسیار به مسایل عمقی کانونه.به علاوه در نظر بگیرید که یکی از اعضای مهم این ایتلاف خانم ترابی هست که قطعا از نیروهای جوان و فعال کانون محسوب میشن.
با خوندن بخش هایی از ابن پست یاد موردی افتادم که در انتخابات سالای پیش رخ داده بود و یه سری از اعضا به قدری درخصوص انتخابات توجیه نشده بودن که گله میکردن چرا هیچ دختری کاندید نمیشه.بالاخره باید یه دختر هم تو شورای مرکزی باشه!!!!! مسلما این حرف و صحبتهایی از این قسم کاملا غلطه
در خصوص عدم حضور فیزیکی اعضا که در این پست بهش پرداخته شد باید عرض کنم که به نظرم برای شورای مرکزی حضور ١٠٠ درصدی فیزیکی شخص در کانون چندان حایز اهمیت نیست و این نگرانی در این خصوص چندان صدق نمیکنه.

البته نده همیشه از نیروهای قدیمی و باتجربه کانون خواهش میکنم که بحث انتقال تجربه رو به شدت مهم بدونن.
نیروهای جوان کانون باید در جلسات مهم حضور داشته باشن تا یاد بگیرن و تربیت بشن برای آینده که البته شرط اولیه ی این تربیت هم قطعا علاقه و میل خود اعضای جوان هست.یعنی تا خودشون نخوان که تو جلسات باشن قطعا انتقال تجربه ای رخ نمیده.
در آخر هم بسیار بسیار ممنون از توجه اخوی محترم ,جناب آقای قدکساز :-)

Faranak Nejati پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 17:17

به نظرم حضور آقاى زرگر توى این گروه کاملاً "لازم " باشه . هر چند که از سال اول عضو نبودن و تا به حال دبیر نبودن و خیلى چیزاى دیگه .

آقای زرگر چرا جداگانه کاندیدا نمیشید؟
به نجاتی:
مگه لزوما باید جزو مؤتلفین باشن؟
جهان

محسن قدکساز پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 17:19

کلن نظر دوستان چیه در مورد اینکه تا آخر دنیا همین افراد بمونن چون تجربه شون همیشه بیشتر از بقیه س؟

شما نظرت چیه 5 نفر رو انتخاب کنیم که فرق مدیر اجرایی و دبیر و سرپرست ندونه چیه؟؟؟
ایزدیم
________
آقای قدکساز :-)
قطعا منظور ما این نیست!
حرف خود بنده اینه که سرنوست کانون رو فدای بها دادن بیجا به اعضای جدید و کم تجربه نکنیم.
جهان

Faranak Nejati پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 19:17

به خانم جهانى پور:
خیر بنده همیچین چیزى نگفتم.
ظاهراً داره مثل موضوع قبلى که شر درست شد بازم دردسر میشه ، من دیگه نظرى نمیدم .

وات؟؟
بی خیال فرانک!!
چه شری؟؟؟
دعوا نداریم که!!
سوءتفاهم شده
جهان

شهسواریان پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 19:39

بله واقعا تئوری درستیه، اگه بخوایم همش به گذشته و افراد قدیمی توجه کنیم و ملاک قرار بدیم، اون جامعه به عقب افتادگی (درمورد کانون اصلا نمیگم، یه مسئله ی علمی کلی است) تبدیل میشه. بهتره از تجربیات اون ها استفاده کنیم و با این کار اعضای جدید هم رشد کنن

رشد اعضای جدید در شورای مرکزی؟ مگه تنها مکان رشد شورای مرکزیه؟ بله جمله ظاهرش قشنگه باید کم تجربه ها تجربه کسب کنند اما بحث اینه که شورای مرکزی مکان کسب تجربه نیست.
حیدری

راد به قدکساز پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 22:30

قدک! آرامش خودتو حفظ کن به خودت بیا مرد!

سعید پشت مشهدی جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 15:44

به نظرم افرادی مثل قدکساز و زرگر و قربانی هم میتونن کاندید شن و حضورشون تو لیست کاندیداها بد هم نیست هرچند با اینکه منم موافق دبیری خانم ترابی هستم.

با زرگر موافقم ولی با قدکساز و قربانی نه. همچنین با خودت قناری
به نظر من که شمایگان یا هنوز تصورتون نسبت به «تشکل دانشجویی» می لنگه یا منطقتون
شکورم

سبا حق طلب جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 17:05

کانون یا بچه ها تصمیم گرفتند که بزرگ باشه.اما موقعی که رای دادند به این سیستم قانونی و با وجود شورای مرکزی و بقیه چیزا آیا به این فکر شده بوده که اگه قدیمیا نباشن و جدیدیا حوصله نداشته باشن سر مسائل قانونی کانو ن بحث کنند و سر و کله بزنند و پیشرفت روز افزون کانون انگیزشون نباشه چی پیش میاد .آیا از این قوانین به نفع کانون صحبت میشه برای آگاهی جوونتر ها ؟آیا مثلا گفته میشه که شما می تونید صحبت کنید و بگید که ما این قانون رو نمی خوایم و بحث شه سرش که جدیدا احساس کنند حرف می تونند بزنن.به نظر من در کانون جلسه ای باید گذاشته بشه ماهی یکبار به عنوان جلسه شفاف سازی نه به شکل کار های آقای ایزدی که اعلام جلسه بشه . اینجوری همه مسائل حل میشه و سوال های آدما برطرف میشه و باعث پویایی و انگیزه دوباره برای هدف مثلا عضو شورای مرکزی شدن و غیره میشه من کاملا مخالفم که ما بگیم آزادی رو داریم تو کانون پس قدکساز هم باید صحبت کنه در طول سال .این کافی نیست.بیاید به تشکیل جلسه ی شفاف سازی ماهی یکبار تحصیلی فکر ورای بدیم.بحث ایجاد شده بحث خوبی بود .به نظر من تنها دلیل احساس منفی ایجاد شده عدم شفاف سازیه

من دقیق متوجه صحبت هاتون نشدم ولی همین رو عرض کنم خدمتتون که به شدت و به شدت و به شدت در این باره که هرچی اکثریت بخواد، همون میشه، حتی اگه اکثریت قانون رو هم نخواد، قانون رو میریزیم دور!
از بس این حرف ها گفته شده که از شنیده شدن مجددشون حالم به هم می خوره
خانم حق طلب
خانم حق طلب
وقتی گوش ها رو ببندن، پاره کردن حنجره فایده ای نداره...
شکور

شکور جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 20:20

کلاً که فکر میکنم این پست به علت عدم عمق نگاه از ذهنت تراوش کرده حاجی و جواب هام رو تو یه پست دادم
من، عباس شکوری، تو قدکساز و شما خانم نجاتی، حواسمون باشه که با این استدلالات داریم منطقمون رو نشون میدیم
پس دقت کنید(و دقت می کنم البت)...
باشد که یه وقت هیچ کدوممون از به معرض نمایش قرار دادن منطقمون، پشیمون نشیم

من تصمیم گرفتم تا بعد از انتخابات چیزی نگم.
قدکساز
---------------
چرا؟! بوگو حاجی...
شکور

سعید ایزدی جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 22:13 http://kafankhafan.blogfa.com

به خانم حق طلب :
راستش من به شخصه همون وقت که مسئول اساس نامه بودم بارها و بارها گفتم که همه می تونند حرف بزنند و حتی قوانین رو عوض کنند. حتی دوباره قانون رو به رای گیری گذاشتیم. همون وقت گفتم همه برند قانون رو بخونند و جایی که باهاش مشکل دارند بیاند بگند.
من به خود شما چندبار گفتم بخونید اساس نامه رو و همون وقتی هم که بهش ایراد گرفتید چقدر خوشحال شدم و حتی فکر کنم توی وبلاگم ازتون تشکر کردم.
این جلسه ای هم که می گی خیلی خیلی خوبه. ولی تجربه ثابت کرده کسی نمیاد. همین جلساتی که می زاشتم بارها می گفتم پاشید بیاید ولی کسی نمی اومد.
کسی هم فکر نکنم بگه قدکساز تو حرف نزن. درباره حرفش نظر دادند. اگه کسی هم گفته نگو گفته الان زمان مناسبی برای گفتن این حرفا نیست.

جهان شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 00:13

و متاسفانه بودند دوستانی که نسبت به جلسات اساسنامه و اتاق فکر و مسئول برگزاری اون کم لطفی می کردند و به غلط ادعا می کردند که جلسات اتاق فکر صرفا برای عده محدودی جا داره و اجازه ورود ما به این جلسات رو نمیدن.
دوستان قطعا تفکراتی از این قسم غلطه.
من بارها گفتم و باز هم میگم، کانون و مسئولینش همیشه از پیشنهادات به جا و صحیح اعضا استقبال میکنه و امکان نداره عضوی بخواد در این جلسات و بحث ها شرکت کنه و فرد یا افرادی اجازه ورود بهشون ندن ، همون طور که خودم در این جلسات شرکت کردم و با روی گشاده ازم استقبال شد.

حق طلب شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 11:11

آقایان ایزدی و شکوری من شاهد تلاشاتون بودم و درست می فرمایید منظورم نبود که نزاشتند قدکساز حرف بزنه گفتم اینکه هر چند وقت یه بار یکی بیاد و نقدی داشته باشه و جریانی از نظرات وارد شه کافی نیست اگه جلسه ای داشته باشیم که حالت منظم داشته باشه حتی سالی یکبار این شبهات برطرف میشه .مثلا روز کانون که تثبیت شده و می دونیم سالی یه بار ما قراره دور ه هم جمع شیم و برای من تعریف روز کانون تو جمع شدنه تا مطرح شدن مسائل دیگه کانونی که اینا هم داریم تو روز کانون .نمی گم گفته نشده که .چند بار گفته شده .می گم شاید چون سیستماتیک گفته نشده و تحت قالب درستی مطرح نشده تو گوش کسی نرفته می تونه تحت قالبی مشخص مثلا جلسه رفع شبهات در زمانی مشخص بیان بشه تا حجت تموم شه.نمی دونم فهمیده شد این نظر یا نه

به خانم حق طلب شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 20:20

به نظرم نظرتون فهمیده شد
اونقد فهمیده شد که متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم خانم! متاسفم.
اینکه تمام کارهایی که شما میگید رو کرده ام، و دموکراسی جلوی ادامه اش رو گرفت و این رو هم به شما گفتم و باز هم به حرفاتون ادامه میدید. متاسفم خانم حق طلب.
متاسفم که به خودتون نقد نمی کنید
متاسفم که میاید این حرفاتون رو که برای من خاطره اس، به عنوان پیشنهاد!!!! میگید
من متاسفم
شکور

حق طلب یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 11:54

آقای شکور ی
من به شما نگفتم که تشکیل بدید جلسه رو .بابا دم شما گرم که دائما به فکر شفاف سازی بودید .یا من نبودم یا دقت نکردم.من نوک پیشنهادم به بچه ها بود.باید می نوشتم بچه ها بیاید در فهمیدن اساسنامه دور هم جمع شیم و با مسوول اساسنامه سوال بپرسیم که آقای ایزدی این کار و می گن انجام دادن.درو اقع این پیشنهاد من یه جور تشویق بود که غفلت نکنیم.
نه .این نظر فهمیده نشد و من هم دیگه نظری نمی دم.چون گویا توافقی حاصل نمیشه.
من هم متاسفم که شما به خودتون گرفتید .
قصدم نادیده گرفتن تلاش شما نبوده آقای شکوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد