کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

her


 



از میان فیلم هایی که سرخوردگی های انسان مدرن و گمگشتگی و مبهوتی اش در سیل تکنولوژی های سر سام آور را به تصویر می کشند  her   اسپایک جونز شاهکاری بدیع به شمار می آید...یک عاشقانه ی غریب که تماشاگر را گام به گام تا مرزهایی باور نکردنی از "انسان" به پیش می برد و فراز و فرود های روابط انسان و ماشین را در دنیای مدرن به تصویر می کشد.

فیلم قبل از هر چیز دنیایش را پایه گذاری می کند و سپس به سراغ ایده ی اصلی می رود...عشق ؛ اینبار اما میان انسان و یک سیستم عامل مدرن رایانه ای ! و این پایان ماجرا نیست.... اگرچه کارگردان با هوشمندی در میان اتفاقات باور نکردنی فیلم فاصله گذاری هایی همراه با موسیقی تدارک می بیند اما داستان لحظه ای از ریتم نمی افتد و منظم و استوار به پیش می رود. بر ساختن روابطی اینچنین اگرچه در ابتدا محال به نظر می رسد اما جونز در مقام فیلمنامه نویس آنچنان ماهرانه تماشاگر را با فیلم همراه می کند که مخاطب لحظه ای از دنیای داستان خارج نمی شود.

Her  داستان زندگی انسان هایی است که از تعهد هراسانند و در میانی جهانی پر از آسمان خراش های رعب آور سر به دنیای مجازی خود فرو برده و حتی  در این جهان خیالی عاشق می شوند...عشقی در مرز خیال و واقعیت...عشقی از جنس تجرد ... و اگرچه روند داستان مکررا تماشاگر را از سرنوشت شوم انسان در جهان مدرن آزرده می کند اما زبان فیلم مطلقا غمگین و نا امید کننده نیست ...برعکس ؛ فیلم با زبانی لطیف و رویایی به ذهن و روان انسان نزدیک می شود ، روابط و امیال پیچیده اش را به تصویر می کشد ، ایده را از فرد به جامعه تعمیم میدهد و در بهترین  جایگاه ممکن به پایان می رسد...

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سعید چ.ع جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 10:19

به این میگن ریویو. بارک الله.

جهان جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 10:49

چه جذاب روایتش کردید
خیلی خوبه که دوباره اومدید وبلاگ , فقط از برچسبای بیشتری استفاده کنید ممنون میشم

شکور جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 12:32

تا نبینمش نمی خونم که حیف نشه
شکور

به آقای توپ شکن جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 13:00

پستتون یه کم فضای وبلاگ رو اشغال کرده بود واسه همین با اجازتون یه کم تغییرش دادم.
عکس رو آوردم بالای متن و متن رو به ادامه مطلب فرستادم
جهان

محمد مهدی اهل خیر(قربانی) جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 19:33

نکته بارز فیلم اینه در این فیلم از اسمان خراش های نخراشیده از روبات ها از سیستم های پیچیده که بیشتر دردسرن خبری نیست حتی سیستم عامل که داره بیشتر مثل یه قوطی سیگاره . دنیای مدرن رو زیبا خلق کرده ولی دنیایی از مسئله هم خلق کرده.و اون چیزی که اشاره نکردی به بازی شاهکارانه فونیکس بود که سرتاسر فیلم با یک صدا باید بازی می کرد نه اشتباه گفتم باید عشق بازی می کرد.

توفیقی سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 20:01

خیلی مزخرف بود
حیف وقت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد