کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کلام - من بابِ نشریه

سلام،

و امّا بعد


داشتم فکر می کردم چه قدر ضایع می تواند باشد نداشتن نشریه برای یک نهاد دانشجویی مثل کانون فیلم با این همه کبکبه و دبدبه. و این که اصولاً بازگشت همه ما به کلام است، چه در فیلم و چه در عکس.

سِیر قانونی بحث رو نمی دانم، ولی با احترام به علیرضای موسوی به عنوان کپی‌رایترِ قضیه، و با اعلامِ شرایطی حاضرم نشریه رو دست بگیرم. پیشنهادات دوستان مزید امتنان است.

  

1- اسم آقا، اسم. اسم باید متناسب و مناسب باشد.

2- در دوبخش "فیلم" و "عکس".

3- در هر بخش حدقل سه مطلب و حدقل 10هزار کلمه متن باید موجود باشد. در مجموع حدقل شش مطلب و 20هزار کلمه، که نشریه نه خیلی لاغر شود و نه خیلی چاق.

4- حدقل چهارنفرِ متفاوت که بخواهند مطلب تولید کنند. حرفشان حرف باشد و بشود به انها اطمینان کرد. ترجیح شخصی بنده به ترجمه است ولی خب، تالیف هم حدیثی است.

5- فکر کردن به راهکاری برای توزیع نشریه در سطح دانشگاه و فراتر ازآن

6- گرافیک و لِی‌اوتِ نشریه برعهده شخص این جانب خواهد بود.

7- برای شروع فعلاً مطالب آزاد خواهند بود و از پرونده‌ای پیروی نخاهند کرد.

8- صاحب امتیاز به طور مشخص کانون خاهد بود. مدیرمسئول و سردبیر هم می تواند اشخاصی حقوقی باشند تا در آینده به مشکلی برنخوریم.


اگر با این شرایط موافق یا مخالفید، بگویید که بروم برای گرفتن تصویب نهادتصمیم گیری و اجازه امورفرهنگی.

زیاده عرضی نیست.


نظرات 15 + ارسال نظر
محسن قدکساز پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 13:41

خیلی هم درست!

محمد گلخندان پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 13:42

ما نشریه داریم
اس ام اس های امور فرهنگی هنوز برای من به عنوان مدیر مسوول نشریه مهره هفتم میاد .
اما قضیه اونجاست که موسوی من رو عزل کرد و به هر دلیلی خودش هم نخاست که نشریه رو اداره کنه . چند وقت پیش خودش میگفت هر کسی که از کانون میخاد میتونه نشریه رو دست بگیره .
ولی دو حالت پیش میاد :
1.شما همون مهره هفتم (که همه کارهاش جور شده است و دیگه دنگ و فنگی نداره ) رو چاپ کنید .
2.درخواست نشریه جدید بدید
البته حالت اول دو شرط داره : یکی اینکه با موسوی صحبت کنید چون نشریه پروژه شخصی اون بود و دوم اینکه من برم امور فرهنگی و به طور رسمی از مدیر مسوولی برکنار شم و شخص جدید جایگزین بشه (که به نظرم باید یکی از بچه های سینمایی کانون باشه که از فیلم و سینما خوب سر در بیاره )
و اگر دنبال ثبت نشریه جدید با سردبیر و مدیر مسوول هستید , پس باز من و موسوی یک روز باید بریم امور فرهنگی و نشریه مهره هفتم رو کلا لغو کنیم .

امیر حیدری پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 14:13

آورین بر تو. موافق

مریم حیدری پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 14:41

خیلی هم عالی

محمد مهدی اهل خیر (قربانی) پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 16:22

و کاملا موافقم
برو ما پشتتیم

شهسواریان پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 18:59

خیلی فکر خوبیه، جاش خالیه واقعا:))

خاقانی پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 19:11

موافق
نشریه برای من جالبه. یادمه همون اوایل که اومده بودم کانون - شهریور- تو یه جلسه بحثش پیش اومد و گفته شد که مطالبی که تا اون موقع نوشته شده از نظر سطح علمی و فرهنگی خیلی قابل قبول نیست. دوست دارم درباره ی جزییات و سلیقه ی بچه ها بیشتر بدونم که احتمالا تو جلسات این ترم مطرح خواهد شد. من در تولید مطلب همکاری خواهم کرد.

شکوری پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 20:19

مگه چراغش رو خودت روشن کنی چراغ
تازه بشین درست رو بوخون بچه جان... بعدش بیا اصلا کایه دو سینما راه بنداز
شکور

جهان پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 20:42

موافق

رضا ی.د پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 21:09

بسیار هم عالی موافق ،بخت یاری کنه در رکاب باشیم :(

اسدی جمعه 27 دی 1392 ساعت 16:40

اولین جایی که اسم کانون فیلم رو دیدم توی نشریه ی بسیج بود که روز اولی که اومد واسه ثبت نام بهم دادن وقتی آقای شکوری ازم پرسید چجوری با کانون فیلم آشنا شدید بهشون گفتم که اسمشو تو نشریه بسیج دیدم گفتن همون که نوشته بود تو کانون فیلم فوقش 4تا فیلم میبینن و تخمه میشکنن... درست میگفتن همینو نوشته بود اما دیدن اسم کانون فیلم واسه من کافی بود...
نشریه برای معرفی کانون چیز خیلی خوبیه برای جذب بیشتر...
شاید خیلی ها تو دانشگاه باشن که چون نمیدونن کانون فیلم چیه براشون ارزش چندانی نداره که بیان سر بزنن ولی اگه یه نشریه بهشون بدی تا موقعی که بیکارن نگاهی بهش بندازن و کانون فیلم بهشون معرفی بشه علاقه مند بشن و حالا براشون ارزش داشته باشه که بیان و سر بزنن...
به نظرم داشتن یه نشریه خیلی خوب و واجبه

میگم این هم فکر خوبیه ها! از این به بعد میتونم حین تماشای فیلم ها یا نقد و بررسی و حین برگزاری کلاسها یا هماهنگی برای جشنواره های مختلف یا در حین تکمیل آرشیو یا انجام پروژه هایی که کانون از جاهای دیگه قبول میکنه یا حین جلسات هفتگی یا جلسات اساسنامه یا زمان های دیگه میتونیم تخمه بشکونیم. مسئول لوکیشن و مسئول مالی هماهنگیهاش رو انجام بدن که از این به بعد تخمه داشته باشیم تو کانون!
قدکساز
----------------------------------------------------

جهان

اسدی جمعه 27 دی 1392 ساعت 18:43

به قدکساز:
اصن من وقتی دیدم تخمه ندارید میخواستم برم چه اهمیتی داره که اصن نقد و بررسی و اکران و کلاس های مختلف و جلسات رسمی و کلا اساسنامه داشته باشیم...
مهم تخمه اس که نداریم...


جهان

فواد شنبه 28 دی 1392 ساعت 11:23

خیلی هم توپ!!!

کاش من یه چیزی حالیم بود.ادر ان صورت میتونستم از اول پای ثابتش باشم
ولی نگران نباشید
به زودی....

نداعلیپور یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 20:46

ازنظرمن بسیارطرح خوبی است امیدوارم باکمک بچه های کانون این طرح اجرا بشود.

سعید پشت مشهدی دوشنبه 30 دی 1392 ساعت 00:31

خیلی موافقم به نظر منم هر چه قدر ترجمه اش بیشتر باشه خیلی بهتره از همین امروز مطالبی رو که نشریه احتیاج داره بگید من شروع کنم به ترجمه کردن هر چی زودتر بهتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد