کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورتجلسه ی امروز، شنبه، دوم آذرماه 1392

بعد از عمری مدیر جلسه شدم... به نظر من، بهترن صورتجلسه ها، مفصل ترین اونهاست. تا جایی که می تونستم، مفصل نوشتم:

 

صورتجلسه ی امروز، شنبه، دوم آذرماه 1392

افراد زیر وقت خواستند:

یوسف دوست، جهانی، فردین قاسمی، ترابی، حیدری، قدکساز و شکوری. آخر سر هم پشت مشهدی هم اومد و وقت گرفت...

 

 

یوسف دوست:

1-     مورد فورس ماژور چیست؟ ازین مهمتر که کامپیوتر دی وی دی رام ندارد و خانم ترابی این مورد را فورس ماژور تلقی نمی کند و لطفا ترابی را توجیه کنید.

ترابی: واقعا این مسئله فورس ماژور نیست

یوسف دوست: برای درست کردن سیستم به دی وی دی هایی نیاز است و با خراب بودن دی وی دی رام،  سیستم همچنان مشکلاتش باقی است.

ترابی: طبق رویه و منطق برای جلوگیری از اسراف، اول به امورفرهنگی باید درخواست بدید که اگه نخریدند، یه فکری بکنیم.

امیر حیدری: معطل موندن بحث آرشیو به درست شدن کامپیوتر، چیزی نیست که قضیه رو فورس ماژور کنه.

شکوری: مشکل از مدیر اجرایی پروژه بوده که کار به حالت فورس ماژور بکشه. مدیران اجرایی باید در لحظه اقدام کنن نه اینکه منتظر به وجود اومدن حالت فورس ماژور بشن و بعدش در جلسه نسبت به مدیرمالی انتقاد کنن. به هر حال الان شما به خانم برزگر مراجعه کنید و ببین اگه تا 3-4 روز دیگه این وسیله برامون خریداری نمیشه اجازه ی خرید و آوردن فاکتور بدن که ندادن بلافاصله، دبیر رو الزام کن که بره پیش آقای جهانگیری برای اوکی شدن بودجه برای اینکار تلاش کنه.

یه بحث کلی اینکه: مدیران اجرایی موظفن که پروژه شون رو به ثمر برسونن... حالا اگه بقیه دارن کم کاری می کنن یا تنبلی می کنن، به نتیجه نرسیدن پروژه توجیه نمیشه و مثلا باید دنبال دبیر بگرده تا امیر رو بفرسته تو اتاق رئیس...

 

 

2-     مسئله ی خرید کامپیوتر توسط دبیر پیگیری شود

امیر حیدری: بحث را عوض نکن و وایستا فعلا فاکتور تعمیر گرفته بشه بعدش به اون قضیه فکر میکنیم

 

--------------------------------

 

فردین قاسمی:

قصد اکران فیلم جدایی نادر از سیمین با دوبله ی روسی رو داره...

امیر حیدری معتقد بود که اکران این فیلم برای کانون باید توجیه داشته باشه.

یوسف دوست گفت که باید دید آیا فیلم باز ها دوست دارن این فیلم رو به این شکل ببین؟

فردین گفت که با خانم برزگر صحبت کرده و خانم برزگر هم گفتن که بهتره از طریق خود گروه اکران کنن چون اینجا فقط روزهای دوشنبه تالار مولوی رو داریم.

امیر حیدری گفت که این صحبت ها که حاشیه ای هست و اگه بفهمیم که کار خوبیه براش تلاش می کنیم.

من گفتم که به نظر من خیلی پروژه ی خوبی هست و تخصصی بودن این اکران، بزرگترین توجیهش برای اکرانش توسط ماست به این شرط که در تالار های بزرگ اجرا نشه زیرا مخاطبش قطع خیلی خاصه...

من گفتم که این اکران حتی می تونه تحت قالب پروژه ی خانم جهانی در رابطه با بحث دوبله انجام بشه...

فردین گفت که اگه بشه میخواد این اکران رو در راستای همایش تعامل ایران و قزاقستان انجام بده

امیر حیدری معتقد بود که این توجیه خوبی برای اکران این فیلمه و من معتقد بودم حتی اکران این فیلم خارج از این تعامل یا پروژه ی دوبله ی جهانی هم به عنوان یه اکران خاص برای مخاطبین خاص موجهه...

به هر حال فردین این پروژه اش رو به عنوان یک پروژه ی شخصی اعلام کرد

بعد از خانم جهانی فردین گفت که اگه دوشنبه وقت باشه سعی میکنه که فیلم رو در همون همایش تو تالار اکران کنه و مشخص شد که مولوی دست ما نیست .

امیر حیدری هم پیشنهاد داد که فردین شماره تماس مهمونهای این همایش رو از مدیر اجراییش بگیره و بهشون اعلام کنه اکرانش رو

--------------------------------

 

جهانی:

1-     از طرف توفیقی که به خاطر کارهای نمایشگاه عکسشون نمیتونستن شرکت کنن (اصلاحیه بعد از نظر خانم جهانی:)از طرف خانم حق طلب گفتن که: خانم توفیقی از مدیریت اکران های مستند انصراف داده اند به همین علت نمایشگاه و حالا خانم حق طلب یک داوطلب برای اینکه در کنار ایشون این پروژه رو مدیریت کنن نیاز دارن.

امیر حیدری نسبت به اینکه چرا خانم حق طلب دنبال یک مدیر دیگه هم هستن پرسید که خانم طلاکوب گفتن که می تونه به علت این باشه که اولین تجربه ی خانم حق طلب در این کاره... خانم مرادپور هم گفتن خانم حق طلب زیاد دانشگاه نیستن نیاز دارن تا یکی رو تو دانشگاه برای مدیریت بروکراسی داشته باشن.

 

2-     از طرف خانم حق طلب که نمیتونستن دانشگاه باشن: آقای شیردل مشتاقن که برای اکران فیلمشون دانشگاه بیان برای همین حیفه که تبلیغات مشکل داشته باشه و بچه ها برای تبلیغات در سایر دانشگاه ها آماده باشن

 

3-     خود خانم حق طلب یک پوستر طراحی کرده ان ولی برای پوستر های دیگه یکی دیگه هم بیاد خیلی ممنون میشن.

 

من در مقابل این قضیه گفتم که: تعجب میکنم از خانم حق طلب که دارن این قضیه رو مثلا در جلسه مطرح می کنن یا در تماس با افرادی مثل شکوری روش تاکید می کنن زیرا در شیوه نامه ی اکران، لیست پوسترزن های کانون با شماره تماس هاشون اومده و مدیراجرایی باید مستقیما با همون افراد تعامل پیدا کنه نه اینکه تو جلسات عمومی این نیاز رو مطرح کنن! جلسه ی عمومی که جلسات پوستر زن ها نیست که!

حیدری پیشنهاد کرد که چون ملت شیردل رو نمشیناسن یه بروشور برای معرفی این فرد آماده بشه و قبل از اکران توزیع بشه

خانم ترابی در رابطه با انتقاد (کوچک) من به همین بحث پوستر گفتن که به نظر می رسه خانم حق طلب نسبت به تفاوت پروژه ی شخصی و کانون اشراف درستی ندارن. در پستشون هم نوشته ان که «دوست ندارم خواهش بکنم پس کانونیش کنید تا الزام کنم.» و خانم حق طلب در جریان نیستن که حتی در صورت الزام هم، بچه ها موظف به اجرا نمیشن.

من به خانم ترابی عرض کردم که اتفاقا کاملا حرف خانم حق طلب در مورد الزام کردن از طریق کانونی کردن درسته و اشتباه این جمله در ابتداشه نه در تیکه ی دوم زیرا در پروژه ی شخصی، اول مدیر اجرایی تیمش رو جمع می کنه و میتونه به اونها الزام کنه وگرنه «الزامی» که در اساسنامه وجود داره، یک الزام واقعی هست، حتی اگه بچه ها بهش عمل نکنن و مجازات عمل نکردن به الزام های مدیراجرایی رو بپذیرن.

حیدری: البت الان تو کانون تفاوت خفنی بین شخصی و کانونی نیست. الان هر کس وقت داره تو هر پروژه ای کار میکنه.

شکوری: مشکل از مدیریت مدیر اجرایی هست که تماس نمیگیره مستقیما با طراحان

امیرحیدری ادامه داد که: مگر اینکه با تمامی مدیران اجرایی تماس بگیره ولی هیچکدوم نپزیرن

 

4-     پشت مشهدی خیلی دارن دموکراسی کانون را محدود به افراد خاصی می کنن و من خوشم نمیاد و این قضیه از سبک صحبت ها و پست اخیرشون مشخصه و برای همین من میخام که عین پستی که نوشته ان رو بخونم که من گفتم این رو بذارن آخر جلسه چون بحث سرش زیاده

5-     فردا اکران دانشگاه هیولاها که اعلام کرده ام و اگه کسی می خواد، بیاد

امیر هم دوباره پیشنهاد گرفتن مینی بوس رو برای این قضیه داد

 

--------------------------------

 

 

حیدری:

1-     از پیروزبخت پرسید که پروژه ی نمایشگاه عکس عاشورایی چی شد که خانم پیروزبخت گفتن که تازه اومدن تهران و دارن می رن ببین چند تا عکس به ایمیل کانون فرستادن

من بازم پیشنهاد بنر و رو دادم که خیلی از طرف خانم پیروزبخت مورد استقبال قرار نگرفت ولی من بازم تاکید کردم که بنر کار هزارتا پوستر رو میکنه. پیشنهاد دادم حالا که بنر قبل از تاسوعا عاشورا نرفت روی دیوار، حداقل قبل از اربعین بره

 

2-     جشنواره رویش:

دوستان در سایت مربوط به وزارت مطابق با شیوه نامه، ثبت نام کنن و از شیوه نامه ها مطلع بشید و اگه اشتباهی در ثبت نام و فعالیت اعضا می بینین، بگید.

فرمت فیلم ها باید از سایت این جشنواره مشخص شود.

با مسئول ارتباطات اینترنتی باید برنامه ی کارهامون رو هماهنگ کنیم که در سایت کانون بذاره. من گفتم که در جلسه ی پیشین تاحدی این قضیه گفته شد که اول در وبلاگ گذاشته میشن پست ها و مسئول موظفه که در سایت وزارت بذارن

امیر تاکید داشت که هر پروژه اعلام بشه که ما قانون جدید گذاشتم:

مسئول ارتباطات اینترنتی موظفه که پست های صرف تبلیغات پروژه ی بعدی رو (مثل همون چیزی که ایمیل می کنه) مستقیما و بدون نیاز به درخواست، در سایت وزارت علوم بذاره.

 

3-     تشکر از خانم نجاتی که کارها رو برای کلاس کارگردانی (اصلاحیه بعد از نظر خانم نجاتی) بازیگری پیش بردن. و اینکه خانم نجاتی باید روشن کنن که ارشادی در این پروژه در حال انجام چه کارهایی هست و به چه علت مدیر اجراییه

 

4-     اسدی هنوز هم گزارش فعالیت نمی ده و دعواش کرده . بازیگری و تدوین و کارگردانی که سخت تر هستند شروع شده ولی فیلمنامه که کارش ساده تره، اجرا نمی شه.

 

یوسف دوست گفت که این پروژه مشکلاتی داره چون ترم پیش سلیمی هم موفق نشد و امیر پاسخ داد که حرکت ساده است و مشکل اینجاست که کسی باید این پروژه رو بر عهده بگیره که خودش 7-8 نفر رو برای این قضیه می شناسه

 

5-     امیر پیشنهاد داد که من بشم مدیر اجرایی شرکت کانون در رویش چون خودش مسئول هماهنگی کانون ها در این جشنواره اس. من گفتم که من(اضافه شده پس از نظر دبیر: منظور از «من» ها، شکوری است) دوست ندارم کار اجرایی کنم چون سال پیش هم کرده ام، اگه امکان مسئولیت هماهنگی کانون ها باشه برام انجام میدم (که گفتم که احتمالش خیلی کمه) وگرنه در بقیه اش کمک می کنم

یوسف دوست پرسید که ما چرا در رویش قبلی فقط تو مدیریت جایزه بردیم؟

من گفتم که چون قضاوت کاملا فرمالیته بود و جوایز طوری داده میشد که مشخص بود چرت و پرته.

یوسف دوست گفت که حالا چرا باید بازم شرکت کنیم

من گفتم که یه الزام نانوشته نسبت به شرکت ما از طرف دانشگاه هست که باید منعطفانه بپذیریم. همچنین این کارها میتونه مسیری باشه برای جذب یه سری منابع دیگه مثل سال پیش که ما رو از صد هزارتومن پول دکور کانون بی نیاز کرد.

امیر ادامه داد که بودجه و امکاناتی هم بهمون داده خواهد شد اگه ما میزبان باشیم.

من به درخواست فردین ماهیت جشنواره ی رویش رو توضیح دادم.

 

امیر حیدری همچنان گفت که شکوری هماهنگی رو در این سه مورد انجام بده:

الف- رساندن فیلم های کانون با فرمت خاص جشنواره

ب- توجیه کردن کارگردان ها برای تاریخ انتهای فیلم

ج- تکمیل کردن لیست کارهای کانون و اولویت بندی شون

من پیشنهاد دادم که مورد اول و دوم رو خانم ترابی انجام بدن و سومی رو انجام میدم که پذیرفته شد

 

--------------------------------

 

شکوری:

1-     اکران خسته نباشید: با میرکریمی صحبت میکنم ببینم مزه دهنش چیه و اگه پروژه کوچیک بود بعدش میام برای رای گیری و روند کارها.. مشروعیت شروع کارها رو گرفتم تا بعدا نسبت به مدیر اجرایی یا ماهیت پروژه هم رای گیر کنم که ایشالا تا قبل از پایان ترم اکران کنیم

 

2-     امروز: پیشنهاد دادم که همزمان با خسته نباشید با میرکریمی در این مورد هم صحبت کنم. تا شاید بشه که همزمان با فجر اکران کنیم

 

 

 

--------------------------------

 

پشت مشهدی:

1-     مدیران اجرایی فیلمنامه من و اسدی هستیم. با توحیدی، عقیقی، شادمهر راستین صحبت کردیم که وقت نداشتن. علیزاد هم وقت داره که گفته از اول ترم بعد میتونه

 

2-     این هفته کلاس عکاسی شروع میشه

 

--------------------------------

 قدکساز:

1-     گزارش کار کلاس کارگردانی: فرزاد موتمن خلاف صحبت قبلی فیلمنامه اش دو هفته ی دیگه تمام میشه و این باعث میشه که نصف کلاس قبل از اتمام ترم و نصف دیگه تو ترم بعد باشه. موتمن گفته که در این مورد تماس خواهد گرفت

 

2-     بحث مدرک دادن به شاگردها در قبال این کلاس ها رو مطرح کرد که من گفتم بعد از جلسه با دبیر و من حرف بزنه

 

 

3-     وبلاگ: داره خط شکنی هایی رخ میده که با رافت مدیریتی تا به امروز اغماض شده ولی از این به بعد با قانون برخورد میشه

جهانی پور ادامه داد که بعضی ها رویه های وبلاگ رو در نظر ندارن. موضوع بندی نمی کنن، برچسب نمی زنن و...

قدکساز ادامه داد که یا بدون اجازه سنجاق می زنن

و جهانی پور گفت که به قدکساز پشنهاد دادن که مدیریت وبلاگ با استفاده از قانون، سخت گیرانه تر رخ بده

امیرحیدری گفت که اگه پست خلاف رویه ها و خط قرمز ها باشه می شه که پست رو تو چرک نویس گذاشت ولی جای برچسب گذاری در سیستم بلاگ اسکای جای عجیبیه. قدکساز رو هم به این قضیه ارشاد کرد نسبت به اینگونه تخلفات از طرف بچه هایی که تازه نویسنده شده ان نباید داغ کنی و باید نسبت به قدیمی تر ها داغ کنی که قدکساز گفت که او هم همینطور عمل می کنه.

 

 

 

-         دوستان اگه نکته ای رو فراموش کردم، اعلام کند.

شکور

نظرات 12 + ارسال نظر
جهان شنبه 2 آذر 1392 ساعت 20:44

بسیار بسیار عالی و دقیق
فقط من کلا از طرف خانم حق طلب حرف زدم نه توفیقی.
خسته نباشید

سعید ایزدی شنبه 2 آذر 1392 ساعت 22:10 http://kafankhafan.blogfa.com

خیلی خوب بود دست شما درد نکنه

ترابی شنبه 2 آذر 1392 ساعت 22:41

ممنون

مسعود زرگر شنبه 2 آذر 1392 ساعت 22:51

اوه ،حاجی چقدر نوشتی!!ایول
هشت نه ماهی شده بود که مدیر نشده بودی!!..

Faranak Nejati شنبه 2 آذر 1392 ساعت 22:58

خیلى ى ى دقیق ! خسته نباشید

Faranak Nejati یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 01:24

فقط اینکه آقاى شکورى! کاراى کلاس بازیگرى با منه نه کارگردانى!

امیر حیدری یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 01:36

احسنت. دمت گرم
فقط تو قسمت صحبت های من، بند 5، مرجع ضمیر "من" که عباس شکوری باشه زیاد مشخص نیست.

محمدمهدی رسولی یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 09:03

عابباس آقا گرار بود راجع ب اون مساله که قم بتهم صحبت کردیم صحبت کنیا . . .

به رسولی یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 16:44

اول ترجیح دادم با دبیر و یه سری از بچه های قوی صحبت کنم و بعدش تو جلسه مطرح کنم. با اون افراد صحبت کردم و همگی موافق بودن و ایشالا شنبه ی بعد برای اصل قضیه هم رای گیری می کنم
شکور

بشیری یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 18:51

ممنون

حق طلب یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 21:12

سلام آقای شکوری...
اول یه توضیح بدم این پروژه پروژه سفارشی آقای رسولی با علاقه مندی منه و من تمام تلاشم رو می کنم که خوب اجرا بشه.
راجب بحث پوستر هم بگم که درست می گید که جلسه باید قوی باشه و چیزهای جزئی تر درش گفته نشه تا سطحش پایین نیاد.من قصد داشتم شیوه نامه اکران رو بخونم اما چون مشغلم زیاد شد یادم رفت اصلا وجود شیوه نامه اکران رو!بعد هم من اصلا نمی دونستم اسم اسامی طراحان پو ستر در شیوه نامه اکران هست.بنابراین برای من با مشغله فکری زیاد اولین چیزی که به ذهنم میرسه اینکه بگم در جلسه چه کسانی پوستر طراحی می کنند هر چند می تونستم بپرسم از کسی اما ترجیح دادم تعداد بیشتری حضور داشته باشند.به نظرم کمی بزرگش کردید .جلسه جلسه پوستر زن ها نیست اما جلسه ای است که طراحان پوستر درش شرکت می کنند.یادم نمیاد با شما راجب طراحان پوستر صحبت کرده باشم؟کردم؟
حرف زدن من با شما بیشتر برای گرفتن تایید روند کارهاس
پیشنهاد آقای حیدری خیلی خوبه.
از پریسا متشکرم برای انتقال حرف ها
حتی اگه بچه ها بهش عمل نکنن و مجازات عمل نکردن به الزام های مدیراجرایی رو بپذیرن. منظورتون نپذیرن هست؟

کاری نکردم که
جهان

شکور یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 22:37

سامنوعلیکم خانم. احوال شما چیطوره؟
1- خوب شیوه نامه رو بخونید
2- متاسفانه به خاطر بحث هایی که میشه در جلسه مطرح نشه، همیشه وقت کم میاد که این بار هم همین اتفاق افتاد و وقت برای بحث کاملا جلسه ایه پشت مشهدی و من نرسید
3- تو متن بزرگ تر از اون چیزی شده که در جلسه بیان شده.
4- جلسات رسمی ما جلساتی هست که اتفاقا معمولا پوسترزن های اصلی کانون درش شرکت نمیکنن یعنی قدکساز و چراغعلی که این دفعه قدکساز اتفاقی بود ولی چراغ باز هم نبود
5- با من هم صحبت کردید در مورد اینکه یکی دیگه هم بیاد پوستر بزنه
6- منظورم همون «بپذیرن» بود... یعنی بپذیرن که حق رایشون رو از دست بدن

ممنان
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد