کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

Le Passé (گذشته)

 

 

بالاخره اومد و منم وقتو از دست ندادم

از چند هفته پیش همش پیگیر اکرانش بودم.قرار بود 22 خرداد اکران بشه.خودمو آماده کرده بودم که برم سینما این فیلمو ببینم ولی وقتی پیگیرش شدم دیدم به خاطر یه سری مشکلات اکران به تعویق افتاده.خیلی حالم گرفته شد. 

هر روز به اینترنت سر میزدم تا ببینم کی اکران میشه تا اینکه دیدم قراره 29 خرداد اکران بشه 

دیروز که فهمیدم اکران شده،سریع به یکی زنگ زدم "که بریم سینما این فیلمو ببینیم" 

اونم قبول کرد 

با چه بدبختی بلیت خریدیم 

اونم ردیف اول 

 

فیلم شروع شد 

 

یه تیتراژ خوب با یه ایده قشنگ 

همه چی خیلی آروم پیش میرفت،مثل بقیه فیلماش که اولش همه چی خوبو آرومه 

درموردش چندتا مقاله خونده بودم.این باعث شد که ارتباط بیشتری باهاش برقرار کنم 

کم کم تشنج شروع شد 

یه کمی که گذشت فکر کردم آخرشو میتونم تشخیص بدم ولی... 

نه 

در طول فیلم همش ذهنم این طرفو اون طرف میرفت 

درگیرت میکرد 

گاهی گیج میشدم 

هی داستانو واسه خودم میساختم ولی بعد یه چیز دیگه میدیدم 

دوباره سعی میکردم داستانو بسازم ولی بازم این اتفاق تکرار میشد 

حسی رو داشتم که وقتی داشتم "درباره الی" رو میدیدم بهم دست داده بود  

تشنج زیاد شد و کاملا درگیرش شده بودم 

کم کم تشنج کم شد

و یه پایان باز خوب که وارد کلیشه نشد 

فیلمنامه خیلی خوب بود

این آدم واقعا فیلمنامه هاش خوبه و این یه نقطه قوت خیلی بزرگ به حساب میاد چون توی ایران کمتر فیلمنامه خوب میبینی

 

 فیلمبرداریش هم که دیگه وقتی محمود کلاری باشه چیزی نمیشه گفت 

یه نکته جالب داشت اونم اینکه برعکس کارای قبلیش اصلا از دوربین روی دست استفاده نکرده بود  

 

بازیها که واقعا عالی بود 

"علی مصفا" که البته خودم علاقه خاصی به خودش و بازیش دارم و "برنیس بژو" که دیگه نیازی به تعریف نداره 

استفاده از زبان فارسی که بعضی جاها بامزه بود و چندتا نکته بامزه دیگه توی فیلم که یه مقداری فضارو متعادل میکرد

 و . . .  

در آخر بازم یه تیتراژ خوب

 

واقعا از اینکه این فیلمو دیدم راضیم 

به نظرم واقعا ارزش دیدنشو داره

نظرات 11 + ارسال نظر
محسن قدکساز پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 17:22

دوربین روی دست نداشت؟؟؟؟؟؟
فیلم پر از دوربین روی دستهای بی مورد و الکی بود!!!!!

زهرا شاه توری پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 19:20

ای جانم !un film de ASGHAR FARHADI

مسعود زرگر پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 19:51

واقعا فیلم خوبییه،حین فیلم قشنگ ادم درگیرش میشه،از سکانس پایانی واقعا خوشم اومد.خیلی از جاهای فیلم یاد جدایی افتادم.

جهان پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 20:20

سعید چ.ع پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 23:19

در مورد این فیلم اونقد میشه حرف زد که کم کم دارم به فکر میفتم یوزر بگیرم و یه پست بزارم راجبش....

شکور جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 01:07

کی میاد نت دانلودش کنیم
شکور

سعید ایزدی جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 02:41 http://kafankhafan.blogfa.com

ایشالا ما هم سه شنبه می بینیمش نظرمون رو می گیم.

ب.رضائی جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 13:00

به عباس
عباس خجالت بکش
یعنی چی بیاد نت دانلودش کنم؟؟؟!!!!
برو فیلمو توی سینما ببین

قربون دایی:)
شکور

ب.رضائی جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 13:00

به سعید چ.ع
سعید جان اگه میخوای ار یوزر من استفاده کن

توفیقی جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 17:47

یعنی با خاک یکسان کردید این پستو آقای شکوری!
خعلی ریلکس، نوشتید دانلود...

سبا حق طلب شنبه 1 تیر 1392 ساعت 15:41

با سبک فیلمای فرهادی حال نمی کنم اصلا ولی خب نمیشه ازشون گذشت و باید دیدشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد