کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

دکترین وبلاگی مسئول وبلاگ

خب حالا که بحث دکترین ها داغه به نظرم رسید الان وقت مناسبی برای طرح این پست که چند وقتیه می خواستم راجع بهش صحبت کنم هست.

من در مدت یک ترم مسئول وبلاگ بودن به چند تا مورد در رابطه با وبلاگ برخورد کردم که گرچه ممکنه کم و بیش رعایت بشه اما به نظرم ضروریه یه الزامی روش داشته باشیم.بدیهتاً این ها هیچ کدوم ضمانت اجرا به معنای خاص ندارن ولی اگر این قوانین نانوشته رو به زبون بیاریم و مکتوبشون کنیم الزام آوری شون بالاتر میره و احتمال رعایت نکردنش پایین تر میاد.

اون موارد رو به شکل جمله های امری تنظیم اش می کنم ولی مسلماً این ها فقط نظر منه و تا رای نگیریم قانون نمیشه.

1.هیچ یک از اعضا اجازه ندارد بدون مشورت با مسئول وبلاگ موضوعی به موضوعات وبلاگ اضافه کند.

2.تمامی نویسندگان موظفند تا حد امکان مطالب خود را زیر یکی از موضوعات که مرتبط ترین موضوع با مطلب شان هست قرار بدهند.

3.هیچ مطلبی نباید بدون عنوان درج شود.

4.هیچ یک از اعضا اجازه ندارد از امکان "پاسخ به نظر" برای کامنت های تایید شده استفاده کند(به این علت بدیهی که وقتی نظری تایید شده دیگه پاسخش برای تایید زیر نظر مسئول وبلاگ قرار نمی گیره. البته خودم تمایل دارم کلا اجازه ی استفاده از امکان "پاسخ به نظر" رو به هیچ کسی غیر از مسئول وبلاگ ندیم و بقیه افراد اگر خواستند پاسخی برای یکی از نظرات بگذارند توی یه کامنت مستقل بنویسندش. چون بعضی اوقات خود نظر قابل تاییده ولی پاسخ به اون نظر، کامنت اصلی رو غیر قابل تایید میکنه)



***آخرین مساله هم معیار عضویت در وبلاگه که باید تغییر کنه اما نمی دونم چه جوری!خودم هم نمیتونم یه معیار قابل ارزیابی کمّی از معیاری که تو ذهنم هست ارائه بدم!

نظرات 8 + ارسال نظر
جهان پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 10:15

ترابی پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 10:21

با همش موافقم
غیر از اینکه درست متوجه بند 4 نشدم

ببین این امکان هست که از طریق مدیریت مطالب قبلی، وارد بخش کامنت هاشون بشیم و برای کامنت های تایید شده هم پاسخ بذاریم. مثل کاری که الان من دارم میکنم.
وقتی نظری مال مطلب دیروز مثلا، تایید شده وقتی واسش یکی پاسخ می نویسه زیرش دیگه اون کامنت نمیاد جزو کامنت های تایید نشده که. بلکه خود کامنت که از قبل تایید شده بوده و پاسخش (که مسئول وبلاگ چکش نکرده) به نمایش عموم درمیاد
امیدوارم واضح بوده باشه
حنانی

ب.رضائی پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 10:40

خوبه،فقط مورد 4 یه مقداری از نظر من مشکل داره
در مورد معیار عضویت در وبلاگ،من متوجه نشدم؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید معیارش عوض بشه؟؟
ایراداتی که به معیار فعلی وارده چیه؟؟

مشکل بند 4 چیه؟
*معیار عضویت در وبلاگ الان اینه که فرد موقع درخواست عضویت تو وبلاگ باید عضو نهاد تصمیم گیری باشه!
که خب به نظر شخص من ضرورتی نداره
مثلا خانوم یا آقای ایکس تو وبلاگ خیلی فعاله
نظر میذاره
مطالب خوبی رو بهمون میل میزنه که بذاریم رو وبلاگ
خب این چرا نباید عضو وبلاگ بشه تنها به این خاطر که عضو نهاد تصمیم گیری نیست؟
من میگم اجازه فعالیت تو وبلاگ باید معیار دیگه ای هم داشته باشه
حنانی

اشکان پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 19:02

موافقم
پیشنهادم برای عضویت هم اینه که علاوه بر نهاد تصمیم گیری مدیر وبلاگ با صلاحدید خودش میتونه رمز رو به فرد شایسته بده...

شکور جمعه 6 بهمن 1391 ساعت 20:48

خوب
سلام
این یه دکترینه
و دکترین ها تو وبلاگ قرار داده میشن تا بحث بشن، درموردشون نظر خواهی بشه، چکش کاری بشه تا به بهترین و مطلوب ترین شکل خودشون برسن و بعد با رای گیری، تبدیل به قانون بشن...

اول اینکه شما فکر کنم چهارمین نفر باشید که بالاخره دکترین دادید
بسی خوشحال کننده اس
و دوم اینکه
به نظر من نباید قانونگذاری در حیطه ی اختیارات مسئولین سمت ها و پروژه ها رخ بده
این باعث محدودیت عملکرد مسئولین میشه...
هر مسئولی (چه مدیر پروژه و چه مدیر سمت) حق داره برای انجام بهتر کارهاش، یه سری قواعد رو خود به خود ایجاد کنه و ملت رو موظف کنه که اونها رو رعایت کنن...
این رویه، رویه ی پیشنهادی من نیست بلکه رویه ای منطقیه که در نظام حقوقی کشور هم به صورت «آیین نامه» و «بخش نامه» می بینیم
به نظر من این خود مسئول سمت و مسئول پروژه است که یه سری دستورات رو برای رعایت شدن توسط اعضا اعلام میکنه تا بتونه مدیریت خودش رو به نحو احسن انجام بده
پس از نگاه من، این دستورات، نیازی به رای گیری و تبدیل به قانونی از اساسنامه ندارن
حالا مثال هایی رو هم خواهم زد
تبدیل شدن این دستورات به قانون مث این میمونه که خانم شاهتوری بیان رای گیری کنن که از این به بعد کسی حق نداشته باشه تو درایو ویندوز سیستم، فیلم بریزیه چون آرشیو به هم میخوره
یا فرامرزی بیاد به رای بذاره که ملت دیگه از سه راهی سفید که اتصالی داره استفاده نکنن چون برای کامپیوتری که مسئولیت حفظش رو داره، مشکلاتی ایجاد میشه! یا اینکه فرامرزی بیاد به رای برسونه که ویندوز کامپیوتر عوض بشه!
یا مثلا خانم مرادپور به رای برسونن که از ساعت 5 به بعد کلیددار نداشته باشیم...
این موارد نیازی به قانونگذاری ندارن بلکه صرف مشورت مسئول برای ملزم کردن اعضا به اونها کافیه...
بعدش مسئول اونها رو اعلام میکنه و در جایی «مثلا در موضوع درباره ی وبلاگ» نوشته میشه و ملت موظف به رعایت اونها هستن
...
بدیهیه که این موارد نمیتونن با اساسنامه در تعارض قرار بگیرن
همانطور که در نظام حقوقی کشورها، آیین نامه توان تعارض با قانون رو نداره...

..
شکور

خب با این توضیح شما، پس من این پست رو با نظرات موافقی که زیرش اعلام شده پست مشورتی در نظر میگیرم و از این بعد این قواعد رو اعمال میکنم
حنانی

شکور جمعه 6 بهمن 1391 ساعت 22:06

درمورد نظر قبلیم باید عرض کنم که مواردی از اختیارات مدیر سمت یا پروژه به صورت قانون در میاد که اون مسئله ی خاص به شدت برای کانون مهم باشه، اونقد مهم که اختیار قاعده گذاریش رو از مدیر سمت یا پروژه بگیره... به طور مثال کانون از اونجا که وبلاگ، یه چیزی مث صدا و سیمای ملی کشور محسوب میشده، تعیین قاعده ی نحوه ی عضویت در اون رو از اختیارات مدیر وبلاگ خارج کرده و خودش براش یه قاعده ی آمره گذاشته... ولی مثلا درمورد اینکه مدیر اجرایی پروژه چه مهمون هایی رو دعوت کنه یا آیا بلیط بفروشه یا نه، قانونگذاری خاصی نکرده...

شکور

ترابی شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 10:11

واضحه واضح
و باهاش کاملا موافقم

علی پور شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 15:44

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد