کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

ضد گلوله.........!!!

توضیحاتی در مورد فیلم ضد گلوله ساخته مصطفی کیایی. 

 

مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی و سعید آقاخانی .... . 

این فیلم با یه مضمونی اجتماعی همرا با شاخه هایی از طنز به دنبال به تصویر کشیدن دهه 60 ..یعنی سالهای جنگ ایران .. 

از نظر لوکیشن و میزانسن و قدرت کارگردان تو به تصویر کشیدن این فیلم من نمره ی 19 رو به کارگردان میدم..  از اونجایی که الان دغدغه کارگردانها شده به تصویر کشدن سالهای قبل و گاها میبینیم که تو قسمتهایی پراید و 206 رو هم تاریخی میکنن.. اگه جانب انصاف رو رعایت کنیم..این فیلم از این نظر مشکلی نداشت و قابل تحسین هم بود... 

از نظر بازی بازیگران...: مطمئنا تو بازی مهدی هاشمی و مسعود کرامتی و ژاله صامتی هیچ حرفی نیست و به نظر من از این نظر هم فیلم هیچ مشکلی نداشت... همچنین سعید آقاخانی هم گرچه کم نقش بود ولی خب خوب بود... 

تنها جایی که از نظر من قابل انتقاد پذیری است.. فیلمنامه است....!! 

اولین سوال من اینه که چرا این موضوع کلیشه ای که ما تو سه قسمت متوالی اخراجی ها دنبال کردیم و توی اون فیلم هم مجید سوزوکی میخواست برای آدم شدن بره جبهه و اینجا هم سلیم (مهدی هاشمی) هست که میخواد برای آدم شدن تو روزهای آخر عمرش بره جبهه...!! 

خب به نظر من این فیلم با این همه درون مایه طنز در ابتدای فیلم که آدم رو سر ذوق میاره میتونست یه موضوع بهتری رو دنبال کنه...!  

ولی خب من آخر این فیلم رو هم خیلی دوست داشتم.. چون متفاوت تر تموم شد....

نظرات 3 + ارسال نظر
الهه وفایی چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 23:15

موافقم...در طول فیلم هیچ مشکلی با این فیلم نداشتم...
به نظرم حرفش ربطی به اخراجی ها نداره بیشتر سوژه "لیلی با من است" رو دستمایه قرار داده بود...
شروعش خیلی تلویزیونی بود ولی خب هر چی رفت جلو بهتر شد...چیزی توی ذوق نزد و پایانش واقعا غافلگیر کننده بود و من واقعا با این مدل پایان ها حال می کنم...
خلاصه اینکه فیلم آبرومندی بود و ما ازش راضی بود و به خیلی جاهاش خندیدیم...
موسیقیشم مال دنگ شو بود که باحال بود و من دوست داشتم:)

جواد شالیکار پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 ساعت 17:05

خوب خدا رو شکر. پس اینم می تونه یه گزینه باشه برا اکران

نیلوفر مردیها جمعه 21 بهمن 1390 ساعت 23:53

به نظر من فیلم هر چی جلوتر رفت بهتر شد و پایانش فوق العاده بود ولی در کل متوسط رو به خوب بود به نسبت فیلم های دفاع مقدس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد