کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

صورتجلسه ای از یک گردهمایی (15 آبان)

اللهم اکتب جلساتنا فی الوبلاک و احفظنا من النسیان


جلسه با تعداد بسیار کمی از اعضای قدیمی (من و خانم ها باباگلی و شاهتوری) و با تاخیری 10 دقیقه ای شروع شد. از اعضای تازه نفس هم

خانم ها جهانی پور و دوستشون ندا علی پور

و آقایان شالیکار

پارسا

فاضلی

موسوی و دوستش

ارشادی

و یه دوست جدید دیگه (فامیلیشو پرسیدم ها باز یادم رفت)

و در ادامه پس از تاخیری چند،

صفایی

عطارپور

تقوی

و شکوری

هم به جمع اضافه شدند.


این اولین جلسه ای بود که من مدیر جلسه شدم (خودتون ببینید درشروع چه قحطی رجالی بوده که همه قبول کردن من مدیر جلسه شم) خدا رو شکر که جلسه ی سختی هم نبود.

چیزی که در این جلسه خیلی اهمیت داشت، این بود که آیا اعضای حاضر در جلسه حق تصمیم گیری درباره مطلبی رو دارن یا خیر؟


این نکته ای بود که شکوری در آغاز صحبت هاش بهش اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه از پیش هم ذکر شده که تصمیم گیری ها فقط در روز های دوشنبه هست (و بعدا در یک دوشنبه، سه شنبه رو هم به مشروعیت رسوندیم) بنابراین جای بحث داره که آیا ما این حق رو داریم امروز تصمیم گیری ای انجام بدیم. که در نهایت با صحبت هایی که انجام شد نتیجه این شد که در این جلسه درباره هر مطلبی که بحث میشه اگه تصمیمی گرفته شد، مصوبه در یک جلسه ی رسمی و مشروع مطرح شه و اگر مشکلی نبود سریعا مشروعیت بدیم بهش.


موضوع بعد این بود که قرار شد از این به بعد (البته پس از تصویب مجدد در یک جلسه ی رسمی) رای گیری در وبلاگ با شرایط زیر مشروع باشه؛


1-مواردی مجاز به رای گیری اند که در حد فاصل دو جلسه ی متوالی احتیاج به تصمیم گیریِ نهاد تصمیم گیری دارند و در دسته ی موقعیت های اضطراری قرار میگیرند، مثل امور مربوط به یک پروژه یا سِمت، که باید تا پیش از جلسه ی بعد، درباره اش تصمیم گیری شود. در این موارد اگر فوریتِ پیش آمده نیاز به اقدامی سریعتر از مدت زمان یک رای گیریه وبلاگی (حداقل 48 ساعت) داشته باشد، مدیر اجرایی یا مسئول سمت، میتواند بدون رای گیری در وبلاگ اما با رای گیریِ تلفنی (در صورت امکان و در حد توان) تصمیم گیری کند. طبیعی است که شخص باید بتواند فوریت و اضطراری بودن موقعیت را در مقابل پرسش نهاد اثبات کند.


2- موارد دیگر در صورتی که قبلا در جلسه مطرح شده باشند و بحث های اولیه درباره ی موضوع انجام شده باشد میتوانند در وبلاگ به رای گذاشته شوند. مثل اساسنامه که به گفته ی عباس شکوری به تصویب رسوندنِ بند بندِ اون زمان زیادی میخاد و با این شرایط حجم بحث ها میتونه در جلسه و وبلاگ تقسیم شه و در نهایت طی چند روز رای گیری شه.


چند نکته:

-          در مورد مدت زمان رای گیری در وبلاگ یه صحبت هایی شد که نتیجه این بود؛ رای گیری حداقل باید طی 2 روز (48 ساعت) انجام بشه. بنابراین وقتی قرار باشه مثلا درباره ی اتفاقی که قراره روز قبل از جلسه بیفته تصمیمی گرفته بشه ، پست مربوط به اون باید از 2 روز قبل از اتفاق گذاشته بشه و به رای برسه.

-          همونطور که میدونید، مدیر اجرایی در موارد جزیی (مواردی که کانون را دچار مشکلات ساختاری و مشکلات فراکانونی نکنه مثلا در نوع تزیینات در یک پروژه یا چگونگی تبلیغات و... ) میتونه همه ی تصمیمات رو خودش بگیره و نباید به رای گیری بذاره. اما باید همیشه آماده ی جواب دادن به سوال «چرا و به چه حقی؟» باشه. بنابراین مواردی که دربند 1 اومد مربوط به مسائلی است که در آن مدیر، ملزم به نه تنها صرفِ مشورت بلکه رای گیری است.

-          بازم میگم که این 2 بند، در جلسه با موافقت اکثریت روبرو شد اما باز هم تا زمانیکه در یک جلسه ی رسمی تصویب نشن مشروعیت ندارن.

 

در ادامه با پیش کشیدن موضوع حق رای توسط ارشادی، خانم مردیها دوباره یادآور شد که هرچی زودتر باید یه کار اساسی کنیم.

شکوری گفت تا قبل از یه حبه قند خیلی درگیر این مسئله بوده اما یه حبه قند نذاشته تکمیلش کنه.

حتی گفت به نظر من بعضی مواردی که درباره یه حبه قند تو جلسات مطرح میشد، فقط جنبه اطلاع رسانی داشتن و جای این چیزا صرفا باید در وبلاگ باشه تا وقت جلسات گرفته نشه. و دوست داشت این پیشنهادش رو بعدا به رای بذاره.

شکوری همچنین از علت تاخیرش گفت. وی در یک اطلاع رسانی ساده ابراز کرد که تاخیر پیش آمده به علت پی گیری کارهای جناب ملک نیا و بوبین های باقی مانده بوده است و بس.

لطفا کم و کسری ها رو بگید.


فرامرز بن کاتب الرجانی

نظرات 9 + ارسال نظر
mojdeh bashiri دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 21:18

besyar aali bud...

ba inke tu jalase nabudam vali kamelan motevajehe tamame bahsaye mohem shodam....

ba tashakore besyar...

آروین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پارسا دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 22:41

حضور آقای محیط و خانم مردیها رو بنویسید.البته با تاخیر اومدن اما بالاخره در جلسه حضور داشتن.

شکورم دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 23:43

من میخوام بحث رای گیری وبلاگ رو سعی کنم با همون الفاظی که تو جلسه گفتم بیان کنم که حرف ممد روشن تر بشه و اگه اختلافی بین من و ممد هست مشخص بشه

قرار شد که رای گیری ها تو جلسات رسمیمون باشه مگر در دو مورد
1- موردی که با تصویب در جلسه ی رسمی، رای گیریش به وبلاگ محول بشه
2- موردی که وقوعش بین دو جلسه بوده باشه که نشه (یا برای از دست نرفتن موقعیت نخوایم که) منتظر جلسه ی رسمی بشیم
این مورد میتونه به دو حالت ایجاد بشه
حالت اول طوریه که تا زمان وقوعش بیش از دو روز مهلت وجود داره که رای گیری برای اون در وبلاگ به صورت ابتدا به ساکن مشروعه.... (درمورد اینکه مهلتِ دادن رای به موردی که تا وقوعش بیش از دو روز مونده چقد باشه، حرفی نشد)
حالت دوم طوریه که تا وقوع اون اتفاق یا تصمیم، کمتر از دو روز باقی مونده که در این حالت مدیر اجرایی مربوطه (درصورت ربط مسئله به پروژه) یا مسئول اون موضوع (درصورت ربط مسئله به سمت) یا در غیر این دو حالت، دبیر، حق داره که بدون الزام به رای گیری وبلاگی، درمورد اون موضوع تصمیم گیری کنه...البته در این حالت دو الزام برای فرد وجود داره: 1- الزام به مشورت و 2- الزام به رای گیری در حد توان...(من به این میگم رای گیری نامتعارف)
به طور مثال اگه مثلا یک روز و نیم مونده به اتفاق، یه مسئله ای در مورد وبلاگ رخ داد، و مسئله طوری بود که میشد مسئول وبلاگ درموردش تو وبلاگ مطلب بنویسه...موظفه که بنویسه و تا وقتی که میتونه معطل بشه تا ببینه یه عده که تو این یه روز میان وبلاگ رو چک میکنن نظرشون چیه...ولی موظف به این نیست که مثلا تا دوروز معطل رسیدن رای افراد بمونه...چون این حرکت منطقی نیست و ممکنه که این به ضرر کانون تموم بشه...این منطق هم عرفیه...قرار نیست که فرد به زحمت بیفته...قرار نیست که مجبور بشه برای گرفتن رای 30 نفر عضو نهاد تصمیم گیری به خاطر پول موبایلش خونه خراب بشه...

درضمن شخصی که اقدام میکنه به رای گیری وبلاگی یا تصمیم گیری بدون رای گیری یا رای گیری نامتعارف ملزمه که در صورت وقوع هر پرسش از طرف یکی از اعضای نهاد تصمیم گیری، موقعیت اضطراری و حسن عمل خودش رو در چین حالتی به اثبات برسونه و افراد رو قانع کنه


شکورم

محمد فرامرزی سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 23:45

به خانم بشیری:
خواهش میکنم. جدا یعنی اینقد من کارم درسته؟

به پارسا:
جدا یعنی اینقد من گیجم؟

به شکور:
جدا یعنی اینقد ...
مرسی از کامل کردن مطلب مدت زمان رای گیری
اما من فک میکنم هنوز درباره اینکه دقیقا منظور از 2 روز و اینا توی جلسه چی بوده باهم اختلاف نظر داریم.
یعنی یا تو چیزی که تو ذهنت بوده رو دقیق نگفتی تو جلسه و بقیه هم اشتباه برداشت کردن
یا من اشتباه برداشت کردم و توجیه نشدم

جهان چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 12:17

خانوم شاهتوری و ترابی رو یادتون رفت باز........

محمد فرامرزی چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 17:07

خانم شاهتوری رو که نوشتم ولی خانم ترابی کیه؟
دچار آلزایمر شدم من؟

خانوم ترابی خانومیه که همراه با خانوم ها لؤلؤیی و پیروزبخت با هم اومدن کانون
خانومی از اصفهان که من ده روزه شارژ سونی اریکسونشون رو ازشون قرض گردم و پسم نمیدم

شکورم

جهان چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 18:50

من معذرت میخوام چشمم شاهتوری رو ندید .........شرمنده

زهرا شاهتوری دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 21:31

این نظرو مینویسم چونکه خیلی خوشم اومد.حالا دیرم هس.
کاتب الرجانی (قهقهه)

امضا نمیدما
اصرار نکنین دیگه
فرامرز

شکورم جمعه 3 شهریور 1391 ساعت 11:36

توجه داشته باشید که در صورتجلسه ی 23 آبان اومده که:

من و امید درباره ی مصوبات یکشنبه توضیحاتی دادیم و همه اش رو به تصویب رسوندیم (اینبار مشروع).


پس تمام اصول این صورتجلسه، در صورتجلسه ی بعدی، مشروعیت پیدا کرده اند...از جمله اون بحث حداقل 48 ساعت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد